اهمیت رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

modavar
7 ژانویه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اهمیت رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

اهمیت رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی چیست؟ ترکیب رنگ‌های اتاق کودک از رنگ آمیزی دیوارها شروع می‌شود تا انتخاب وسایل مورد نیاز نوزاد، همگی می‌توانند بر روی احساسات، عواطف، انرژی، هیجانات و میزان تمرکز کودکان اثرگذار باشند. بنابراین باید رنگی برای اتاق خواب کودک انتخاب شود تا در صورت نیاز این موارد را کنترل کند یا در جهت تحریک آنها کوشا باشد. با مدآوری همراه باشید…

این امر زمانی اتفاق می‌افتد که شما با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید و شناخت درستی از روحیات کودک خود داشته باشید. روانشناسان معتقدند یک انتخاب درست برای دکوراسیون و رنگ‌های اتاق کودک می‌تواند از دسته رنگ‌های گرم یا سرد صورت بگیرد. تنها کافیست بدانید که به یک رنگ گرم برای تحریک انرژی و ذهن کودک‌ خود نیاز دارید یا یک رنگ سرد برای کنترل این موارد.

اینجاست که اهمیت روانشناسی رنگ‌ها قابل درک خواهد بود. توجه به سن، جنسیت و کاربری اتاق کودک در انتخاب رنگ آن مهم است. اما در کنار آنها باید به علم روانشناسی که می‌تواند کنترل درستی بر روی رفتار هیجانی کودکان داشته باشد، اهمیت داد. ممکن است رنگ اتاق کودک پسر به دلیل روحیات متفاوت و رفتار هیجانی شدیدتر با رنگ اتاق نوزاد دختر متفاوت باشد. برای درک درست این تفاوت‌ها بهتر است ما را در ادامه مقاله با مدآوری همراهی شوید.

بهترین رنگ های گرم برای اتاق کودک

رنگ‌ها به راحتی می‌توانند حس سردی و گرمی را به مخاطب خود انتقال دهند، به همین دلیل متخصصین امور رنگ‌شناسی آنها را به دو دسته رنگ‌های گرم و سرد تقسیم کرده‌اند. رنگ‌های گرم همگی در طیف رنگ قرمز قرار دارند و باید از خصوصیات اصلی آنها به تحریک هیجانات اشاره کرد.

به همین دلیل توصیه می‌شود از رنگ‌های گرم و تند با احتیاط برای رنگ اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند انرژی کودکان را افزایش دهند و یا در برخی مواقع موجب خشم و عصبانیت زیادی شوند. در زیر شما را با بهترین رنگ‌های گرم برای اتاق کودکان آشنا می‌کنیم و به بررسی خصوصیات آنها می‌پردازیم.

یک رنگ گرم و پرانرژی برای اتاق کودک

نارنجی؛ یک رنگ گرم و پرانرژی برای اتاق کودک

رنگ نارنجی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های گرم است که می‌تواند به خوبی باعث تقویت حافظه کودکان شود. از همین رو اکثر والدین از این رنگ پر انرژی برای دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده می‌کنند. اما دقت کنید انرژی و گرمای زیادی رنگ نارنجی در دکوراسیون می‌تواند باعث تحریک هیجانات کودک شما شود، بنابراین از استفاده بیش از حد این رنگ در دکوراسیون اتاق بازی کودک و اتاق خواب خودداری کنید.
رنگ نارنجی از ادغام زرد و قرمز به دست می‌آید و ترکیب آن با رنگ‌های قرمز، طلایی و کهربایی جذاب خواهد بود. انتخاب رنگ نارنجی با تناژ سیر و روشن می‌تواند به دکوراسیون اتاق خواب کودک شما جذابیت زیادی ببخشد. بنابراین برای افزایش تمرکز و تقویت ذهن کودک‌ خود از این رنگ محبوب استفاده کنید. در زیر با کاربرد رنگ نارنجی در بخش‌های مختلف اتاق خواب کودک آشنا می‌شوید:

یکی از پرطرفدارترین رنگ های گرم، رنگ نارنجی است که بسیار حرارت و هیجان زیادی دارد و به دلیل روشن بودن و انرژی بخشی، بیشتر مواقع برای رنگ اتاق کودک پیشنهاد می‌شود. اما بهتر است که از آن را بطور کامل برای اتاق استفاده نکنید و از ترکیب نارنجی ملایم با رنگ های خنثی برای رنگ اتاق کودک استفاده کنید.
اگر به تقویت حافظه کودکان خود اهمیت می‌دهید، انتخاب رنگ نارنحی برای اتاق کودک گزینه بسیار مناسبی است.

• دیوار اتاق
• سرویس خواب
• پرده‌ها
• روتختی و روبالشتی
• قفسه و کمد اسباب بازی‌ها
• میز بازی و کامپیوتر
• فرش

به یاد داشته باشید نیازی نیست حتما همه این بخش‌هایی که معرفی شد با رنگ نارنجی دکور شوند. بله می‌توانید نارنجی را با تناژ مختلف و ترکیب رنگی درستی در بخش‌های مختلف اتاق خواب کودک به کار ببرید.

لیمویی زرد؛ یک رنگ شاد و زنده برای اتاق کودک 1

رنگ لیمویی زرد؛ یک رنگ شاد و زنده برای اتاق کودک

ترکیب رنگ زرد و رنگ‌های خنثی یا سرد یکی از جذاب‌ترین رنگ بندی‌هاست. جالب است بدانید که علاوه بر جذابیت، این رنگ محبوب تاثیر بسیار مفیدی بر نیمکره چپ مغز کودکان خواهد داشت. به همین دلیل رنگ زرد و لیمویی در دسته رنگ‌های گرم پرطرفدار قرار گرفته‌اند.

روانشناسان این رنگ را نشانه خوشحالی، شادی و انگیزه می‌دانند، به همین دلیل استفاده از سایه روشن زرد به همراه لیمویی را در ترکیب رنگ اتاق کودک توصیه می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این ترکیب رنگی می‌توان به تقویت حافظه و بالا رفتن قدرت تصمیم‌گیری کودکان اشاره کرد. اما به یاد داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از این رنگ هم می‌تواند باعث تحریک چشم و ایجاد عصبانیت شود. در زیر كاربرد رنگ لیمویی زرد در دکوراسیون را در بخش‌های مختلف اتاق کودک مشاهده می‌کنید:

زرد هم مانند سایر رنگ‌های قبلی که توضیح دادیم، باعث ایجاد نشاط و هیجان می‌شود به همین دلیل استفاده از آن برای اتاق کودک پیشنهاد می‌شود؛ اما تاکید می‌شود که به میزان استفاده از آن و شدت رنگ توجه زیادی شود. از جمله رنگ هایی که با خاکستری به شدت هماهنگ می‌شود و فضایی جذاب را بوجود می‌آورد رنگ زرد یا لیمویی می‌باشد.

لیمویی زرد؛ یک رنگ شاد و زنده برای اتاق کودک

بهتر است در محیط اتاق از دو طیف رنگ زرد پررنگ برای افزایش تمرکز و از تناژهای کم رنگ آن مثل رنگ لیمویی برای تقویت حافظه استفاده شود.

• کمدها
• دیوار شاخص
• روتختی و روبالشتی
• فرش و قالیچه
• قفسه کتاب‌ها و اسباب بازی
• آباژور
• مبلمان مخصوص اتاق کودک

صورتی؛ یک رنگ دخترانه و دوست داشتنی برای اتاق کودک 1

رنگ صورتی؛ یک رنگ دخترانه و دوست داشتنی برای اتاق کودک

امروزه افراد زیادی در تلاشند تا برای رنگ‌ها جنسیت قائل نشوند، اما رنگ صورتی همچنان به عنوان نمادی از عشق پاک و انرژی دخترانه شناخته می‌شود. به همین دلیل این رنگ را بهترین رنگ اتاق نوزاد دختر می‌دانند.
عشق و آرامش رنگ صورتی آن را به یک رنگ محبوب برای اتاق کودکان تبدیل کرده است. این خصوصیت رنگ صورتی باعث شده تا علاوه بر اتاق دختران نشانه‌هایی از آن در رنگ اتاق نوزاد پسر هم دیده شود. رنگ صورتی دارای طیف رنگی گلبهی، کالباسی، سالمونی و تناژ سیر و روشنی است که استفاده به اندازه از آن در طراحی اتاق خواب صورتی باعث ایجاد آرامش و حس خوشایند می‌شود.
صورتی نشانگر عشق بی قید و شرط و شور و همدلی است و همین موضوع از آن گزینه ای مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد می سازد. این رنگ حس گرمی و راحتی را القا می کند که می تواند به خواب نوزاد کمک کند. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ صورتی می تواند موجب مضطرب شدن و تشویش نوزاد شود پس از انواع کم رنگ و متمایل به هلویی آن و در حد تعادل در کنار رنگ های خنثی استفاده کنید تا آرامش و شادی نوزاد شما لطمه نبیند.

صورتی؛ یک رنگ دخترانه و دوست داشتنی برای اتاق کودک

توجه داشته باشید رنگ صورتی به دلیل قرار گرفتن در دسته رنگ‌های گرم و خنثی می‌تواند در بلند مدت باعث ایجاد حس اضطراب و دلزدگی شود. به همین دلیل باید حتما آن را با سایر رنگ‌های گرم و سرد ترکیب کنید. در زیر با کاربرد رنگ صورتی در بخش‌های مختلف اتاق کودکان آشنا می‌شوید:

• دیوارها
• کمدها
• سرویس خواب
• روتختی و روبالشتی
• پرده‌ها
• آباژور
• اکسسوری‌ها
• مبلمان مخصوص اتاق کودک

قرمز؛ یک رنگ گرم و هیجانی برای اتاق کودک2

رنگ قرمز؛ یک رنگ گرم و هیجانی برای اتاق کودک

رنگ قرمز یکی از اصلی‌ترین رنگ‌های دسته‌بندی گرم است که باید با احتیاط برای اتاق خواب کودکان انتخاب شود. این رنگ انرژی بالایی دارد و به شدت تحریک‌کننده هیجانات است، به همین دلیل استفاده از آن به صورت کامل در اتاق خواب درست نیست. بلکه باید با رنگ‌های سرد به تعادل رسانده شود.

برخی افراد معتقدند رنگ قرمز باعث افزایش انرژی و شور و هیجان کودکان می‌شود بنابراین یک رنگ بسیار موثر در تقویت هوش آنهاست. اما باید بدانید که رنگ قرمز به همان اندازه که پرانرژی است، می‌تواند خشم و عصبانیت را در کودکان تقویت کند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر کودک بیش فعالی دارید از انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خواب کودک خودداری کنید. در زیر کاربرد رنگ قرمز را در بخش‌های مختلف اتاق کودک مشاهده می‌کنید:

• دیوار شاخص
• انتخاب فرش
• روتختی و روبالشتی (به عنوان مثال روتختی سفید با گل‌های قرمز)
• پرده‌ اتاق (بخشی از پرده به رنگ قرمز و ترکیب آن با سفید یا صورتی روشن)

قهوه ای؛ یک رنگ پشتیبان و قابل اعتماد برای اتاق کودک3

رنگ قهوه ای؛ یک رنگ پشتیبان و قابل اعتماد برای اتاق کودک

افراد زیادی معتقدند رنگ قهوه‌ای نشان‌دهنده ناامیدی و غم است. این تصور درست نیست. روانشناسان رنگ قهوه‌ای را یک رنگ زمینی، پشتیبان و قابل اعتماد می‌دانند. البته توصیه آنها برای رنگ اتاق کودکان، استفاده از تناژ روشن قهوه‌ای همچون شکلاتی، بژ و کاراملی است.

قهوه ای؛ یک رنگ پشتیبان و قابل اعتماد برای اتاق کودک

هر چه رنگ قهوه‌ای با تناژ روشن‌تری انتخاب شود، فضای اتاق کودکان دلبازتر خواهد بود. بنابراین آرامش بیشتری در محیط احساس می‌شود. اما تناژ تیره قهوه‌ای در دکوراسیون کرم قهوه‌ای می‌تواند اتاق کودک را دلگیر کند و تداعی‌گر احساسی همچون غم باشد.

قهوه ای؛ یک رنگ پشتیبان و قابل اعتماد برای اتاق کودک5

اگر از ترکیب درست رنگ قهوه‌ای در اتاق کودکان استفاده کنید، می‌توانید باعث تقویت حس اعتماد در آنها و ایجاد آرامش در فضا شوید. در زیر کاربرد رنگ قهوه‌ای روشن را در اتاق خواب کودک مشاهده می‌کنید:

• روتختی و روبالشتی
• سرویس خواب
• فرش و موکت
• قفسه کتاب‌ها
• بخشی از کمد لباس کودک
• تابلو و اکسسوری‌ها

رنگ های سرد برای اتاق کودک 1

بهترین رنگ های سرد برای اتاق کودک

رنگ‌هایی از طیف آبی که در دسته رنگ‌های سرد قرار گرفته‌اند، تعدادی دیگر از پرطرفدارترین رنگ انتخابی برای اتاق خواب کودکان به شمار می‌آیند. ویژگی رنگ‌های سرد کنترل اضطراب و سرعت تنفس، کاهش ضربان قلب و ایجاد حس آرامش است. البته در صورتی این خصوصیت‌های مثبت خود را نشان می‌دهند که به اندازه و به صورت درست از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد حس کسلی و بی حالی در اتاق کودکان شود. در زیر شما را با بهترین رنگ‌های سرد برای اتاق کودکان آشنا می‌کنیم و به بررسی خصوصیات آنها می‌پردازیم:
استفاده از رنگ های سرد برای اتاق کودک باید در نظر بگیرید که استفاده زیاد از این رنگ ها در محیط و یا اتاق کودکان، می تواند باعث بی حالی و غمگینی آنها شود.
به همین دلیل تاکید می‌شود که رنگ های سرد را در کنار رنگ های گرم برای رنگ آمیزی اتاق کودک استفاده کنید. در زیر به برخی از بهترین رنگ های سرد برای رنگ آمیزی اتاق کودک می‌پردازیم.

آبی؛ یک رنگ آرام و مسالمت آمیز برای اتاق کودک

رنگ آبی؛ یک رنگ آرام و مسالمت آمیز برای اتاق کودک

افراد زیادی رنگ آبی را یک رنگ پسرانه می‌دانند و اکثرا برای رنگ اتاق کودک پسر از طیف مختلف آبی استفاده می‌کنند. رنگ آبی به اعتقاد روانشناسان یک رنگ آرامش‌بخش به شمار می‌آید، که ترکیب آن با رنگ‌های گرم می‌تواند پخش‌کننده انرژی خوبی در اتاق خواب کودک باشد.

البته به شرطی که هنگام ترکیب رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب با سایر رنگ‌های گرم به تعادل و استانداردها توجه کنید. در واقع می‌توان رنگ آبی را نقطه مقابل رنگ قرمز دانست. چون انتخاب رنگ آبی برای اتاق کودک باعث کاهش ضربان قلب، فشار خون، پرخاشگری و عصبانیت می‌شود. از همین رو متخصصین دکوراسیون داخلی، رنگ آبی را برای کودکانی که بی‌خواب هستند و یا رفتارهای هیجانی زیادی دارند، بسیار مناسب می‌دانند.

رنگ آبی را برخلاف رنگ هیجان انگیز و شوربخش رنگ قرمز می‌توان یک عنصر کامل از آرامش معرفی کرد. کاهش فشار خون، کاهش استرس و اضطراب منتقل شده از این رنگ در روان کودکان پیش فعال تاثیر مثبت داشته و حداقل خوابی آرام را برای آن‌ها رقم می‌زند.

بهتر است از این رنگ در کنار رنگ های خنثی کمتر استفاده شود، زیرا می‌تواند باعث شود که خستگی و بی حالی به کودکان منتقل شود. ترکیب رنگ آبی با رنگ های گرم و استفاده از رنگ‌های گرم با شدت کم و ملایم مثل زرد و نارنجی، در کنار رنگ آبی برای جلوگیری از سکون بیش از حد یا غم انگیز شدن فضای اتاق کودک پیشنهاد می‌شود.

رنگ سرد به دلیل ایجاد حس خنکی می‌تواند طبع گرم پسران را تا حد زیادی متعادل سازد. به همین دلیل اکثرا در دکوراسیون داخلی اتاق‌های پسران  رنگ آبی دیده می‌شود. البته حواستان باشد از ترکیب این رنگ با رنگ‌های خنثی همچون خاکستری خودداری کنید.

آبی؛ یک رنگ آرام و مسالمت آمیز برای اتاق کودک1

چون ممکن است میزان انرژی کودک را بیش از حد کاهش دهد. در زیر می‌توانید کاربرد رنگ آبی را در بخش‌های مختلف اتاق کودک مشاهده کنید:
رنگ خاکستری روشن در کنار رنگ‌هایی مثل یاسی، قرمز، زرد به عنوان رنگ اتاق خواب کودک پسر، کاربرد زیادی دارد. سکون رنگ خاکستری به کاهش هیجان و تحریک ذهن ایجاد شده از رنگ‌های نامبرده در کودک کمک کرده و فضای مناسب را برای خواب و آرامش ایجاد می‌کند. از مزایای رنگ خاکستری، خنثی بودن و هماهنگ شدن آن با هر نوع رنگی می‌باشد.

• دیوارها
• دیوار شاخص
• روتختی و روبالشتی
• قفسه کتاب و اسباب بازی
• انواع کمدها و میز تحریر
• فرش
• تابلو اکسسوری‌ها

سبز؛ یک رنگ متعادل و اصیل برای اتاق کودک 2

رنگ سبز؛ یک رنگ متعادل و اصیل برای اتاق کودک

رنگ سبز به دلیل تداعی کننده طبیعت با اثری آرام بخش در بدن همراه است. روانشناسان رنگ سبز را نشانه سلامتی، رفاه و بهبودی می‌دانند. از همین رو در دسته رنگ‌های سرد پرطرفدار برای اتاق کودکان قرار گرفته است.
رنگ سبز در دکوراسیون اتاق کودکان، اضطراب را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش تمرکز در کودکان شود. در واقع تحقیقات دانشمندان نشان داده رنگ سبز باعث تقویت خواندن در کودکان شده و درک مطلب آنها را افزایش می‌دهد. بنابراین حتما از طیف این رنگ همچون زیتونی، زمردی، یشمی، تناژ سیر و روشن آن در دکوراسیون اتاق خواب کودکان استفاده کنید.

سبز؛ یک رنگ متعادل و اصیل برای اتاق کودک

علاوه بر آن این رنگ بسیار آرامش بخش است به همین دلیل از آن در محیط بیمارستان استفاده می‌شود.
استفاده از سبز برای رنگ اتاق کودک را به والدینی که کودکانشان دارای اضطراب و نگرانی هستند پیشنهاد می کنیم.
در زیر با کاربرد رنگ سبز در بخش‌های مختلف اتاق کودکان آشنا می‌شوید:

• دیوارها
• سرویس خواب
• کاغذ دیواری اتاق کودک
• روتختی و روبالشتی
• کمدها
• قفسه کتاب و اسباب بازی
• اکسسوری‌ها
• فرش
• مبلمان مخصوص اتاق کودک

بنفش؛ یک رنگ خاص و باشکوه برای اتاق کودک

رنگ بنفش؛ یک رنگ خاص و باشکوه برای اتاق کودک

همان طور که حتما می‌دانید رنگ بنفش نماد ثروت و قدرت است. از طرفی روانشناسان این رنگ را نشانه خرد و معنویت می‌دانند. به همین دلیل می‌توان گفت انتخاب ترکیب رنگی اتاق کودک با تناژ مختلف بنفش می‌تواند خلاقیت کودکان را افزایش دهد. بنفش از ترکیب قرمز و آبی تشکیل می‌شود که سایه روشن آن همچون رنگ یاسی آرامش بی‌نظیری در اتاق خواب کودکان ایجاد خواهد کرد.
افراد زیادی از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب خود به سبک مجلل و باشکوه استفاده می‌کنند. این موضوع در مورد اتاق خواب کودکان هم صادق است. اگر به دکوراسیون شاهانه برای اتاق خواب کودک دختر و پسر علاقه‌مندید از المان‌های رنگ بنفش در دکوراسیون یاسی استفاده کنید.

بنفش؛ یک رنگ خاص و باشکوه برای اتاق کودک2

نفش رنگی لوکس ، رمزآلود و باشکوه محسوب می شود و از دیرباز برای خانواده های سلطنتی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است. رنگ بنفش پاستلی، همچون اسطخودوسی و یاسی، آرامش بیشتری القا می کند اما همچنان آن حس باشکوه و لوکس بودن را دارد. رنگ بنفش را در طبیعت زیاد نمی بینیم بنابراین غیرطبیعی ترین رنگ در دکوراسیون ما به شمار میرود. در مورد رنگ بنفش توجه داشته باشید که همیشه روی دیوار تیره تر از آنچه که هست به نظر می رسد، بنابراین همیشه یک درجه روشن تر از رنگ مورد نظر را برای رنگ کردن دیوارها انتخاب کنید.

ترکیب رنگ بنفش با سفید یا خاکستری می‌تواند یک ترکیب ایده آل و بسیار جذاب باشد. بهتر است رنگ اتاق نوزاد پسر را با ترکیب بنفش خاکستری دکور کنید و در ترکیب رنگ اتاق خواب کودک دختر ، سفید و بنفش به کار ببرید. البته لازم به ذکر است که انتخاب رنگ بنفش تیره برای اتاق خواب کودکان مناسب نیست. در زیر کاربرد رنگ بنفش روشن را در بخش‌های مختلف منزل مشاهده می‌کنید:

• دیوارها
• روتختی و روبالشتی
• کمدها
• میز بازی و میز تحریر
• فرش
• قفسه کتاب و اسباب بازی
• آباژور

طوسی؛ یک رنگ سرد و خنثی برای اتاق کودک1

رنگ طوسی؛ یک رنگ سرد و خنثی برای اتاق کودک

رنگ طوسی در دسته رنگ‌های سرد و خنثی قرار دارد. به همین دلیل روانشناسان معتقدند اگر در استفاده از آن دقت نکنید می‌تواند باعث ایجاد حس تنهایی و غم شود. برای به کار بردن رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق خواب کودکان حتما آن را با یک رنگ گرم همچون صورتی روشن، زرد یا خردلی، بنفش روشن یا یاسی و آبی آسمانی ترکیب کنید.

طوسی؛ یک رنگ سرد و خنثی برای اتاق کودک

در این صورت می‌توانید از رنگ سرد و خنثی طوسی یک ترکیب فوق العاده برای تقویت عواطف، احساسات و افکار کودکان بسازید. به عنوان مثال از قفسه‌های رنگی بر روی دیواری با تناژ سیر و روشن طوسی استفاده کنید. در زیر با کاربرد رنگ طوسی در اتاق خواب کودکان آشنا می‌شوید:

• دیوارها
• سریس خواب
• فرش
• روتختی و روبالشتی
• قفسه کتاب و اسباب بازی
• میز تحریر
• مبلمان مخصوص اتاق کودک

سفید؛ یک رنگ خالص و پر آرامش برای اتاق کودک 2

رنگ سفید؛ یک رنگ خالص و پر آرامش برای اتاق کودک

رنگ سفید در باور اکثر مردم نمادی از پاکی، خلوص و آرامش به شمار می‌آید. رنگ سفید در دکوراسیون به راحتی با سایر رنگ‌های گرم و سرد ترکیب می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد تعادل دلپذیری در اتاق خواب کودکان و نوزادان شود.
دانشمندان پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ سفید باعث تقویت قدرت تفکر می‌شود. اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. چون برخی از کودکان و نوزادان پس از قرار گرفتن در اتاقی با رنگ و دکوراسیون سفید حالاتی همچون بی قراری از خود نشان داده‌اند. در زیر می‌توانید کاربرد رنگ سفید را در اتاق خواب کودک مشاهده کنید:
رنگی که حس تمیزی، صلح و معصومیت را القا می کند. سفید رنگی معنوی و زیباست اما در عین حال می تواند سکوت و راز آلود بودن را ارتقا بخشد. سعی کنید از رنگ سفید برای تمام دیوارها استفاده نکنید، بلکه از انواع متمایل به کرمی آن و برای بخش هایی از دیوارها بهره بگیرید. ضمنا اینکه رنگ سفید خیلی راحت کثیف می شود نیز موضوعی نیست که در مورد اتاق خواب نوزاد بتوان از آن چشم پوشی کرد.

• سرویس خواب
• دیوارها
• روتختی و روبالشتی
• کمدها
• قفسه کتاب و اسباب بازی
• میز بازی و میز تحریر

قهوه ای؛ یک رنگ پشتیبان و قابل اعتماد برای اتاق کودک 1

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق مشترک کودک دختر و پسر

امروزه اکثر خانه‌های آپارتمانی متراژ کوچکی دارند و امکان تهیه اتاق جداگانه برای کودک دختر و پسر وجود ندارد. به همین دلیل والدین از رنگ آمیزی و چیدمان دکوراسیون طبق سلیقه و روحیه فرزندان خود دست می‌کشند. اما این راه کار درستی نیست.

در دنیای امروز معماری و دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ در چیدمان وسایل اتاق خواب و فضای اشتراکی دخترانه و پسرانه یک ایده بسیار جذاب تلقی می‌شود. همچنین شما به راحتی می‌توانید از رنگ‌های خنثی همچون سفید یا خاکستری برای دیوارهای اتاق استفاده کنید. سپس دو قسمت جداگانه مخصوص کودک دختر و پسر در دو طرف اتاق تدارک ببینید.

به این شکل که می‌توانید سرویس خواب، روتختی، کمد، قفسه کتاب و اسباب بازی، اکسسوری و آباژور بخش کودک دختر را با رنگ‌های مناسب سلیقه او انتخاب کنید و همین ترکیب را برای بخش کودک پسر هم به کار ببرید. به این موضوع دقت کنید که رنگ‌ها بر روحیه افراد تاثیر به‌سزایی دارند. بنابراین اگر مجبور بودید یک اتاق را مشترکا برای کودک دختر و پسر انتخاب کنید، حتما برای هر کدام از آنها فضای جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.