معرفی محصولات آرایش چشم

modavar
26 فوریه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

معرفی محصولات آرایش چشم

معرفی محصولات آرایش چشم، میل به زیبایی و زیباتر دیده شدن آنقدر در بالا بردن اعتماد به نفس و حتی حس خوب برای زندگی مهم است  که انواع آرایش صورت و مو از دیرباز در جهان، خواهان داشته است. در این میان، آرایش چشم همیشه از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است.

تاریخچه آرایش:

مطالعه تاریخ باستان به ما ثابت می کند که در دوران ماقبل تاریخ نیز انسان ها به بهتر نشان دادن ظاهر خود علاقه مند بودند. نوع آرایش و وسایل آرایشی که در یک فرهنگ و ملیت استفاده می شده است، کاملا با توجه به شرایط فرهنگی، اقلیمی، جغرافیایی و … آنها بوده است.

در خاطرات به جا مانده از دیرباز مصر، آرایش چشم در میان مردان و زنان دیده می‌شود. این نوع از آرایش به قدری طرفدار داشته که جزئی از قوانین و فرم های رسمی آنها  به شمار می رفت. به نوعی مصریان را پایه گذاران استفاده از مواد آرایشی و عطریات در دنیا می دانند.

مواد رنگی برای رنگ کردن مو، ناخن و پوست به کار می رفته و خالکوبی نیز در زمان های قدیم رایج  بوده است. مواد رنگی و آرایشی از ریشه درختان، برگ و مواد گیاهی و معدنی تهیه می شد. مثلا پودر به نام کوهل شبیه سرمه در زمان مصریان قدیم برای شفاف تر و بزرگ تر نشان دادن چشم ها مصرف می شد. دوده چراغ را به ابرو می زدند و از اکسید آهن برای تهیه سرخاب جهت آرایش صورت استفاده می کردند.

اهمیت آرایش صحیح چشم:

خانم ها برای رفتن به مهمانی های خاص و مهم تر از همه روز عروسی خود به آرایشگاه رفته و می دانند که بسته به مهارت آرایشگر چشمانی زیباتر پس از اتمام آرایش خواهند داشت.
اما برای داشتن چشمانی زیباتر در تمام طول روز، باید خودتان مهارت آرایش مناسب را داشته باشید اگر با مهارت ناکافی چشم های خود را آرایش کنید، پیغام اشتباه به اطراف خود داده و ممکن است تصویر غلطی ونتیجه معکوس از خود در ذهن اطرافیان به جای بگذراید.

هرچقدر که در فوت‌وفن‌های آرایش صورت استاد باشید، باز هم اگر به خوبی با اصول آرایش چشم‌ آشنا نباشید، یک جای کار آرایش شما می‌لنگد و چهره زیبای شما جلوه‌ای که باید را نخواهد داشت. این‌جاست که اهمیت آرایش چشم مشخص می‌شود.

چشم ها نقاط اصلي و كانوني چهره هستند. نحوه آرايش و انتخاب رنگ آن بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشم هر فردي دارد. با رنگ‌ها مي‌توان اندازه‌ها واشكال مختلفی  به وجود آورد

متخصصان آرايش، نكات مهمي را براي ايجاد چشماني جذاب با آرايشي دقيق ذكر مي‌كنند، مثلا اگر مي‌خواهيد چشم‌هايي درشت و زيبا داشته باشيد سعي كنيد در آرايشتان از سايه‌هاي كمرنگ استفاده كنيد. اگر از سايه بعد از خط چشم استفاده شود، حالت خواب آلودگي و كم نما شدن درچشم‌ها ايجاد مي‌شود، بنا براين از خط چشم بايد در پايان كار براي ايجاد بهترين حالت استفاده كرد. با استفاده از ريمل مناسب مي‌توان مژه‌ها را پرپشت و فردار كرد. براي اين كار مي‌توانيد از انواع ريمل‌هاي حجم دهنده و بلند كننده مژه استفاده كنيد. هيچ‌گاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلك‌هاي پاييني استفاده نكنيد چراكه اين كار موجب كوچكتر به نظر آمدن چشم‌ها مي‌شود.

چشم 2

 

آناتومی آرایش مرحله به مرحله چشم

 قبل از آرایش چشم مرحله به مرحله به بررسی آناتومی آرایش چشم می پردازیم که بخش اصلی و مهمی در آرایش چشم است.

پشت پلک

اولین بخش در آرایش چشم مرحله به مرحله ، پشت پلک است .این ناحیه تمام پلک از زیر استخوان بالای چشم تا بالای خط مژه را شامل می شود. معمولا سایه این بخش، روشن ترین رنگ با توجه به سایه مورد نظر شما است.

خط پلک

بخش بعدی آرایش چشم مرحله به مرحله خط پلک است .این ناحیه چین بالای پلک شما است که دقیقا بین پلک و ناحیه زیر ابرو قرار می گیرد. رنگ های متوسط یا تیره مات برای این ناحیه، سایه زیباتری برای شما می سازند.

استخوان ابرو

استخوان ابرو در واقع خط ابرو است. این بخش در آرایش چشم مرحله به مرحله بهتر است سایه روشن یا هم رنگ با رنگ پوست (مات، براق یا هایلایت) باشد.

بالای پلک

بخش بالای پلک، در واقع ناحیه بین خط پلک و خط ابرو است. سایه این بخش بهتر است از رنگ های روشن تا متوسط انتخاب شود.

گوشه خارجی چشم

گوشه خارجی چشم ناحیه ای V شکل است که سایه های متوسط تا تیره مات برای آن بهترین انتخاب هستند.

گوشه داخلی چشم

برای گوشه داخلی چشم ، سایه ای روشن و براق مناسب است..

خط اشک

خط اشک ، در واقع خط بالای مژه در داخل چشم است. در آرایش چشم مرحله به مرحله برای خط اشک نباید از سایه استفاده کنید بلکه خط چشم مدادی و مایع برای آن مناسب است.

خط مژه پایینی

این ناحیه زیر خط مژه واقع شده است و سایه ای با رنگ متوسط تا تیره می تواند برای آن مناسب باشد.

نحوه صحیح آرایش چشم:

با توجه به اینکه افراد در سنین مختلف و مطابق با ژنتیک و محل زندگی خود و از همه مهم تر خصوصیات منحصر به فردشان، چشم هایی با حالت های متفاوت دارند، نمی توان از یک قانون برای همه افراداطاعت کرد . اما رعایت برخی نکات در تمامی افراد مهم است. با رعایت این نکات می توان به نتایج بهتری در این زمینه دست یافت. بسته به شرایط، سلیقه و محلی که به آن خواهید رفت، میزان آرایش فرق دارد.

آرایش چشم

مرحله اول آرایش چشم ، شستن صورت:

بهتر است قبل از هر اقدامی، صورت خود را با یک صابون  به خوبی بشویید. دقت کنید که استفاده از محصولاتی که با پوست شما هماهنگی دارد، بهترین پیشنهاد در این مواقع است. توجه کنید حتما از آب سرد در تمامی شستشوهای صورتتان استفاده نمایید.

پس از شستشو:

اگر پوست خشکی دارید از یک کرم مرطوب کننده سبک استفاده نمایید. نکته مهم در این مرحله نرسیدن کرم مرطوب کننده به پشت پلک است. همیشه دقت کنید که پلکتان چرب نشود.

مرحله دوم، مرتب نمودن ابرو:

ابرو قاب صورت است. تمامی آرایشگران و گریمورهای حرفه ای بارها توصیه کرده اند که مهم ترین بخش چهره شما  در زیبایی ابروها هستند. ابروها شخصیت کلی ما را نشان می دهند. پس بهتر است برای مرتب کردن ابرو و حتی رنگ آن به زمینه اصلی خود توجه کنید.

اگر پوستتان روشن است ابروی خود را می توانید تا سه درجه روشن تر کنید، اما اگر پوست تیره ای دارید سعی کنید بسته به تیرگی پوستتان بیشتر از دو درجه ابرو را روشن نکنید. هم چنین مدل و اصطلاحا زاویه ابرو را به صورت مادرزادی ترمیم کنید. ابروهایی خیلی صاف و خیلی تیز تقریبا برای هیچ فردی مناسب نیستند.
ضخامت و نازکی نیز باید کاملا با توجه به اندازه پلک و فاصله چشم و ابرو تنظیم بشود . در صورتی که ابروی شما خالی است استفاده از ریمل ابرویی که رنگی متناسب با چهره داشته باشد توصیه می گردد.

مرحله سوم آرایش چشم، رنگ پایه:

در این مرحله سیاهی زیر چشم را مورد توجه قرار دهید. از کرم های روشن کننده برای پوشاندن سیاهی حلقه زیر چشم استفاده کنید. با انگشت، پوست زیر چشم را بکشید و ماساژ دهید همچنین یک لایه کرم از زیر چشم تا روی استخوان بینی بمالید. افراد زیادی هستند که رنگ پوست زیر چشم آن‌ها نسبت به سایر قسمت‌های پوست صورت تیره‌تر است. برای یکدست کردن رنگ پوست این نواحی، از کانسیلر کمک بگیرید تا تیرگی پای چشم‌های شما و همچنین پوست بین چشم و بینی یک‌رنگ شود.

توصیه می‌کنیم بر روی نواحی که کانسیلر زده‌اید، از یک پودر آرایشی که رنگ پوست شماست استفاده نمایید. بهتر است این پودر را پشت پلک‌ها نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم، سایه زدن پلک ها:

با توجه به سلیقه و شرایط خود رنگی که به شما بیشتر زیبایی می بخشد را انتخاب کنید.

هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد سايه تيره، چشم را كوچك‌تر و سايه روشن، چشم را درشت‌تر نشان مي دهد.رنگ روشن سايه را روي كل پلك، رنگ متوسط را روي پايين پلك و رنگ تيره را روي گوشه خارجي بكشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد.

ابتدا قسمت بیرونی چشم را به سمت داخل سایه  بزنید، تمام رنگ هایی که مورد استفاده قرار دادید را با هم یکدست کنید تا خط مرزی باقی نماند.
رنگ‌ روشن‌تری را نیز برای سایه پوست زیر کمانِ ابروی خود انتخاب کنید هرچه ابرو روشن تر باشد می توانید از رنگ های روشن تری استفاده کنید. به طور مثال اگر ابروی کاملا سیاهی دارید، سفید براق برای زیر ابرو هرگز به کار نبرید.

نحوه سايه زدن مي‌تواند چشمانتان را بزرگتر، كوچكتر، با فاصله زياد و يا كم جلوه دهد. مهم اين است كه سايه چشمتان را طوري پخش كنيد كه نگاه شما جلب توجه كند، نه سايه چشمتان. هرگز فراموش نكنيد پيش از آرايش پلك‌هاي خود را آماده كنيد، مانند وقتي كه صورتتان را با كرم پودر براي آرايش آماده مي‌كنيد، آن را روي سطح پلك‌هاي خود نيز بماليد و خوب پخش كنيد و سپس آرايش چشمتان را شروع كنيد.

هنگام سايه زدن چشمانتان را باز نگهداريد و كمي سرتان را به عقب متمايل كنيد تا به خوبي ببينيد چه مي‌كنيد و سايه درست روي پلك شما بنشيند. اگر پلك‌هاي پف كرده داريد، سعي كنيد از رنگ‌هاي مات براي سايه چشمانتان استفاده كنيد.هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي كل پلك، يعني از خط مژه تا ابرو، بكشيد. اين سايه روشن، رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند كرم پودر كه رنگ پايه آرايش صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان مي‌شود.پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است كه اكثر خانم‌ها سايه چشم را مي‌زنند سپس رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش كنيد. رنگ سوم را هم مي‌توانيد استفاده كنيد. براي رنگ سوم از يك رنگ تيره استفاده كنيد تا در نگاهتان عمق ايجاد كند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلك پايين به سمت خارج چشم بكشيد تا با سايه اي كه به پلك بالا زده‌ايد حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد كند. اين سايه باعث مي‌شود چشم و خط ابروي شما برجسته تربه نظر برسد. سايه سوم را خوب پخش كنيد تا چشم شما بهتر شكل بگيرد.

مرحله پنجم، خط چشم:

اگر مراحل بالا را انجام داده باشید، حتما متوجه شده‌اید که نوبتی هم که باشد، نوبت کشیدن خط چشم است.

برای کشیدن خط چشم با توجه به مدل چشمهایتان،  از خط چشم مایع، ماژیکی یا مداد چشم یا حتی از حتی می‌توانید سایه چشم را خیس کرده و بر روی برس آرایشی باریک و زاویه‌داری بمالید و از آن به عنوان خط چشم استفاده کنید. برای دقت بیشتر می توانید چشمی که خط می کشید را ببندید تا خط مژه کاملا مشخص شود.

نکته مهم در خط چشم این است که در اکثر مدل چشم ها، خط چشم پلک بالایی جذابیت بیشتری دارد، اگر می خواهید پلک پایین را خط بکشید تنها از یک خط نازک آن هم در قسمت انتهایی استفاده کنید. افراط در کشیدن خط چشم در پلک پایین، چشم را افتاده نشان می دهد و از زیبایی به شدت می کاهد.

مرحله آخر، مژه ها:

سخت می توان خانمی را پیدا کرد که ریمل خریدن را قسمت مهمی از خریدهای خود نداند. تاثیر مژه بر زیبایی و جذابیت چشم انکار نشدنی است. با استفاده از ریمل می‌توانید به مژه‌های خود حجم بیشتری بدهید یا این‌که به کمک ریمل، جلوه بلندتری به مژگان زیبای خود بدهید.

برای فر کردن مژه های خود از فرمژه قبل از استفاده از ریمل استفاده کنید. (از تاثیر روغن زیتون وکرچک  بر مژه ها غافل نشوید)

پس از فرمژه، استفاده از ریملی که با مژه های شما سازگار تر است، پشنهاد می شود. ریمل ها در انواع مختلف، بلند کننده، پرپشت کننده و … در بازار موجود است که بسته به مدل و فرم مژه هایتان می توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

دست شما در انتخاب نوع ریمل نیز کاملا باز است و بسته به سلیقه خود ریمل مناسب را انتخاب کنید. سپس قلم ریمل را روی محل رویش مژه‌ها قرار داده و به سمت بالا بکشید، برای این‌که مژگان شما جلوه بی‌عیب و نقصی داشته باشد، این کار را برای مژه‌های پلک پایین خود نیز انجام دهید.

پیشنهاد می‌‌کنیم پس از این‌که یک لایه‌ ریمل روی مژه‌ها زدید، اجازه دهید ریمل روی مژه‌ها خشک شود و سپس لایه‌بعدی را بزنید. در غیر این صورت، مژه‌ها حالتی به‌هم چسبیده پیدا می‌کنند.

در این‌جا آرایش چشم به پایان رسیده است و همان‌گونه که در جریان قرار گرفتید، با رعایت اصول آرایش چشم، به راحتی می‌توانید آرایشی برازنده و دلنشین را برای چشم‌های خود انجام دهید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم دست به‌کار آرایش چشم‌های زیبای خود شوید و اگر در حی

قسمت‌های سخت آرایش چشم را پشت‌سر گذاشتیم و اکنون دیگر باید چشم‌های شما ظاهری زیبا و فریبنده پیدا کرده باشند، اما اصول آرایش چشم هنوز تمام نشده و چند مورد مهم را پیش رو داریم. یکی از آن‌ها، فرمژه است. با استفاده از فرمژه، مژه‌های پلک بالایی خود را بگیرید و به مدت حدود ۵ ثانیه آن‌ها را با فرمژه نگه دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که از فرمژه راحت‌تر استفاده کنید، چشمان خود را در حالت نیمه‌باز نگه دارید.

آرایش چشم

خانم های مسن!!

خانم هایی که پوستی چروک تر دارند دقت کنند که برای انتخاب رنگ ابرو و رنگ سایه کاملا باید محتاط عمل کنند. ریسک انتخاب رنگ ها با بالا رفتن سن، بالا می رود.

اگر در اطراف چشم خود چروک های زیادی دارید، ابروی خود را هرگز تیره نگه ندارید. تا جایی که رنگ پوستتان اجازه می دهد، ابروهایتان را روشن کنید. از سایه های کاملا تیره و روشن بپرهیزید و از طیف رنگ متوسط برای پوشاندن چروک ها انتخاب کنید.

انواع چشم و آرایش آن

 آرایش چشم گرد

بهتر است از پالت سایه با رنگ های خنثی برای آرایش چشم گرد استفاده کنید. پیشنهاد می شود داخل چشم های گرد خط چشم بکشید. استفاده از خط چشم و کشیدن خط چشم در داخل چشم همواره ایده ای خوب برای چشم های گرد است. رنگ پلک را روشن نگه دارید و سایه ای عمیق تر به خط کریس بزنید. زمانی که ریمل می زنید، بیشتر روی مژه های بالا تمرکز کنید.

آرایش چشم مونولید

استفاده از خط چشم می تواند بهترین انتخاب برای آرایش چشم مونولید باشد؛ چراکه می تواند به خوبی شکل چشم را مشخص کند.

ترفند دیگروقتی به لبه های بیرونی چشم می رسید، خط چشم را سیاه تر کنید و حتماً در ابرو قوس ایجاد کنید تا فرم چشم به خوبی مشخص شود. خط چشم نود روی قسمت داخلی و پایینی چشم با سایه ملایم سیاه چشم، راهکاری دیگر برای آرایش چشم مونولید است.

آرایش چشم رو به پایین

استفاده از فرمژه پیش از آرایش چشم رو به پایین می تواند شکل چشم شما را زیباتر و گیراتر کند. شکل چشم را برخلاف خمیدگی انتهای چشم با خط چشم به طور مستقیم بکشید. خط چشم را به صورت کشیده و باریک بکشید. کمی لبه بیرونی خط چشم را به سمت بالا ببرید. خط مژه پایینی را هم با سایه مورد علاقه تان تیره کنید یا مداد چشم بکشید.

آرایش چشم رو به بالا

خط چشم بالدار به سرعت چشم رو به بالا را کامل می کند و ترفند عالی برای آرایش چشم رو به بالاست.

آرایش چشم بادامی

این نوع فرم چشم با مژه های برجسته واقعی یا مصنوعی فوق العاده می شود. می توانید سایه چشم دودی برای آرایش چشم بادامی استفاده کنید. درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا فیدکردن بسیار مهم است. برای این کار می توانید از براش های با کیفیت و مخصوص فید سایه چشم کمک بگیرید.

برای آرایش چشم بادامی از خط چشم در بالا و پایین چشم استفاده کنید: «خط چشم را بالدار بکشید، می توانید انواع خط چشم مثل سایه خطی آمبره یا سیاه را امتحان کنید. و بدون ترس انواع سایه های رنگی  ومژه ها را به کاربگیرید .

آرایش چشم

آرايش چشم‌هاي گود

در اين نوع چشم ازرنگ‌هاي كمرنگ بايد استفاده كرد چراكه باعث ايجاد جلوه بيشتر چشم‌ها مي‌شود. براي آرايش اين نوع چشم‌ بايد سايه را از گوشه‌هاي داخلي چشم تا كمي خارج از گوشه‌هاي خارجي آن به كار برد و مقدار كمي از يك سايه تيره‌تر نيز به چين‌هاي اطراف چشم‌ها زده و آنها را يكدست كرد.

آرايش چشم‌هاي با فاصله

در اين نوع چشم بايد از سايه در گوشه هاي داخلي و تا وسط پلك براي نزديك‌تر كردن چشم‌ها به هم استفاده كرد. بايد يك سايه كمرنگ تر در قسمت ميانه پلك به سمت خارج آن بکار برد.

آرايش چشم‌هاي نزديك به هم

براي دورتر نشان دادن چشم‌ها مي‌توان از يك نقطه كوچك از كرم كانسيلر نامرئي در گوشه داخلي هر دو چشم استفاده كرد. از يك خط چشم كمرنگ و نازك در لبه بالايي پلك‌ها و نزديك مژه ها كه به سمت‌ خارج‌ ضخيم مي شوند، بايد استفاده كرد. همچنين بايد براي گوشه داخلي چشم تا ميانه پلك از يك سايه كمرنگ استفاده كرد و مقدار كمي ‌از‌نوع تيره‌ تر را در قسمت مياني و به سمت خارج پلك به كار برد و به خوبي در بخش مياني آنها را يك‌ دست كرد.

آرايش چشم‌هاي پف كرده

يك قاشق غذاخوري را زير آب سرد گرفته و آن‌را براي 60 ثانيه روي پف كردگي چشم قرار دهيد. از كرم‌هايي روي پف كردگي استفاده كنيد كه داراي نشاسته باشند.

متخصصان پوست سال‌هاست بر اين عقيده اند كه اين مواد ورم پوست يا ناحيه دور چشم را از بين مي‌برد. راه ديگر حلقه حلقه كردن خيار و قرار دادن روي چشم‌ها به صورت كمپرس است. چاي سياه كيسه‌ اي را در آب سرد خيس كرده و براي 10 دقيقه روي چشم‌ها بگذاريد و به آرامي از سمت داخل به بيرون چشم‌ها به آرامي فشار بدهيد. از خوردن هر چيزي كه نمك دارد پرهیز كنيد چرا كه باعث نگهداري مايعات اضافي جمع شده در ناحيه چشم‌ها خواهد شد. همچنين در موقع خواب سر را بالاتر از بدن نگهداريد كه باعث جمع شدن بيشتر مايعات زير چشم نشود.

 چشم به علا‌وه عينك

اگر قاب عينك شما تيره باشد نيازي به استفاده از رنگ‌ها در سايه چشم نيست، فقط كافي است مژه ها را با ریمل به بالا داده و. سعي كنيد از نوع مشكي و بصورت نازك  ریمل در آرايشتان استفاده كنيد.

از ريمل‌هاي چند كاره براي استفاده در پايين مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده كرده و به سمت بالا آنها را حالت دهيد. اگر از عينك‌هاي كائوچويي و دسته شاخي استفاده مي‌كنيد بايد وقت بيشتري براي آرايش ابروهايتان صرف كنيد. توجه داشته باشيد هدف از آرايش شما نمايش بهتر صورتتان است نه عينكتان! پس در انتخاب رنگ ها دقت كنيد.

مدآوری پارسگان جم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.