معرفی انواع مدل لباس زیر زنانه

modavar
4 مارس, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

معرفی انواع مدل لباس زیر زنانه

معرفی انواع مدل لباس زیر زنانه، لباس زیر زنانه پوشاک و البسه‌ای است که در زیر لباس‌های بیرونی پوشیده می‌شوند، معمولاً در تماس مستقیم با پوست هستند. آنها برای جلوگیری از کثیف شدن یا آسیب دیدن لباس‌های بیرونی توسط  نجاسات (مدفوع،ادرار)، کاهش اصطکاک لباس‌های دیگر با پوست و شکل‌دادن به اندام ها پوشیده می‌شوند.

از برخی لباس‌های زیر می‌توان به عنوان لباس شب یا مایو استفاده کرد و برخی برای جذابیت جنسی یا جذابیت چشمی  در نظر گرفته شده‌اند.

لباس‌های زیر معمولاً دو نوع هستند، لباس‌هایی که برای پوشاندن نیم تنه بالایی و لباس‌هایی که برای پوشاندن کمر و پایین تنه استفاده می‌شوند، البته لباس‌هایی نیز وجود دارند که هر دو را می‌پوشانند. لباس‌های زیری که امروزه معمولاً توسط خانم‌ها پوشیده می‌شود شامل سینه‌ بند و شورت زنانه است .

لباس های زیر در دسته مهم ترین بخش پوشش خانم ها محسوب می شوند و از مهم ترین دلایل این اهمیت می توان به حفظ سلامتی و بهداشت اشاره کرد. داشتن رابطه مستقیم لباس زیر و سلامتی بانوان سبب شده که در زمان خرید به نکات حائز اهمیتی توجه داشت که از مهم ترین آن مدل و جنس لباس می باشد.

هر لباسی که به شکل مستقیم با بدن تماس داشته باشد یعنی با سلامت هم در ارتباط است. لباس زیر زنانه هم جزو لباس های مهمی است که برای خرید، شستشو و نگهداری آن ها باید به برخی نکات مهم دقت کنید. در ادامه با فروشگاه اینترنتی مدآوری همراه باشید تا بطور کامل شما با لباس زیر زنانه آشنا کنیم.

نکات خرید و نگهداری لباس زیر زنانه

اولین و مهمترین نکته ای که باید درباره نگهداری لباس زیر به آن اشاره کرد این است که همیشه و حتما لباس زیرتان را با دست بشویید و هرگز آن ها را داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

لباس زیر زنانه

جنس لباس زیر

نکته بعدی که هنگام خرید لباس زیر زنانه باید مورد توجه قرار دهید، جنس لباس زیر است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین جنس برای لباس زیر زنانه لباسی است که جنس آن صد در صد نخی باشد که بسیار نرم و راحت است و مانع از رطوبت و عرق کردن بدن ، ایجاد حساسیت و خارش می شود.

الیاف های گیاهی نیز مانند پنبه، کتان و کنف نیز بخاطر خاصیت موئینگی براحتی عرق بدن را مجذوب می کنند

خاصیت جذب عرق نه تنها از ایجاد بوی نامطبوع بدن جلوگیری می کند بلکه تبخیر ایجاد شده، فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می دارد. باید بدانید که لباس هایی که از جنس پلاستیک و یا نایلون و الیاف مصنوعی هستند منجر به حساسیت در بدن می شوند. حتی ممکن است علاوه بر حساسیت با تبخیر رطوبت بدن، موجب بروز عفونت شوند.

سایز، طراحی، رنگ و مدل آن

بعد از جنس لباس زیر نکته ای که مورد توجه قرار میگیرد سایز آن است که بهتر است بدانید: پوشیدن لباس زیر تنگ در خانم ها مشکلات زیادی در پی دارند. از جمله می توان به ابتلا به انواع عفونت، قارچ و مشکلات پوستی اشاره کرد . این لباس ها عروق پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب اختلال گردش خون می شوند. تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین ها منجربه کمر درد یا خستگی های ماهیچه ای،این نواحی می شود. از دیگر مشکلات لباس‌ زیرهای تنگ ناراحتی های گوارشی است. تنگی لباس حرکات دودی دستگاه گوارش را دچار اختلال می کند و منجر به ایجاد نفخ در معده و شکم می شود. از این گذشته لباس زیر تنگ با اثر فشار موضعی بر بدن سبب بروز نوعی کهیر به نام کهیر فشاری می شود.

لباس زیر باید متناسب با سایز بدن انتخاب شود. لباس زیری که بیش از اندازه گشاد باشد فرم وظاهر زیبایی به بدن نمی دهد. بنابراین باید لباس زیری انتخاب کنید که هم راحت باشد و هم زیبا.

فواید پوشیدن لباس زیر

پوسیدن لباس زیر بر اساس شرایط و موقعیت های خاص فواید زیادی را در پی خواهد داشت که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت بهداشت فردی

از مهم ترین دلایل استفاده از لباس های زیر می توان به حفظ بهداشت فردی اشاره کرد که نقش مهمی در سلامت افراد مخصوصا خانم ها دارد. لباس زیر به عنوان یک پوشش محکم و موثر در برابر عوامل محیطی و… قرار می گیرد. از تجمع عفونت و باکتری و همچنین از افتادگی و شل شدگی برخی نواحی جلوگیری می کند.

فرم زیبا لباس زیر زنانه

از دیگر مواردی که به عنوان دلایل اصلی استفاده از لباس های زیر از آن یاد می شود ایجاد فرم زیبا در بخش های مختلف بدن است. این محصولات با داشتن جنس کششی از افتادگی سینه و باسن جلوگیری می کنند.

جلوه شیک

علاوه بر فرم دهی اندام، از لباس زیر به عنوان یک لباس خواب نیز استفاده می شود که به دلیل داشتن طراحی های خاص، جلوه آنتیک و جذابی به اندام خانم ها می دهد که سبب زیبا تر شدن آن ها نیز می شود.

 اولین کار بعد از خرید لباس زیر چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتما لباس زیرتان را با آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در معرض آفتاب خشک شود.فرآیند تولید این لباس ها شامل مراحلی است که خواه ناخواه باعث آلودگی پارچه می شود.

سوتین زنانه

سوتین لباس زیر زنانه‌ای است که خانم‌ها از آغاز سن بلوغ و بزرگ شدن سینه‌ها، آن را می‌پوشند. این لباس حالا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوشش خانم‌هاست. جدا از بحث پوشش، در زمینه  زیبایی شناسی نیز، سوتین در کمک به حفظ فرم سینه‌ها و حالت زیبای آن‌ها در لباس نیز نقش مهمی دارد.

چرا باید سوتین بپوشیم؟

سینه خانم‌ها بخشی متشکل از چربی و عضله است که حالت آن توسط رگ‌های نگهدارنده حفظ می‌شود. سینه‌ها با توجه به سایز، چه کوچک و چه بزرگ، وزن خاص خودش را دارد که تحمل آن بر عهده شانه و گردن است. فشار جاذبه زمین باعث پایین کشیده شدن سینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر عضلات گردن، سعی در حفظ فرم سینه‌ها دارند.

این موضوع باعث فشار به عضلات گردن، شانه و ستون فقرات می‌شود. پوشیدن سوتین کمک بزرگی برای این بخش از بدن است. اهمیت پوشیدن سوتین، به‌خصوص در مورد زنانی که سینه‌های بزرگ دارند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در عین حال، پوشیدن سوتین از افتادگی سینه‌های جلوگیری کرده و به حفظ فرم زیبای آن‌ها کمک خواهد کرد.

سایز سوتین را  چگونه انتخاب کنیم؟

یک نکته مهم در هنگام انتخاب سوتین، توجه به سایز آن است. درصد بسیار زیادی از زنان، از سایز درست سوتین خود اطلاعی ندارند. یعنی دقیقا نمی‌دانند که بر طبق استاندارد سایز سوتین، چه سایزی باید بپوشند. پوشیدن سوتین با سایز نادرست، یکی از اشتباهات بزرگ زنان است. یک سوتین با سایز مناسب این ویژگی‌ها را دارد:

بندهای پشتی به ‌راحتی بسته می‌شود. بسیاری از زنان فقط به کاپ سوتین توجه می‌کنند و اگر فرم خوبی داشت، فشار بند پشت آن را تحمل می‌کنند. این اشتباه بزرگی است. سوتین باید به‌راحتی بسته شود و بند پشتی هیچ فشاری به شما نیاورد.

بندهای کوتاه  عمودی به شانه فشار نمی‌آورد. کوتاه بودن بند شانه‌ای، نه تنها باعث فشار بر سینه‌ها می‌شود بلکه فرم خوب سینه‌ها در لباس  را نیز از بین می‌برد. در عین حال بند سفت و کوتاه شانه‌ای، باعث زخم شدن شانه‌ها نیز خواهد شد. بند شانه‌ای باید متناسب به اندام شما، بلند و به اندازه‌ای باشد که کشیدکی و فشار بر شانه نداشته باشد.

اندازه کاپ کوچک نباشد. کاپ کوچک، علاوه بر فشار به سینه‌ها، تمامی قسمت‌های سینه را در خود جای نمی‌دهد. نتیجه، درد در سینه‌ها و شکل نازیبای ظاهری است. به‌خصوص دقت کنید که کاپ سوتین، قسمت‌های پهلوی سینه را به‌خوبی جمع کند. در طراحی‌های امروز سوتین، فرم قسمت روی آن به گونه‌ای است که مقداری از سینه بیرون باشد. اگر در این قسمت احساس ناراحتی یا فشاری وجود نداشته باشد، مشکلی نیست.

برخی خانم ها به دلایل نا معلوم علاقه مند به پوشیدن لباس زیر با یک سایز کوچک تر هستند که در نهایت سبب بروز مشکلات حاد در غدد داخلی سینه ها، خراشیدگی پوست، جای ماندن رد طرح و بند آن بر روی اندام خواهد شد.

البته گاهی مواقع نیز عکس این ماجرا رخ می دهد و خانم ها برای راحتی بیشتر از سوتین های بزرگ استفاده می نمایند که از مهم ترین عواقب آن می توان به افتادگی سینه اشاره کرد. سوتین های گشاد قالب بندی خوبی برای سایز کوچکتر ندارند از این رو به خوبی نمی توانند اندام را پوشش دهند بهمین علت  سبب شده که در زمان پوشیدن حس سنگینی داشته باشید.

لباس زیر زنانه

اهمیت دقت در انتخاب سوتینی با جنس مناسب

هنگام خرید سوتین، بعد از دقت به تمامی موارد مربوط به سایز، باید به جنس آن هم توجه داشت.  استفاده از جنس نخ پنبه یا متریالی که باعث ایجاد حساسیت روی پوست نشود، بهترین انتخاب برای سوتینی است که هر روز استفاده می‌کنید. این نکته به‌خصوص در مورد خانم‌هایی که پوست‌های حساس دارند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پارچه‌هایی با جنس پلاستیک و الیاف مصنوعی، علاوه بر ایجاد حساسیت، با گرفتن رطوبت بدن، باعث ایجاد زخم یا عفونت می‌شوند. جنس پارچه یا پد و کاپ داخل سوتین هم باید نخ و بدون ایجاد حساسیت باشد.

یادتان باشد، سوتین نزدیک‌ترین لباس به بدن و به یکی از مهمترین اعضای بدن است. در انتخاب آن فقط به زیبایی توجه نکنید.

سوتین خوب است یا بد؟

سوتین، فراتر از یک پوشش، تاثیر زیادی بر سلامتی و حفظ فرم اندام زنان دارد. انتخاب درست آن، علاوه بر حفظ فرم خوب سینه‌ها، مانع بروز بیماری‌های مختلف یا حساسیت‌های پوستی می‌شود.

انواع سوتین

سینه بند ها دارای انواع متفاوت و دسته بندی های مختلفی هستند که بسته به شکل ظاهری، جنس پارچه و برند تولیدکننده در دسته بندی های متفاوتی قرار داده می شوند و خریداران آنها متناسب با سلیقه شخصی خود تصمیم می گیرند چه نوع سوتینی با چه رنگ و طرحی از کدام برندی را خریداری کنند.

سوتین راحتی و نخی ، کشی، جک دار، فنری، اسفنجی ، نیم تنه ها ، سوتین مخصوص شیردهی، سوتین مخصوص سینه‌های بزرگ، سوتین مخصوص سینه‌های کوچک، سوتین برای لباس مجلسی، سوتین پلانج از جمله مدل های مختلف سوتین ها هستند که هر یک در مواقع خاص مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال سوتین با بند بی‌رنگ مخصوص لباس های مجلسی است که دکلته هستند و بند آن ها نباید مشخص باشد.

یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها، انتخاب سوتین مناسب با لباس شب و مجلسی است. قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد جلوه لباس مجلسی بسیار شیک خود را با سوتین بی‌کیفیت که از اطراف لباس بیرون می‌زند خراب کند. این روزها به دلیل تنوع در بازار لباس‌زیر، انواع لباس‌زیر برای خانم‌ها طراحی‌شده که کاربردهای مختلفی دارد.

سوتین اسفنجی

سوتین‌ های اسفنجی به سوتین هایی گفته می شود که در قسمت کاپ خود دارای اسفنج هستند و مناسب بانوانی می باشد که سینه های کوچک یا متوسطی دارند و می خواهند سینه شان بزرگترو خوش فرم به نظر برسد.

همچنین مناسب افرادی است که به دلایل متفاوت نظیر شیر دادن بچه و … به افتادگی سینه دچار شده اند.

این محصول به دلیل داشتن فرم زیبا وجذاب، جلوه خاصی به اندام خانم ها می دهد از این رو انتخابی مناسب برای میهمانی ها و مجالس رسمی هستند.

گفتنی است که در برخی موارد برای جذابیت بیشتر لباس زیر از اکسسوری های خاصی همچون مروارید، پولک و… استفاده می شود.

سوتین های فانتزی

نوعی دیگر از سوتین ها است که بانوان شیک پوش آن ها را استفاده  می کنند. سوتین فانتزی از پارچه های نازک تور توری دوخته می شود و در رنگ های متنوع و جذاب در دسترس علاقمندان این سوتین ها قرار داده می شود.

سوتین فنر دار

سوتین فنر دار نیز نوعی دیگر از سوتین های موجود در بازار است. سوتین فنر دار در قسمت زیر سینه دارای فنر است که باعث می‌شود پستان بهتر حالت داشته باشد.

سوتین نخی

یک انتخاب ایده آل برای روز های گرم تابستانی که از بروز اتفاقات ناگواری همچون عرق سوز شدن و تیرگی پوست جلوگیری می کند. این محصول به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد سبب شده که با این محصول سبب شده که جزو انتخابات اول برای استفاده های روزمره باشد.

سوتین جک دار

این محصول یک انتخاب ایده آل  برای خانم هایی است که سینه های بزرگ اما افتاده دارند وبدین وسیله سوتین جک دار می توانند فرم زیبایی به اندام خود بدهند. گفتنی است که استفاده از سوتین اسفتجی به هیچ عنوان به این افراد توصیه نمی شود و آن ها برای مهمانی و مجالس می توانند از نمونه های جک دار این محصول خریداری نمایند.

نیم تنه ها

این مدل از انواع سوتین ها، معمولا از جنس نخ و پنبه و بسیار نرم و لطیف هستند. میتوانند گزینه عالی برای انواع فرم سینه باشند. همچنین لباس زیر اسپرت یا نیم تنه کاملا سینه ها را می‌پوشانند و در نهایت پشتیبانی خوبی از سینه ها به عمل میاورند. سوتین ورزشی، محبوبترین سوتین مناسب برای افرادی که سینه کوچک دارند، است.
در تولید این محصول از پارچه های با کیفیت و دارای قدرت کشسانی بالا استفاده می شود که قادر است با در بر گرفتن سینه ها به شکل مطلوبی، از ایجاد فشار مستقیم بر روی غدد داخلی و همچنین از ایجاد تکان هایی که به دلیل تحرکات ورزشی صورت می پذیرد، جلوگیری کند.

سوتین شیردهی

در دوران شیردهی مادران همواره از این نگرانند که شیرشان کم نشود. به همین دلیل انتخاب سوتین شیردهی مناسب در این دوران اهمیت زیادی دارد. سوتین مناسب شیردهی باید از جنس نخ پنبه و با دوخت بسیار نرم و ظریف باشد. سوتین شیردهی باید راحت بوده و هیچ فشاری به سینه وارد نکند. سوتین سفت و تنگ، ممکن است باعث عفونت پستان یا فشار به غدد شیری شود.

سوتین‌های شیردهی، یک قسمت جدا شونده در بخش جلویی دارند که مادر به آسانی با باز کردن یک دکمه یا زیپ بتواند به نوزادش شیر بدهد. به‌دلیل بزرگ و سنگین شدن سینه در هنگام شیردهی، باید سوتین شیردهی دارای بند بلند شانه‌ای و بند مناسب پشتی باشد. این سوتین‌ها معمولا فاقد فنر هستند. اگر در هنگام شیردهی لکه‌های قارچ مانند یا هر مشکل غیر طبیعی روی سینه دیدید، پیشنهاد می‌کنیم با  پزشک متخصص زنان، مشکل را در میان بگذارید. گاهی این مشکلات تنها به‌دلیل پوشیدن سوتین نامناسب هستند.

سوتین پوش آپ

در میان انواع سینه بند برای سینه های کوچک، سوتین فشاری یا سینه بند پوش آپ (push up) به دلیل گرد کردن و افزایش حجم، بیشترین طرفدار را دارد. همچنین به علت داشتن اسفنج، سینه ها را به سمتبالا لیفت میدهد و آنها را بزرگتر میکند. این لباس زیر پوش آپ برای لباس هایی با یقه هفت عالی است. از سوتین فشاری میتوانید در زیر انواع لباس خواب و لباس راحتی استفاده کنید.

سوتین برلت

به سوتین بدون بند و قالب کاپ، برلت می‌گن.

برلت‌ها از توری، میکروفیبر، پنبه‌ی مخلوط ، یا هرچیز نرم و صاف ساخته شدن.

طراحی این سوتین ها طوریه که سبک وزن و راحت باشن. اونا مناسب کسایی هستن که دنبال حفاظت(از سینه‌ هاشون) با سبک ترین و کمترین پارچه و بدون چیزای اضافی هستن.

برلت ها اکثرا بدون بند هستن و پد سبکی دارن. اونا یه لایه‌ی سبک پوششی دارن و نسبت به سوتین های معمولی قابلیت راحتی بیشتری دارن. برلت‌ها بیشتر به منظور فرم دهی و راحتی ساخته شدن تا حفاظت. اونا سوتین هایی با کاپ نرم، بدون بند، لطیف و با جابه‌جایی آسون هستن.

برای کسایی که سینه‌های بزرگتر دارن، برلت توصیه نمیشه، چون این سوتین ها به دلیل نداشتن پد و بند، نمیتونن مثل سوتین های دیگه از سینه های خیلی بزرگ حفاظت کنن. لازم به ذکره این سوتین ها به عنوان لباس زیر نونهالان و نوجوانان شناخته می‌شدن، اما امروزه خیلی از بزرگسالان هم ازش استفاده می‌کنن.

همچنین اونا رو میشه با زیرپوش رکابی یا هر لباسی که از بالا بازه پوشید، خیلیا حتی اونا رو بدون تاپ می‌پوشن و هیچ مشکلی با این قضیه ندارن.

آنها در صنعت مد و زیبایی بسیار محبوب هستند و بهترین گزینه برای سینه های کوچک میباشند. سوتین برالت ممکن لیفت دهی کمتری به پستان ها دهند.

سوتین پلانج

یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها، انتخاب سوتین مناسب با لباس شب و مجلسی است. قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد جلوه لباس مجلسی بسیار شیک خود را با سوتین بی‌کیفیت که از اطراف لباس بیرون می‌زند خراب کند. شاید بسیاری اسم سوتین پلانج به گوششان نخورده باشد اما اگر بدانید که چه کاربردی دارد حتماً از آن استقبال خواهید کرد.

با توجه به مدل‌های جدید لباس مجلسی که در مزون‌ها موجود است خانم‌ها، به‌ویژه خانم‌های جوان به لباس‌هایی علاقه‌مندند که یقه آن V شکل است و تا پایین سینه امتداد دارد. مسلماً انتخاب یک سوتین مناسب که در این نوع یقه مشخص نباشد خیلی مهم است و یک انتخاب اشتباه ممکن است به‌کلی جلوه و زیبایی لباس را زیر سؤال ببرد.

سوتین پلانج به علت برشی که در قسمت وسط دارد موجب نمایان بودن سینه از جلو و از کناره‌ها می‌شود. سوتین پلانچ علاوه بر اینکه برای لباس‌های یقه‌باز مناسب است. سبب می‌شود که قسمت بالای سینه برجسته‌تر دیده شود و این امر جذابیت خاصی به اندام و لباس خواهد داد. البته در نظر داشته باشید خانم‌هایی که سینه‌های شل دارند بهتر است این نوع سوتین را انتخاب نکنند زیرا جلوه خوبی در سوتین کاپ دار پیدا نخواهد کردسوتین پلانج موجب نمایان شدن خطوط گردن و ترقوه می‌شود که این خطوط در افزایش جذابیت و زیبایی‌اندام و حتی چهره نقش پررنگی دارند.

شاید بسیاری از خانم‌ها به این دلیل که نمی‌دانستند سوتین پلانچ چیست؟ لباس‌های یقه‌باز مجلسی خود را بدون سوتین به تن کرده‌اند (به‌ویژه در خانم‌هایی با سینه کوچک) و این امر سینه‌ها را کوچک‌تر و افتاده‌تر نشان داده است. سوتین پلانج هم فرم سینه را بسیار زیبا می‌کند و هم نمای بیرونی ندارد.

البته نکته ی مهمی که وجود دارد این است که سوتین‌های پلانج با توجه به نوع یقه لباس، میزان باز بودن یقه، بنددار یا بدون بند، کوچکی یا بزرگی سینه و ازنظر جنس (توری، ابری، اسفنجی و …) با یکدیگر متفاوت هستند و ضروری است که مناسب‌ترین مدل و جنس را با توجه به سایز و لباستان انتخاب کنید. هنگام به تن کردن سوتین پلانج به این نکته توجه داشته باشید که سینه‌های شما از طرفین باید کاملاً گرد و برآمده دیده شوند.

ممکن است این پرسش مطرح شود که تفاوت سوتین‌های معمولی با سوتین پلانج چیست؟ باید گفت که سوتین‌های معمولی دارای شیب ملایمی از قسمت بالایی سوتین هستند اما این شیب در سوتین‌های پلانج تیز و عمیق است و در انتهای یقه سوتین دو کاپ سینه توسط بند بسیار نازکی به یکدیگر متصل می‌شوند.

مزایا سوتین پلانج چیست؟

  1. با سوتین پلانج خانم‌ها دیگر نگران دیده شدن بند لباس ‌زیر را ندارند و این مدل سوتین از زیر لباس مجلسی اصلاً قابل‌ دید نیست.
  2. مناسب‌ترین سوتین پلانج برای خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ نوع بدون سیم و غیر اسفنجی آن است و باید دقت کرد که سایز مناسب سایزی است که کناره‌های سینه از سوتین بیرون نزده باشد و یا اینکه سینه داخل کاپ سینه به‌اصطلاح لق نزند و کاپ سوتین و گردی سینه کاملاً فیت هم باشند. از طرف دیگر سوتین پلانج مناسب برای خانم‌هایی با سینه‌های کوچک مدل اسفنجی و سیم‌دار است و خانم‌ها باید بند و اندازه سوتین را به مقداری تنظیم کنند که بالای سینه‌ها برآمده تر شود.
  3. همچنین سوتین پلانج به دلیل فشاری که از پایین و کناره‌ها به سینه وارد می‌کند موجب خوش‌فرم شدن و سفت‌تر شدن بافت سینه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که به‌جای سوتین‌های معمولی از سوتین پلانج در زیر لباس‌های مجلسی و یقه‌باز خود استفاده کنند.
  4. این مدل سوتین برای خانم‌های جوانی که به پوشیدن لباس‌های نیم‌تنه علاقه دارند نیز بسیار مناسب است چون به‌هیچ‌عنوان از زیر لباس دیده نمی‌شود.
  5. سوتین پلانج به‌راحتی بر روی پوست می‌نشیند بدون آنکه به سطح پوست فشار بیاورد و یا داخل سینه فرو برود و موجب دفرمه دیده شدن سینه‌ها شود.

کاپ سوتین پلانج به مقداری است که کاملاً سطح سینه را در برمی‌گیرد و از بابت پوشش کم نگرانی نداشته باشید.

انواع سوتین برای سایز بزرگ

در سال‌های نه چندان دور، تولید سوتین با سایز غیرمتعارف بسیار محدود بود و نمونه‌های تولیدی نیز تنوع چندانی نداشتند.

برخی از خانم‌ها به‌شکل طبیعی دارای سینه‌های بزرگ هستند. موضوعی که در عین جذابیت و زیبایی، ممکن است مشکلاتی را نیز در مسیر خرید سوتین با سایز مناسب برای آنها ایجاد بکند. برای جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه، عرضه‌کنندگان محصولات لباس زیر زنانه دست‌به‌کار تولید سوتین دارای سایز بزرگ و با متریال مرغوب و باکیفیت شده‌اند. این محصولات نیز مانند سایر تولیدات لباس زیر زنانه در تنوع رنگ و مدل تهیه می‌شوند و به‌خوبی قادرند نیازهای کاربران با هر نوع سلیقه و الزامات کاربردی را تامین نمایند.

انواع لباس زیر زنانه از قبیل سوتین بسته به فرم و حجم سینه‌ها تهیه می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها برای افرادی با سایز و وزن خاصی مناسبند و از وارد آوردن فشار وزن بر روی گردن، عضلات شانه و کمر جلوگیری می‌کنند. . وجود کاپ‌هایی با حجم مناسب، استفاده از سوتین‌های بالکنت با قابلیت پوشش بخش پایینی سینه‌ها و نیز مدل‌هایی که به‌دلیل داشتن رکاب و دستک پهن و قوی، قابلیت خوبی برای نگهداری سینه‌هایی با حجم و وزن بالا را نیز دارا هستند، از مهمترین موارد در خرید سوتین سایز بزرگ به‌شمار می‌آیند..

انواع سوتین مناسب سایزهای کوچک

اساسا بانوانی که سینه کوچکی دارند به دو دسته کلی تقسیم میشوند. دسته اول کسانی هستند که میخواهند سینه های بزرگتری داشته باشند. گروه دوم به دنبال راحتی و عدم استفاده از پد هستند. سوتین اسفنجی و سوتین جکدار، بالکنی، سوتین فشاری یا سینه بند پوش آپ برای بزرگ نشان دادن سینه های کوچک مناسب هستند.

لباس زیر زنانه

آشنایی با ویژگی های بهترین شورت زنانه

انواع شورت زنانه در رنگ‌بندی، مدل و کاربردهای مختلفی وجود دارد. هر یک از این انواع شورت با هدف خاصی تولید و روانه بازار شده‌اند که مهم‌ترین آن کمک به رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و پوشش این ناحیه است. اما از آنجایی که شورت هم مانند سوتین نقش کلیدی در تحریک آقایان و داشتن رابطه جنسی لذت بخش دارد، مدل‌های مختلفی نیز برای این منظور تولید شده‌اند.

شورت زنانه یکی از مهم ترین لباس هایی است که در بهداشت فردی خانم ها نقش موثری دارد چرا که با دستگاه تناسلی در ارتباط بوده از این رو در زمان انتخاب آن، باید به نکات زیادی همچون موارد زیر اشاره کرد:

جنس لباس زیر زنانه

جنس پارچه حرف اول را در سلامت نواحی تناسلی خانم ها می زند پس سعی کنید با خرید شورت های نخی شرایطی را برای رعایت بهداشت فردی فراهم نمایید. پارچه های نخی با داشتن بافت باز از تجمع بوی نامطبوع  و گرما جلوگیری می کنند از همین رو خرید شورت های نخی یک انتخاب فوق العاده برای خانم ها محسوب می شود.

کیفیت پارچه نقش به سزایی در انتخاب شما خواهد داشت، با توجه به این که شورت ها باید هر روز تعویض و شستشو شوند پس می بایست در زمان انتخاب این لباس دقت زیادی داشته باشید و با خرید محصولاتی با کیفیت و خاص از ماندگاری آن لذت ببرید.

سایز لباس زیر زنانه

از دیگر مباحث مهمی است که در زمان آن می بایست مورد توجه قرار بگیرد. گفتنی است که اندازه و سایز شورت تاثیر زیادی در سلامت خانم ها خواهد داشت، خرید شورت های تنگ علاوه بر عذاب آوربودن تنگی و فشردگی آن، سبب ایجاد قارچ و عفونت های پوستی می شود. گفتنی است که سایز شورت باید به گونه ای باشد که در زمان پوشیدن به هیچ عنوان ردی روی پوست جای نگذارد.

لازم به ذکر است که اندازه شورت باید بر اساس هفته قاعدگی و به منظور استفاده از پد های بهداشتی انتخاب شود. بهترین شورت مخصوص دوران قاعدگی شورتکس است. اما اگر به هر دلیلی دسترسی به این مدل شورت نداشتید، سعی کنید از شورت تنگ استفاده کنید که نوار بهداشتی را در جای خود به خوبی نگهداری کند.

انتخاب لباس زیر مناسب برای دوران بارداری نیز به راحتی شما بستگی دارد در این دوران به دلیل بزرگ شدن باسن و شکم دیگر نمی توانید لباس‌ زیرهای قبلی خود را بپوشید. در واقع شورت مناسب زمان بارداری باید قسمتی از آن روی شکم را پوشش دهد.

شورت مناسب برای فرم دهی به باسن

شورت با توجه به انواع مختلفی که دارد برای فرم دهی به باشن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تولید شورت زنانه از انواع پارچه‌های نخی و کششی استفاده می‌شود که همین میزان کشش در کنار طراحی که در شکل ظاهری دارد موجب فرم دهی به باسن خواهد شد.

فرم دهی به باسن می‌توانید به منظور بزرگ‌تر نشان دادن، کوچک‌تر نشان دادن یا حتی در مواردی برای فرم دهی باسن به سمت بالا یا پایین انجام گیرد. اما در بیشتر مواقع خانم‌ها با توجه به نوع پوششی که برای شلوار انتخاب می‌کنند لازم است که از شورت مناسب استفاده کنند.

به عنوان مثال در میهمانی و مجالسی که از لباس های جذب استفاده می شود، این موضوع اهمیت دارد که خطوط دوخت شورت از روی لباس مشخص نباشد. به همین دلیل باید از شورت‌های یکپارچه استفاده کنند که دارای طراحی خاص، گیپور و نقوش برجسته نباشد. چرا که محیط بدی از باسن به نمایش خواهد گذاشت.

یا اینکه برخی از خانم‌ها دارای بدنی نرم هستند که انعطاف بالایی در بخش باسن دارند. چنین چیزی در هنگام راه رفتن گاهی اوقات مشکلاتی را برای آنها فراهم خواهد کرد که برای همین جدایی از اینکه استفاده از شلوارهای جین و جذب می‌تواند در تکان خوردن زیاد باسن تاثیر داشته باشد، خود شورت نیز می‌تواند به این مسئله کمک زیادی بکند.

استفاده از شورت در زمان مناسب

زمان مناسب برای استفاده از انواع مدل های شورت زنانه می‌تواند برای هر کسی خاص باشد. از مهمانی و مجالس گرفته تا تغییرات فصلی همگی در آن دخالت دارند.

به عنوان مثال تابستان معمولا مشکل سازترین زمان برای استفاده از لباس زیر است. خصوصا اگر بیرون از خانه باشید و برای مدت طولانی هم قرار باشد که پیاده روی کنید.

پیاده روی به مدت طولانی موجب سایش در پین پاها شده و گرمای هوا باعث تعریق شده برای همین در چنین زمان‌هایی باید از شورت‌هایی که اولا موجب تعریق نمی‌شوند استفاده کرده و ثانیا شورت‌هایی با پوشش کمتر که گردش هوا را در ناحیه تناسلی به حد استانداردی انجام دهند. همچنین در زمان پیاده روی موجب سایش روی پوست و اطراف ناحیه تناسلی نشوند.

مکان و شرایطی که از شورت استفاده می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان نمونه:

  • شورت زنانه مجلسی: این مدل شورت برای استفاده در مجالس باید از چند نظر مورد بررسی قرار گیرند.مشخص نبودن از زیر شلوار‌های چسبی و تنگ، راحتی در استفاده طولانی مدت و در نهایت فرم دهی به باسن از این مواردهستند.
  • شورت زنانه مسافرتی: این نوع شورت‌های زنانه هم برای مسافرت گزینه مناسبی هستند. شرایط سفر طوری است که باید از شورت مناسبی استفاده کرد تا در شرایط گوناگونی همچون آب و هوا و دیگر موارد احساس  راحتی داشته باشید.

اهمیت شورت زنانه در تحریک آقایان و روابط زناشویی

لباس زیر یکی از محرک‌های داشتن رابطه جنسی لذت بخش است. در انتخاب لباس زیر باید نهایت دقت را داشته باشید .ازلباس زیرهای تنگ با رنگ‌های تحریک کننده همچون قرمز یا مشکی استفاده کنید.

شورت یکی از لباس‌های زیر است که نقش بسیاربالایی را در رابطه جنسی  دارد.مخصوصا شورت‌هایی که برشی خاص در فاق وطراحی شان بکار رفته که موجب ایجاد تماس پوستی با شریک جنسی خواهند شد نقش زیادی در بهبود روابط زناشویی دارد.

باید سعی کنید که چندین مدل شورت مختلف از رنگ‌های گوناگون را داشته باشید تا در روابط زناشویی از انها استفاده کنید

انواع شورت زنانه :

ما در اینجا انواع شورت زنانه را در 3 دسته بررسی خواهیم کرد. دسته‌بندی اول، بر اساس طرح و مدل انواع شورت زنانه است. دسته دوم نیز جنس شورت را مدنظر قرار داده ایم. دسته‌بندی سوم نیز بر اساس کاربرد انواع شورت زنانه است.

الف) دسته‌بندی بر اساس مدل انواع شورت زنانه:

 شورت پادار زنانه:

شورت‌های پادار زنانه، شبیه به شورت‌های مردانه هستند. این مدل شورت الهام گرفته از شورت بوکس مردانه دوخته شده است .شورت‌های پادار زنانه، در بین انواع شورت بیشترین پوشش در قسمت ران و پاها را دارند. از این مدل شورت در زیر دامن‌های کوتاه و لباس‌هایی که احتمال بالا رفتن آن‌ها هست، می‌توان استفاده کرد.

این شورت زنانه را با یک تاپ نیز می توان ست کرد و به عنوان لباس راحتی استفاده کرد. این شورت‌ برای پوشیدن در زمان قاعدگی مناسب نیست. زیرا برای استفاده با پد بهداشتی مناسب نیستند.

 شورت لامبادا زنانه:

شورت‌های لامبادا زنانه فاقد پوشش در پشت یا ناحیه‌ی باسن هستند. این شورت ها تنها ناحیه‌ی تناسلی را پوشش می‌دهند شورت های لامبادا خود به دو دسته ی شورت بکلس یا تانگ و شورت استرینگ تقسیم می شوند.

شورت‌های استرینگ زنانه دارای چهار مدل است:

  • شورت تی استرینگ
  • وی استرینگ
  • سی استرینگ یا شورت سولار
  • جی استرینگ

با وجود تنوع مدل‌های بالای شورت، وقتی تصمیم داشته باشید از لباس زیر تحریک کننده و فانتزی در رابطه جنسی خود استفاده کنید، در بین شورت‌های مختلف، شورت های لامبادا حرف اول را می‌زند؛ شورت‌های لامبادا برای استفاده ی روزمره و طولانی مدت مناسب نیستند. اما در عوض جذابیت جنسی وزیبایی به اندام زنانه می‌بخشند.

همچنین بدلیل نداشتن خط برای پوشیدن زیر لباس‌های مجلسی وجذب نیز بسیارمناسب هستند. زیرا رد شورت را نشان نمی‌دهند. شورت‌های لامبادا به‌عنوان مایو و شورت سولار نیز کاربرد دارد.

شورت اسلیپ زنانه(شورت بیکینی):

شورت‌های بیکینی نام خود را از لباس‌های شنا گرفته‌اند. این شورت‌ها همان شورت‌های معمولی وکلاسیک هستند. شورت بیکینی برای استفاده  روزمره عالی و همه‌کاره هستند. هر خانمی در کنار لباس‌های زیر متفاوت یک بسته 3 تا 5 تایی شورت کلاسیک خریداری می‌کند. فروش و استفاده از این نوع شورت همواره بیشترین درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

 شورت تانگ

این مدل شورت زنانه دارای یک بند دور کمر سرتاسری نازک است که بر روی این بند نقوش گیپور یا پارچه اضافی قرار ندارد. یک سوم میانی این شورت از پشت و عقب به یک اندازه دارای پارچه به شکل V و مثلثی است که ناحیه تناسلی و باسن را از عقب می‌پوشاند. البته در برخی مدل‌ها بند این شورت کمی پهنر بوده یا اینکه بر روی بخش کناری بند که جلوی پهلوها قرار می‌گیرند از حلقه و زنجیرو… استفاده می‌شود.

این مدل شورت با هدف زیبایی تولید شده و می‌توان از آن زیر شلوارها و لباس‌هایی که خط شورتتان  مشخص باشد استفاده کنید.البته این مدل شورت نیز در برانگیختن احساسات جنسی تاثیر بسیار بالایی دارد که یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مدل همین مسئله است. این مدل بر روی بافت جلو می‌تواند دارای طراحی‌هایی گیپور و توری باشد.

 شورت جنیفری زنانه(شورت هیپستر):

شورت جنیفری شبیه به شورت اسلیپ یا شورت بیکینی زنانه است. البته این دو مدل، در نوع برش و اندازه‌ی فاق تفاوت‌هایی دارند. شورت هیپستر برای شلوارهای فاق کوتاه مناسب است. شورت هیپستر نیز می‌تواند برای استفاده‌ی روزمره گزینه‌ی مناسبی باشند. شورت هیپستر بسیار راحت و دوست‌داشتنی است.

شورت گنی زنانه :

شورت‌های گنی گزینه‌ی مناسبی برای پوشیدن زیر لباس‌های جذب است. این شورت‌ها کمک می‌کند تا بدن شما خوش‌فرم دیده شود. بنابراین، اگر پهلوها و شکمتان کمی پر است و دچار اضافه وزن هستید و قرار است موقتا چربی‌های زیادی را زیر لباستان پنهان کنید، شورت گنی بپوشید. همچنین برای پس از زایمان و بازگشت حالت شکم و پهلوها به‌جای خود می‌تواند مؤثر باشد.

 شورت سیملس زنانه:

به شورت سیملس، شورت بدون درز نیز گفته می شود. این دسته از شورت‌ها با روش خاصی تهیه‌شده‌اند. پارچه‌ی شورت‌ سیملس که معمولاً از جنس ریون است، با دستگاه لیزر برش خورده‌اند. این کار باعث شده، در قسمت پاچه دوخت لازم نباشد ولی پارچه نخ کش هم نشود. برای دوخت سایر قسمت‌ها هم از حرارت استفاده‌شده است.

این شورت به دلیل نداشتن دوخت اگر زیر لباس‌های جذب و مجلسی پوشیده شود، ردی از خود نمایان نمی‌کند. در زمان پوشیدن شورت‌ سیملس احساس بسیار راحتی خواهید داشت. زیرا هیچ درز یا دوخت اضافی وجود ندارد که اذیت کننده باشد.

شورت فاق بلند زنانه (شورت فرانسوی):

شورت‌های فرانسوی معمولاً در قسمت کمر بلندتر هستند. بلندی آن‌ها تا نزدیک ناف می‌آید. پوشش بیشتری نسبت به شورت‌های معمولی دارد. البته بلندی آن‌ها به‌اندازه‌ی شورت‌های گنی نیست.  . 

شورت‌های فرانسوی برای پوشیدن زیر شلوارهای فاق بلند و لباس‌های غیر جذب مناسب هستند. شورت‌های فرانسوی برای پوشیدن در فصول سرد سال نیز  بسیار مناسب است زیرا به‌خوبی کمر را پوشش می‌دهد. همچنین به میزان خوبی شکم و پهلوها را جمع می‌کند و فرم زیبایی به آن‌ها می‌بخشد.

شورت برزیلی زنانه :

طراحی شورت برزیلی به‌گونه‌ای است که در صورت پوشیدن لباس کوتاه یا بالا رفتن آن، احتمال دیده شدن شورت بسیار کم باشد. درعین‌حال راحتی آن حفظ شود و اذیت کننده نباشد. شورت برزیلی برای پوشیدن زیر شورتک یا شلوارک مناسب است. همچنین در زیر دامن لُنگی یا لباس ساحلی که احتمال کنار رفتن آن‌ها وجود دارد، بهتر است شورت برزیلی پوشیده شود.

شورت برزیلی، دارای سه مدل مختلف است. این مدل ها عبارت‌اند از:

  • شورت برزیلی زنانه معمولی
  • شورت برزیلی زنانه با گره یک‌طرفه
  • شورت برزیلی زنانه با گره دوطرفه

ب) دسته‌بندی انواع شورت زنانه بر اساس جنس پارچه:

شورت نخی زنانه (شورت نخ پنبه):

بهترین، راحت‌ترین و بهداشتی‌ترین پارچه برای شورت، پارچه‌ی نخی است. پارچه نخی باعث می‌شود هوا به‌خوبی در ناحیه‌ی تناسلی به جریان دربیاید. این امر باعث می‌شود از بروز عفونت‌های واژینال قارچی یا باکتریایی و همچنین تعرق و بوی بد جلوگیری شود.

 شورت لیزری زنانه :

کلمه‌ی لیزری اشاره به‌نوعی پارچه‌ی براق دارد.. امروزه از پارچه‌ی لیزری که طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد در دوخت ست‌های شورت و سوتین استفاده می‌شود. بانوان نیز استقبال خوبی از شورت لیزری دارند این شورت‌ها خلاف سایر مدل‌ها خط دوخت ندارند.  از این رو می‌توان آن‌ها را با بسیاری از مدل‌های لباس هامانند پیراهن‌های نازک، بدن نما و حریر و شلوارهای تنگ و چسبان پوشید.

شورت توری زنانه:

از پارچه‌های توری معمولاً برای دوخت شورت‌های فانتزی زنانه استفاده می‌شود. شورت‌های توری به‌خوبی می‌توانند هوا را در ناحیه‌ی تناسلی به جریان دربیاورند. البته چون این پارچه‌ها جاذب آب و رطوبت نیستند ، به این دلیل در ناحیه‌ی فاق آن از پارچه‌های دیگری که نرم و جاذب رطوبت باشند، استفاده می‌شود. شورت جلو یاردی و شورت پشت یاردی نیز نمونه از شورت های توری هستند.

شورت گیپور زنانه:

شورت گیپور تقریباً مشابه شورت توری است. برخی از شورت های زنانه، کاملا از پارچه ی گیپور دوخته شده اند. این شورت ها را شورت تمام گیپور می نامیم. برخی از شورت های زنانه نیز از تکه های گیپور برای تزئین و زیباتر شدن شورت استفاده کرده اند. شورت گیپور دارای طرح‌های متنوع وزیبا در بافت خود است. این نوع شیک‌تر و مجلسی‌تر از شورت توری است. شورت از جنس گیپور نیز گردش هوای مناسبی را در ناحیه تناسلی ایجاد می کند.

شورت گیپور سفید به عنوان لباس زیر عروس می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شورت گیپور قرمز معمولا بسیار جذاب است. شورت گیپور مشکی نیز طرفداران بسیاری دارد. شورت گیپور در انواع رنگ ها وسلیقه ها در بازار موجود است.

شورت گیاهی زنانه:

شورت‌های گیاهی معمولاً قیمت مناسب و طرح‌های متنوع و جالبی دارند. اسم گیاهی نیز باعث اعتماد بیشتر به این نوع شورت‌ها می‌شود. اما این نوع از شورت‌ها برخلاف ادعای سازنده‌ی آن از پنبه ساخته نمی‌شود. اما واقعیت آن است که تمام آنچه تولید کنندگان یا فروشندگان در خصوص گیاهی بودن الیاف لباس زیر به شما میگویند، ترفند تبلیغاتی است. واقعیت آن است که این گروه از لباس زیرها، که چند سالی است آن‌ها را به وفور در بازار مشاهده می‌کنیم، نه تنها گیاهی نیستند، بلکه در تولید آن‌ها از الیاف مصنوعی و اغلب پلاستیکی استفاده شده است.

با پوشیدن این شورت‌ها گردش هوای مناسبی صورت نمی‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود، تا این شورت‌ها باعث تعرق و تجمع بوی بد شود. همچنین شورت‌های گیاهی، پوست را تحریک می‌کند. این شورت‌ها ناحیه تناسلی را مستعد عفونت واژینال نیز می‌کند.

معایب و مضرات شورت گیاهی:

  • عدم گردش هوای مناسب
  • تحریک پوست
  • احتمال ابتلا به عفونت وبیماری های قارچی و پوستی
  • لکه پذیری بالا و شست و شوی سخت

مزایای شورت گیاهی:

  • ترکیب رنگ بالا
  • طرح‌های زیبا و جوان‌پسند
  • قیمت به‌صرفه و ارزان

این دسته از شورت‌ها را برای استفاده‌ی روزمره و طولانی مدت توصیه نمی‌کنیم. اما با توجه به طرح و رنگ‌های مختلف شان صرفاً برای تنوع و استفاده‌ی موردی می‌توانند مفید باشند.

لباس زیر زنانه

شورت ریون زنانه:

تولیدکنندگان پارچه از ترکیب سلولز به‌دست‌آمده از پنبه و الیاف مصنوعی، پارچه‌های ریون را تولید می‌کنند. ترکیب الیاف به‌کاررفته در پارچه‌های ریون موجود در بازار ثابت نیست. نوع الیاف مصنوعی ترکیب‌شده با سلولز و درصد از هر جز در تولید پارچه‌های ریون باهم متفاوت است.

بر همین اساس پارچه‌های ریون را به انواع: ریون ویسکوز، ریون کوپرو، ریون مودال، ریون بامبو و ریون لیوسل تقسیم می‌کنند.

شورت سوزنی زنانه:

به پارچه‌هایی که در بافت آن‌ها حفره‌هایی وجود دارد، پارچه‌ی سوزنی می‌گویند. این پارچه‌ها ممکن است از جنس لیزری براق و یا ریون باشند. به دلیل اینکه پارچه‌ی سوزنی دارای حفره‌های ریزی در بافت خود است، گردش هوا را بهتر انجام می‌دهد. گردش هوای بهتر در ناحیه‌ی تناسلی نیز موجب تعرق کم‌تر و جلوگیری از ابتلا به عفونت خواهد شد.

شورت ساتن زنانه:

پارچه‌ی ساتن، مانند پارچه‌ی نخی اجازه‌ی عبور هوا را می‌دهد. اما ساتن جلوه‌ای خاص و براقیتی ویژه و زیبا دارد. از پارچه‌ی ساتن برای تولید لباس خواب نیز استفاده می‌شود. زیرا بسیار نرم و راحت است.

شورت چرمی زنانه(شورت ورنی):

بسیاری از متریال مورداستفاده برای البسه تنها در یک دوره‌ای زمانی خاص مد هستند و طرفدارانی دارند. اما چرم از معدود متریالی است که همواره از قدیم تاکنون برای تولید لباس مورداستفاده قرار می‌گرفته است. لباس‌های تولیدشده با چرم همواره شیک و خاص هستند.

شورت چرمی نیز استایلی متفاوت و خاص برای شما می‌سازد. انواع شورت زنانه چرمی موجود در بازار با زیپ، زنجیر و حلقه‌های فلزی نیز ترکیب‌شده‌اند که باعث شده بسیار متفاوت‌تر از سایر شورت‌ها باشند. با توجه به اینکه این‌گونه از شورت‌ها نیز برای آقایان جذاببت دارد، داشتن این نوع از شورت‌ها را نیز به بانوان متأهل و نوعروسان توصیه می‌کنیم.

شورت لمه زنانه:

پارچه لمه پارچه‌ای با سطح صاف و بافتی ریز است. در بافت پارچه لمه، نخ‌های براقی استفاده‌شده است. این نوع پارچه نیز در بین بانوان طرفدارانی دارد. این مسئله باعث می‌شود تولیدکنندگان البسه‌ی بانوان از این پارچه استفاده نمایند. لباس زیر و شورت نیز از این قضیه مستثنا نبوده و ست‌های شورت و سوتین لمه نیز در بازار ایران موجود است.

ج) دسته‌بندی انواع شورت زنانه بر اساس کاربرد :

 شورت مخصوص عادت ماهانه(شورتکس):

این شورت‌ها مخصوص زمان‌هایی طراحی‌شده که خانم‌ها دارای خون‌ریزی یا ترشحاتی از واژن هستند. شورتکس ها دارای چندین لایه و یک‌لایه جاذب هستند که مانع از نشت خون به لباس‌های دیگر می‌شوند. این شورت‌ها معمولاً در زمان قاعدگی استفاده می‌شوند. البته در دوران بارداری یا پس زایمان نیز می‌توانند بسیار مفید باشند.

شورت پروتز دار زنانه:

برخی از بانوان از حجم و یا فرم ناحیه‌ی باسن خود ناراضی هستند. این شورت‌ها برای افزایش یا کاهش حجم باسن و فرم دهی ناحیه باسن به سمت بالا یا پایین طراحی شده‌اند.  این شورت‌ها در دو مدل شورت پروتز دار اسفنجی و شورت پروتز دار سیلیکونی و در سایزهای مختلف وجود دارند.

شورت مسافرتی یا یک‌بارمصرف:

این شورت در زمان بارداری، پس از زایمان یا برخی جراحی‌ها، دوران قاعدگی و مسافرت می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. همچنین برخی از سالن‌های زیبایی، اپیلاسیون، ماساژ، باشگاه‌ها و استخرها نیز مایل هستند، این شورت‌ها جهت راحتی و خدمات بیشتر در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

شورت مخصوص سولار زنانه:

در زمان سولاریم یا حمام آفتاب، لازم است نواحی حساس از اشعه‌ی دستگاه سولاریم دور بماند. یکی از نقاط حساس بدن ناحیه‌ی تناسلی است که باید حتماً در زمان برنزه شدن پوشیده شود. اما پوشیدن شورت‌های معمولی مانع از برنزه شدن صحیح می‌شود. برای حل این مشکل شورت‌های مخصوص سولار طراحی ‌شده‌اند.

شورت بارداری (شورت حاملگی):

معمولاً کشِ شورت‌های عادی در محدوده‌ی ناف قرار می‌گیرد. بنابراین پوشیدن شورت‌های معمولی در زمان بارداری مناسب نیست. زیرا باعث فشار به جنین  می‌شوند. امروزه شورت‌هایی مخصوص دوران بارداری طراحی و دوخته می‌شود که نه‌تنها هیچ فشار اضافی به شکم مادر و جنین وارد نمی‌کند بلکه باعث محافظت  از این ناحیه نیز می‌شود.

شورت‌های بارداری در دو مدل شورت بارداری فاق بلند و شورت بارداری فاق کوتاه در بازار وجود دارد. شورت‌های فاق بلند، تمام حجم شکم را نیز در برمی‌گیرند. این شورت‌ها احساس راحتی وحمایت را برای مادر باردار ایجاد می کند.

شورت‌های فاق کوتاه بارداری، زیر شکم قرار می‌گیرند. این‌گونه شورت به دلیل پوشش کمتر برای سپری کردن روزهای گرم تابستان مناسب هستند. هیچ‌کدام از این دو مدل آسیب و فشاری به جنین وارد نمی‌کنند. شما می‌توانید هرکدام را که مایل باشید انتخاب نمایید.

شورت فاق باز زنانه:

شورت زنانه فاق باز شبیه به لامبادا است. این نوع شورت ها یکی از مدل هایی هستند  و همونجور که ازاسمشون مشخصه قسمت جلویی این شورت ها بخاطر جاذبه‌ جنسی بیشتر، باز هست ورنگ بندی اونا معمولا حالت خیره کننده داره و بیشتر بین رنگ های تیره تا قرمز و گرم هستد .

شورتهای فاق بازهمیشه جز جذاب ترین لباس های زیر جنسی محسوب می شوند.

مدآوری پارسگان جم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.