افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین
افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین
افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین، امروزه بسیاری از افراد بیشتر کالاها و خدمات مورد نیاز خود را آنلاین سفارش میدهند و خرید اینترنتی جزء جدانشدنی زندگی همه ما شده است؛ افزایش خرید آنلاین دلایل زیادی دارد که در ادامه 5 دلیل اصلی آن و راهکارهای کاربردی برای استفاده کردن از این 5 دلیل در راستای افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین را بیان میکنیم. با مدآوری همراه باشید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین با تمرکز بر این 5 دلیل توانسته اند فروش اینترنتی خود را به راحتی افزایش دهند.
مقایسه و خرید
یکی از دلایل اصلی افزایش خرید آنلاین و اینترنتی امکان مقایسه کردن چندین جنس کالا از برندهای متفاوت و از فروشگاه های اینترنتی مختلف است. علاوه بر مقایسه کردن اجناس افراد میتوانند اطلاعات دقیق محصول یا خدمت ارائه شده و همچنین بازخوردها و نظر افراد دیگر را نیز بررسی کنند. به این ترتیب به جای مراجعه حضوری به چند مغازه و چرخیدن بین قفسه ها و پیدا کردن کالاها به راحتی با چند کلیک ساده میتوانند چندین و چند کالا را بررسی و بهترین را انتخاب کنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
این دلیل یک روش خیلی ساده برای افزایش فروش کسب و کارهای کوچیک است؛ کسب وکارهای نوپا با ارائه جزئیات و توضیحات محصول، امکان مقایسه، ارائه بازخوردهای کاربران و ایجاد محیط کاربردی برای مشتریان به راحتی میتوانند توجه افراد و البته توجه مشتریان کسب وکارهای بزرگ را به سمت خود جلب کنند.
تمام اطلاعات محصول، جنس، کیفیت، قیمت، تمامی نمونه ها و هرچیزی که مشتری ممکن است در چرخه خرید به دنبال آن باشد را با دقت و در فضایی جذاب و قابل دسترسی فراهم کنید و مطمئن شوید که کاربران برای پیدا کردن آنها دچار پیچیدگی یا مشکل نمیشوند.
نکته مهم در این روش ارائه این خدمات به تعداد بیشتری از افراد است؛ شما نباید فقط افرادی که مشتری هستند را به سمت وب سایت خود هدایت کنید بلکه باید افرادی که علاقهمند به حوزه کاری شما هستند را نیز جذب کنید.
به این ترتیب شما به مجموعه بزرگ تری از مشتریان بالقوه و بالفعل دسترسی خواهید داشت که در وقت نیاز به دلیل تجربه خوبی که از شما گرفته اند برای خرید به شما مراجعه میکنند.
کجا اینکارو کرده؟!
مد آوری این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند تمامی جزئیات محصول را مشاهده کنند و قیمت های متفاوت را بررسی و بتوانند چندین کالا را با هم مقایسه کنند.
چرا خرید اینترنتی بهتر از خرید حضوری است؟
قدرت انتخاب وسیع تر و افزایش خرید اینترنتی: چرخیدن و گشتن در فروشگاه های مختلف برای خرید کالا وقت و زمان زیادی میخواهد و علاوه بر قدرت انتخاب وسیع تر و افزایش خرید اینترنتی چرخیدن و گشتن در فروشگاه های مختلف برای خرید کالا وقت و زمان زیادی میخواهد و علاوه بر زمان پیدا کردن فروشگاه های متفاوت برای خرید کالاهای مختلف کار راحتی نیست، بنابراین افراد بیشتر تمایل دارند فروشگاه اینترنتیای را برای خرید آنلاین انتخاب کنند که مجموعه بزرگتری از محصولات موردنیاز آنها را ارائه دهد.
این نکته در فروش حضوری و آفلاین هم صادق است و در دنیای دیجیتال نیز نقش پررنگی دارد.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
این روش به راحتی روش قبل نیست اما اگر صحیح اجرا شود سودآوری زیادی دارد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید و حتی کالای اختصاصی برای ارائه ندارید سعی کنید با کسب و کارهای آفلاین دیگر همکاری کنید و کالاهای آنها را برای فروش روی سایت خود قرار دهید و مدل درآمدی مناسب خود را انتخاب کنید.
بهترین قیمت و خرید آنلاین به صرفه
مشتریان هنگامیکه کالای مورعلاقه خود را پیدا میکنند برای خرید آنلاین به دنبال ارزان ترین فروشگاه اینترنتی میگردند بنابراین ارائه قیمت های رقابتی میتواند راهی برای افزایش فروش باشد.
شاید جالب باشد بدانید این مقایسه قیمت در خرید کالاهایی مانند لباس که افراد نیاز دارند آنها را لمس کنند و تصمیم بگیرند بیشتر اتفاق میافتد.
بسیاری از افراد لباس موردعلاقه خود را در مغازه های محلی پیدا میکنند و سپس برای خرید آن با بهترین قیمت در فروشگاه های اینترنتی جستجو میکنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
برای رسیدن به این دسته از مشتری ها برخی از کالاهایتان را که حاشیه سود بالایی دارند با قیمت پایین تر نسبت به رقبا عرضه کنید و یا برخی از روزهای هفته تخفیف ها و کاهش قیمت های چشم گیری در نظر بگیرید.
نظر مشتریان دیگر
طبق بررسی ها بیشتر افرادی که آنلاین خرید میکنند نظرات بقیه مشتریان را با دقت مطالعه میکنند.
بنابراین اگر میخواهید بیشتر بفروشید نشان دهید افرادی هستند که این محصول را خریدند و راضی هستند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
برای اینکه مشتریان بیشتری از فروشگاه اینترنتی شما آنلاین خرید کنند از سیستمهای نظرسنجی، ثبت بازخورد و ارزش دهی به کالاها استفاده کنید.
صرفه جویی در زمان و افزایش خرید آنلاین
پول و زمان دو فاکتور مهم در زندگی شهری امروز هستند و همهی افراد در تلاش هستند بهترین استفاده را از زمان خود کنند و پول بیشتری بدست آورند بنابراین خرید آنلاین به شدت افزایش یافته است.
افراد آنلاین خرید میکنند تا در زمان صرفه جویی کنند و علاوه بر این از تخفیف ها نیز استفاده کنند.
طبق بررسی های انجام شده بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی برای دریافت محصول از گزینه ” ارسال سریع ” استفاده میکنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
ساختار سایت را بسیار ساده و راحت طراحی کنید تا مشتریان در کمترین زمان بتوانند محصول را پیدا کنند. سرعت سایت را نیز بهینه سازی کنید. حتما گزینه ارسال سریع داشته باشید.
تجارت الکترونیک طی سال های اخیر در ایران رشد پر شتابی را تجربه کرده و در پی آن با افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، مشاغل آنلاین راه خود را به اقتصاد کشور باز کردند اما پس از شیوع بیماری کرونا و افزایش هر روزه بیماران و مرگ و میر ناشی از کرونا، کسب و کارهای اینترنتی به طور چشمگیر و فزایندهای مورد توجه قرار گرفتند اما به چه مسائلی در این خرید ها باید دقت کرد؟
چندسالی است که در ایران خرید اینترنتی رونق گرفته و با ایجاد فروشگاههای اینترنتی بزرگ یا حتی کسب و کارهای اینترنتی خُرد مانند صفحات اینستاگرامی، کانالهای تلگرامی و… روز به روز بر تعداد مشتریان آنها افزوده میشود. در چندماه گذشته که کرونا باعث ایجاد محدودیت در رفت و آمد مردم شده است و حتی در هفته گذشته تمام مشاغل غیرضروری به جز سطح یک تعطیل شدند، میبینیم که با تعطیلی این فروشگاههای سنتی، بازار فروشگاههای اینترنتی رونق پیدا کرده است و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شدند به گونهای که حتما شما هم برای یک بار هم که شده در این مدت، وسیله مورد نیاز خود را اینترنتی تهیه کردهاید، درواقع میتوان گفت تمایل مردم به رعایت قواعد قرنطینه جهت دور ماندن از بیماری باعث شده که تقاضا برای خرید آنلاین افزایش پیدا کند و از سوی دیگر کسب و کارهایی که تاکنون اقدام به فروش حضوری میکردند حالا با توجه به تعطیلی مغازههایشان برای فروش اجناس خود به فروش اینترنتی روی آوردند و اکنون از مواد غذایی گرفته تا پوشاک و… از طریق فروشگاههای اینترنتی قابل دسترس است و میتوان به راحتی سفارش داد و جلوی درب منزل تحویل گرفت اما جالب است بدانید که شما در خرید اینترنتی به طور خودکار نکته سنج تر و دقیق تر عمل میکنید و در مقایسه با خرید حضوری تمرکز شما بیشتر و خرید به صرفهتری خواهید داشت درواقع این یک مسئله روانشناسی و رفتاری است که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.
خریدهای اینترنتی به دلیل عدم عوامل ناهُشیار خردمندانهتر هستند. مردم جهان مجبور به خریدهای آنلاین شدند؛ وگرنه خرید حضوری را ترجیح میدهند/ایرانیها از خرید به عنوان تفریح استفاده میکنند
برخی معتقدند افراد در خرید آنلاین بیشتر خرید میکنند فرضیه صحیحی نیست و اتفاقا کاملا برعکس آن است چون مردم در خریدهای اینترنتی فرصت خرید کردن دارند و میتوانند قیمتها را با یکدیگر مقایسه کنند و همچنین قمیت محصولات مورد نیاز خود را محاسبه کنند این درحالیست که معمولا در اینگونه خریدها نگرشهای ناخودآگاه در تصمیم گیری آنها تاثیرگذار نیست.
برای توضیح این امر باید گفت در خریدهای حضوری معمولا متغیرهایی مانند رنگ، طراحی، چیدمان مغازه، بو، موسیقی و… توسط فروشنده ایجاد میشود که در خریدار تاثیر دارد و میتواند نظر فرد را تغییر دهد همچنین در اینگونه خریدها افراد تعداد زیادی جنس را انتخاب میکنند و بدون محاسبات عددی پای صندوق میروند و باید تاکید کرد در خرید حضوری زمینههای ناهُشیار برای افراد ایجاد میشود که همه آنها در خرید کردن تاثیرگذار است.
البته اینها مبنی بر بهتر بودن خرید آنلاین از خرید حضوری نیست بلکه خرید حضوری هم مزایایی دارد برای مثال این نوع خرید میتواند توام با رضایتمندی بیشتر و تفریح باشد چون ما به قصد خرید کردن از خانه بیرون میرویم خودش یک تفریح است و حتی ممکن است با این بیرون رفتن تنوع محصولات را ببینیم و یک محصولی که مدنظرمون نبود را بخریم بنابراین باید گفت تجربه خرید حضوری شادی و نشاط بیشتری را برای افراد ایجاد میکند و درواقع به آنها روحیه میدهد و باید گفت خرید حضوری علاوه بر رفع نیاز، ابعاد روانشناختی و جامعه شناختی نیز دارد.
بین خانوادههای ایرانی اینگونه است که خرید را یک تفریح میدانند و برای آن برنامه ریزی میکنند و با لذت و قصد شاد شدن این کار را انجام میدهند بنابراین انجام دادن چنین کاری و مراجعه به یک مرکز خرید، تعاملات اجتماعی ایجاد میکند به همین دلیل میگوییم خرید جنبه جامعه شناختی دارد و به شکل گیری روابط اجتماعی بین افراد کمک میکند و طبیعی است در نتیجه آن احساس رضایت، شادی و نشاط در افراد بیشتر میشود.
این کار را میتوان با سینما رفتن مقایسه کرد چون میزان اجتماعی بودن مردم در سینما با فیلم دیدن در خانه زمین تا آسمان تفاوت دارد یعنی با وجود اینکه یک فیلم سینمایی خوب را میتوان هم در خانه دید هم در سینما اما لذتی که دیدن فیلم روی پرده سینما در کنار افراد دیگر دارد در تلویزیون چندین ایچ خانه نیست چون مردم در سینما اجتماعی تر هستند و روحیه آنها تغییر پیدا میکنند بنابراین هم خرید آنلاین هم خرید حضوری یک سری نکات مثبت و منفی دارند که نمیتوان گفت کدام بهتر است.
خرید آنلاین خردمندانه تر از خرید حضور است چون فرد میتواند با تمرکز بالا محصول مورد نیاز خود را انتخاب کند، درمورد آن تصمیم بگیرد، وزن، کیلو، سایز و… آن را تعیین کند و جدا از این موارد دخالت عوامل ناهُشیار در این خریدها بسیار کمتر است.
همه مردم دنیا قبل از شیوع ویروس کرونا خرید آنلاین انجام میدادند، درست نیست بلکه یک تعدادی از مردم خاص که سواد رسانه داشتند از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکردند و باقی مردم خرید به شکل سنتی را ترجیح میداند اما الان در همه کشورهای غربی و شرقی مردم مجبور هستند به سمت خرید آنلاین بروند بنابراین این اجبار است که سبک زندگی مردم را تغییر داده است و میبینیم این روزها همه از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنند.
اینکه این روزها مجبور هستید اینترنتی خرید کنید و حتی مواد غذایی مورد نیاز خود را هم آنلاین سفارش دهید باید با نکات حقوقی خرید اینترنتی آشنا شوید و حواستان باشد هم خودتان رعایت کنید و هم فروشنده را ملزم به رعایت کردن کنید و حتی بد نیست بدانید اگر به هر دلیل از خرید خود راضی نیستید چگونه از فروشنده شکایت کنید.
اولین دیدگاه را ثبت کنید