راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

modavar
23 فوریه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه، شلوار نوعی پوشش است که از کمر تا مچ پا را می‌پوشاند و بیش از یک قرن است که در هر فرهنگ و کشوری در بین پرکاربردترین لباس‌ها قرار دارد. هرسال یکی از انواع این شلوارها مد می‌شود و در استایل‌های مختلف به کار می‌رود.

جالب است بدانید بعدها این مدل شلوار به دنیای مد راه پیدا کرد و انواع مختلفی از آن‌ تولید شد. شلوار جین زنانه تنوع بسار بالایی دارد وما سعی داریم با این مقاله شما را با انواع آن واستایل زیبایی که به شما می دهد آشنا سازیم. فروشگاه اینترنتی مدآوری بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران می باشد.

اغلب همه ما زمانی که هیچ ایده‌ای نداریم که چه بپوشیم، به سراغ شلوار جین می‌رویم و تقریباً در 80 درصد استایل‌هایمان از این جین‌های جذاب در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف استفاده می‌کنیم. همان‌طور که گفتیم، شلوار جین زنانه مدل های گوناگون  و متنوعی دارد.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

جین از دنیم که گونه‌ای پارچه‌ی ضخیم و محکم است که در ابتدا کارگران به دلیل مقاوم بودن آن استفاده می‌کردند. تهیه می‌گردد. دراین مطلب باشماهستیم تا با ارائه‌ی اطلاعاتی مفید، در خرید یک شلوار جین خوب راهنمایی تان کنیم

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

راهنمای انتخاب بهترین سایز شلوار جین زنانه

خانم ها حین خرید شلوار جین، دست کم پنج شلوار را امتحان می‌ کنند تا اندازه مناسبشان را پیدا کنند بهتر است شما هم به یک عدد برای انتخاب شلوار خود اکتفا نکنید و اندازه های مهم پایین تنه خود را برای انتخاب شلوار، بدانید. اولین گام در اندازه گیری، اندازه فاق شلوار است. فاق شلوار بر اساس طول آن به 3 نوع کوتاه، بلند و متوسط تقسیم می‌شوند و مهم ترین نقش را در راحتی شلوار دارد.

در راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه اگر شلوار شما بالای ناف بسته می‌شود جز دسته فاق بلندها محسوب می‌ شود. اگر طرفدار فاق های بلند باشید، باید بدانید که این شلوارها به تخت تر نشان دادن قسمت میانی بدن کمک می‌کنند و برای افراد بلند قد و کسانی که شکم دارند انتخاب مناسب تری هستند. فاق کوتاه برای کسانی که پایین تنه پری داشته باشند پیشنهاد می‌ شود.

راهنمای انتخاب بهترین مدل شلوار جین زنانه

شلوارهای جین از بعد حضورشان در جامعه، توسط طراحان لباس دستخوش تغییرات زیادی شدند. شلوارهای جین ابتدا به شکل راسته و به عنوان شلوارهای کارگری طراحی و دوخته می‌شدند. پس از مدتی مدل های دم‌ پا گشاد با فاق های کوتاه وارد بازار شدند و بعد از آن، مدل هایی که به اصطلاح بگی  یا کیسه ای هستند و پاچه های مخروطی دارند، جای دم‌ پا گشادها را گرفتند.

در سال های اخیر جین های اسکینی طرفداران زیادی پیدا کرده بودند که بگی ها دوباره با قدرت بیشتری تحت عنوان شلوارهای جین مام‌ استایل، گرل‌ فرند و بوی‌ فرند به بازار برگشتند. انتخاب مدل به فرم بدن، فرد مربوط می‌شود. مثلا اگر قد شما از میانگین جامعه کوتاه تر است، پوشیدن شلوارهای مام استایل و گشاد توصیه نمی‌شود و بهتر است شلوارهای اسکینی را انتخاب کنید که پاها بلندتر دیده شود.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

در مقابل برای افراد قدبلند، شلوارهای بگی انتخاب بسیار مناسبی است. برای اندام های مثلث معکوس که قسمت میانی بدن چاق تر است، شلواری مناسب است که فاق بلندی داشته باشد و چاقی شکم را بپوشاند. همچنین برای این فرم بدنی، پاچه های گشادی نیاز است تا لاغری پاها معلوم نشود.

همچنین شلوارهای دم‌ پا گشاد بسیار مناسب افرادی‌ ست که اندام ساعت شنی یا گلابی دارند و قسمت پایین تنه آن ها پهن است. شلوار جین تنگ با لباس مناسب، برای هر اندامی زیبنده است. خانم‌هایی که دارای بدنی مستطیلی هستند و قصد دارند در اندام خود فرم ایجاد نمایند، با پوشیدن شلواردمپا گشاد، قطعا به هدفشان می‌رسند.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

راهنمای انتخاب بهترین رنگ شلوار جین زنانه

انتخاب رنگ یکی از مراحل خرید شلوار است، رنگ روشن برای فصول بهار و تابستان و رنگ تیره جهت پاییز و زمستان انتخاب خوبی هستند.

نکات مهم درخصوص رنگ ها

شلوار جین تیره شما را لاغرتر و شلوارهای روشن و سایه دار پرتر نشان می دهد. بسته به سایز و وزنی که دارید شلوار جین مناسب تان را انتخاب کنید. یک نکته مهم که بهتر است در مورد جین تیره به یاد داشته باشید، این است که بیشتر از رنگ های روشن در مراسم رسمی وملاقات های کاری، به کارتان می آید. ، شما می‌توانید به تناسب رنگ پوست و چاقی و لاغری، رنگ شلوار را انتخاب کنید

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

فاق شلوار جین زنانه

طول فاق یکی از شاخص‌های بارز شلوار جین زنانه است که خیلی هم به چشم می‌آید و در راحتی و فیت بودن آن موثر است

فاق شلوار به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • فاق بلند: اندازه‌ی فاق این شلوار ۲۳ تا ۲۶ سانتی‌متر است، چون پاها را کشیده‌تر نمایش می‌دهد، برای خانم‌های کوتاه‌قد انتخاب خوبی است. این فاق شکم و پهلوها را جمع می‌کند.
  • فاق کوتاه: ۱۶ تا ۲۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی فاق این شلوار است و برای خانم‌هایی که پاهایی کشیده دارند مناسب است. البته شکم و پهلوها را نمایان می‌کند.
  • فاق متوسط: اندازه‌ی فاق متوسط بین ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر است، بیشتر شلوارها دارای این نوع فاق هستند و همه‌ی خانم‌ها می‌توانند از این شلوار استفاده نمایند.
  • اگر بانویی کمر باریک با پایین‌تنه‌ی پر هستید، پیشنهاد می شود یک شلوار با فاق کوتاه بپوشید.
  • بهتر است خانم‌های کوتاه قد و لاغر اندام و یا دارای شکم برجسته از شلواری با فاق بلند استفاده کنند.

قد مناسب شلوار جین زنانه

حتی بنده مد باشید، نمی توانید برای شلواری که پاچه آن پایین پای تان لول شده یا روی زمین کشیده می شود، درصدی از زیبایی را در نظر بگیرید. این روزها معمولا انتخاب اول برای شلوارهای جین و چسبان، قد بین 90 تا 100 هستند که بنا بر سایز افراد، معمولا تا روی مچ پا می آیند.

این سبک شلوار شما را کشیده و باریک نشان می دهد، در حالی که شلوار بلند علاوه بر این که بر اثر ساییده شدن روی زمین، زیبایی ظاهری خودش را از دست می دهد، کاری می کند که پاهای شما کوتاه تر از چیزی که هستند به نظر برسد.

اگر اهل شلوارهای به قول معروف دم پا هم هستید، این نکته را برای انتخاب شلوار جین زنانه در نظر بگیرید. هیچ شلواری نباید روی زمین کشیده یا روی مچ شما لوله شود.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

تنوع مدل شلوار جین زنانه

شلوار جین زنانه دارای تنوع بالایی در برش، طرح و رنگ آن‌ها وجود دارد. هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه خود شلوار مورد نظر را انتخاب کند. به دلیل تنوع بالایی که در طرح‌ها و برش شلوارهای زنانه وجود دارد، باید به نکات ریزتری در انتخاب شلوار توجه کنید. شلوارهای زنانه از نظر فاق و نوع خاص برش در قسمت ران با شلوارهای جین مردانه متفاوت است. در ادامه به انواع شلوارهای زنانه که با مدل‌های مختلفی وجود دارند اشاره می‌کنیم.

۱- جذب یا اسکینی

شلوارهای جین اسکینی، از قسمت کمر تا مچ کاملاً جذب هستند و فرم پا را به خود می‌گیرند. مهم نیست که اضافه‌ وزن داشته باشید یا نه، این شلوار یکی از آیتم‌های ضروری برای کمد لباستان است، زیرا با هر چیزی ست می‌شود. برای مثال برای پوشیدن بوت‌ها، تیشرت‌‌ها و هودی‌های اور سایز، کت‌های زمستانی و … به یکی از این جین‌های زنانه اسکینی نیاز پیدا می‌کنید. برای لاغرتر به نظر آمدن پاها هم می‌توانید از رنگ تیره برای شلوار جین زنانه خود استفاده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

۲- دمپا

این شلوار در قسمت ران‌ها چسبان و از زانو به پایین گشاد می‌شود. این نوع از شلوارها بیش‌تر برای اندام‌های لاغر و پاهای کشیده مناسب هستند. جین‌های دمپا را می‌توانید با صندل‌ها و کتانی‌های تخت بپوشید. در سال‌های قبل آقایان و خانم‌ها هر دو این مدل شلوار را می‌پوشیدند.

 3- فلر کات

این نوع شلوار شباهت‌هایی با شلوار بوت کات دارد ولی کمی تنگ‌تر از آن است. این شلوار از کمر تا زانو تنگ است واز زانو به پایین کمی گشاد می‌شود که در اصطلاح به آن می گویند که شبیه به قیف است. به طور معمول این شلوار را می‌توان در هر موقعیت و زمانی استفاده کرد و از مد نمی‌افتد.

4-بوت کات

همانطور که گفته بودیم مشابه شلوار فلرکات است و فرق آن در این است که در قسمت مچ پا تنگ‌ تر می‌باشد. این شلوار در قسمت ران‌ها تنگ و چسبان بوده و در قسمت زانو مخروطی شکل است که از زانو به پایین کمی گشاد می‌شود. این مدل شلوار جین زنانه شیک برای هر استایلی مناسب است و با بوت‌های مختلف و هم‌چنین کفش‌های پاشنه‌ بلند بسیار زیبا به نظر می‌‎آید.

۴- راسته

برای اندام‌های پر و چاق، به‌جای شلوارهای اسکینی می‌توان از شلوارهای راسته استفاده کرد. این مدل شلوار از بالا تا پایین یک سایز دارد و نه خیلی تنگ است و نه گشاد. اگر به دنبال یک مدل شلوار جین همه پسند و مناسب برای اکثر موقعیت‌ها هستید، شلوار جین راسته را انتخاب کنید. شلوار جین‌ های راسته خصوصا برای افرادی که پا‌های خیلی لاغری دارند مناسب بوده و فرم پا‌های آن‌ها را پرتر و زیباتر نشان خواهد داد.

۵- مام استایل

این شلوار لی زنانه با فاق‌های بلند و مدل راسته در ابتدا برای راحتی و استفاده مادران طراحی و استفاده شد. پس از سال‌ها این شلوار دوباره محبوب شد و اکنون توسط نوجوانان و جوانان در استایل‌های کژوال و راحتی استفاده می‌شود. شلوار مام استایل به دلیل داشتن فاق بلند، کمر را خوش‌فرم‌تر می‌کند و اغلب با تیشرت و پیراهن‌های کوتاه استفاده می‌شود. اگر هم تیشرت شما بلند بود، می‌توانید آن را داخل شلوارتان قرار دهید.

۶- بوی فرند

شلوارهای بوی فرند درواقع شلوارهای گشاد مردانه‌ای هستند که با سایزبندی خانم‌ها تولید و عرضه می‌شوند. این شلوارها در ابتدا به دلیل راحتی توسط برخی از سلبریتی‌ها مورداستفاده قرار گرفتند و جایگزینی برای شلوارهای اسکینی و جذب شدند.

۷- گرل فرند

اگر راحتی برای شما اهمیت دارد ولی درعین‌ حال شلوارهای بوی فرند زیادی برای شما گشاد هستند شلوارهای گرل فرند را امتحان کنید. این شلوارها فاق‌های بلندتر و پاچه‌های تنگ‌ تری دارند .

۸- شلوار جین جاگر

شوار جین جاگر در قسمت بالایی گشاد و در قسمت مچ پا توسط کش یا گت تنگ میشوند.

 ۹شلوار جین زنانه بگی

شلوارهای بگی بسیار گشاد و بلند هستند، به صورتی که روی کتانی چین می‌وبخورند. این شلوار بعد از ظهور استایل هیپ‌هاپ محبوب شد و همراه با لباس‌های اوور سایز و کتانی‌های بزرگ استفاده می‌شود. به دلیل گشاد و بلند بودن این شلوار بهتر است در قسمت بالاتنه، از یک تاپ یا تیشرت نیم‌ تنه استفاده کنید.

۱۰- شلوار جین لوله تفنگی

شلوارهای لوله ‌تفنگی به شلوارهای جذب شباهت دارند، با این تفاوت که در قسمت باسن و ران آزادتر و در قسمت مچ پا تنگ ‌تر  هستند.

راهنمای انتخاب بهترین شلوار جین زنانه

شلوار لوله تفنگی یا فیت کات از بالا تا پایین تنگ و چسبان است که مورد استقبال خیلی از افراد هم قرار گرفته است. این شلوار برای خانم‌هایی که قد بلندی دارند و ران‌های کوچکی دارند خیلی زیباتر است. این شلوار را می‌توانید با کفش پاشنه بلند یا چکمه‌های پاشنه بلند بپوشید .

مدآوری پارسگان جم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.