مهم‌ترین ویژگی‌ کفش‌ های راحتی

modavar
19 ژانویه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مهم‌ترین ویژگی‌ کفش‌ های راحتی

مهم‌ترین ویژگی‌ کفش‌ های راحتی، کفش یکی از مهم ترین وسایلی است که در خرید آن باید دقت شود چرا که کفش نامناسب علاوه بر پاها، بر سلامت سایر اندام ها از جمله کمر و قلب تاثیر خواهد داشت. کفش تنها محل تماس پا با زمین حین راه رفتن است و با انتخاب یک کفش مناسب و به اصطلاح ارگونومیک می توانیم راه رفتن راحت تری داشته و در ضمن از آسیب های وارده بر پاها (زانو و قوزک پا) و بخصوص کمر در راه رفتن های طولانی مدت جلوگیری کنیم.

دقت در انتخاب کفش و توجه به رعایت اصول استاندارد در تولید آن یکی از ضروری ترین نیازها برای حفظ سلامت افراد است. کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌ مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد. سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته ‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌ کفش‌ های راحتی

در این مقاله مدآوری به بررسی ویژگیهای کفش مناسب نظیر سایز، زیره، رویه و کفی و … پرداخته می شود. در انتها نیز به کفش هایی برای سلامتی پاهایتان مناسب نیستند، اشاره ی کوتاهی خواهد شد. مدآوری سلامتی و کیفیت محصولاتی که می خرید را اولویت قرار داده و در این مقاله به کفش راحتی را به صورت جدا گانه بررسی قرار داده تا به ویژگی های کفش های مناسب اطلاعات کاملی را به دست آورید.

مهم‌ترین موضوع در استفاده از کفش، راحتی فرد است. یعنی کفش خوب آرامش بیشتری نصیب شما می‌کند. اگر در طولانی مدت کفش ما تنگ یا گشاد باشد، تأثیر فیزیکی روی پا می‌گذارد و تبدیل به میخچه یا مشکلات پوستی می‌شود. اگر یک نفر حساسیت داشته باشد یا به دلیل دیابت، عروق ریز پا دچار تنگی شده یا به دلیل بیماری‌های مختلف اعصاب حسی در بخش پا کمتر باشد، ممکن است متوجه این فشار نشوند و موجب زخم شده و دیر هم التیام یابد.

همه ما ممکن است در روز مجبور باشیم که ساعات طولانی را برای خرید، رفتن به محل کار یا دانشگاه و … پیاده‌ روی کنیم. اگر در این پیاده‌ روی طولانی از کفش راحتی مناسب استفاده نکنیم و نسبت به این مسئله بی‌ اهمیت باشیم، مسلماً دچار آسیب‌ های زیادی در ناحیه کمر، پا و لگن می‌ شویم. اینجاست که اهمیت کفش زنانه و مردانه مناسب مشخص می‌ شود!

 

های راحتی

 

مهم‌ترین ویژگی‌ کفش مناسب

یک کفش از قسمت های مختلفی همچون زیره ، رویه، پاشنه ها ، تخته کفش ،کفی قابل تعویض و لایه میانی تخته و کفی تشکیل شده است که اصلی ترین قسمت های هر کفش به حساب می آیند. کفش مناسب در کنار محافظت از پا،کار کردهای دیگری همچون تحمل وزن بدن، کمک به راه رفتن بهتر و با صرف انرژی کمتر با اثر ضربه گیری خود در مقابل نیروهای واکنشی زمین، کاهش درد و کنترل یا مهار دفرمیتی ها نیز دارد. اغلب مردم در انتخاب کفش به زیبایی و رنگ و طرح آن دقت می کنند نه به استاندارد بودن آن. این مساله باعث به خطر افتادن سلامتی افراد در دراز مدت می شود.

شما در فروشگاه اینترنتی مدآوری میتوانید بهترین کفش های راحتی مردانه و زنانه جدید را مشاهده کنید که راحتی خوبی دارند را خریداری کنید. بهترین راه‌ حل برای رفع این معضل مهم، استفاده از کفش راحتی یا روزمره است. این کفش‌ ها ساختاری غیر ورزشی و کتانی داشته، در عین‌ حال به‌ گونه‌ ای طراحی‌شده‌ اند که پای شما را در بهترین حالت ممکن پوشانده و نگهداری می‌ کند.

به همین دلیل می‌ توانید با خیال راحت، از آن‌ ها برای پیاده‌ روی‌ های طولانی استفاده کنید. یکی از دلایل محبوبیت کفش های راحتی، شکل مدرن و به‌روزشان و همچنین قیمت معقول آن‌ ها به نسبت کفش اسپرت مارک است!

های راحتی 9

 

کفش روزمره باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کفش روزمره باید دارای ویژگی‌ های خاصی باشد تا از دردهای مفصلی و عضلانی که ناشی از پیاده‌ روی‌ های طولانی‌ مدت و بدون کفش استاندارد است، جلوگیری کند. در ادامه به مهم‌ ترین ویژگی‌ های کفش روزمره اشاره خواهیم کرد.

 

ساختار کفش copy

اندازه كفش

اندازه كفش از مهم‌ترین ویژگی‌ های كفش است. پا باید به راحتی در درون كفش قرار بگیرد. اگر فضای داخلی كفش كوچك باشد باعث آسیب بخش‌های مختلف پا (مثل قوزك‌ها، كناره‌ها و یا سطح رویی پا) خواهد شد. هرگز به امید این نباشید كه كفش‌ جا باز می‌كند.

از همان ابتدا كفش باید برای پا اندازه باشد چون حتی مدت كوتاهی استفاده از یك كفش تنگ نیز می‌تواند باعث آسیب پاها شود و در بلند مدت فرد را مبتلا به بیماری‌هایی مثل میخچه، زخم‌های زمین پا و نیز آرتروز و دیگر اختلالات مفصلی پاها كند. همچنین در جلوی كفش باید فضای كافی برای انگشتان و پنچه پا وجود داشته باشد.

کفش راحتی.jpg1

پنجه کفش

پنجه کفش یکی از مهم ترین ویژگیهای کفش مناسب می باشد و از نظر قالب بندی، فضای پنجه کفش باید طوری باشد که به انگشت های پا فشار وارد نکند. شما باید بتوانید به سادگی پنجه پای خود را در کفش به هر طرف حرکت دهید، بدون آنکه پای شما از زیره کفش بیرون بزند. در واقع پهنای کفش باید به گونه‌ای باشد که در پهن‌ترین بخش پا، شما از هر طرف حدود 6 میلی‌متر جا داشته باشید. کفش هایی که پنجه آنها تیز است باعث می شوند انگشت های پا روی هم بیافتند. این کفش ها، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و آنها را بدفرم می کنند. این مساله در خانم ها شایع تر است؛ به طوری که انحراف شست پا در خانم ها 9 برابر آقایان است و جلوی کفش باید به گونه ای باشد که پنجه های پا از هم باز بشود.

راحتی 1

تنفس و تهویه پا در کفش

  • یکی از مشکلات عمده‌ای که افراد با کفش‌ هایشان بعد از یک روز پر از مشغله دارند، عرق کردن پا و ایجاد رطوبت نامطلوب درون کفش است.
    کفش راحتی مناسب، کفشی است که دارای منافذ خاصی باشد تا بتواند هوای تازه را وارد کفش کرده و مانع از خیس شدن پا بشود.
  • این منافذ ریز با تهویه درون کفش، موجب کاهش بوی بد پا نیز می‌شود.

انعطاف پذیری کفش

یکی از ویژگیهای کفش مناسب خاصیت انعطاف پذیری آن است. هنگام خرید کفش زنانه یا مردانه راحتی، حتماً آن را خم و راست کرده و از نرمی و انعطاف آن اطمینان حاصل کنید. برخی از کفش ها دارای قالبی سفت و غیر منعطف اند که از حرکات طبیعی پا در درون کفش جلوگیری می کنند.

همین امر ممکن است منجر به دردها و گرفتگی های عضلانی در قسمت مچ و ساق پا شود. هرچه کفش منعطف تر باشد، پا در درون آن راحت تر بوده و می تواند دامنه حرکات طبیعی خود را در درون کفش انجام دهد. این امر از خواب رفتگی های مکرر پا نیز جلوگیری می کند!

بسیاری از کفش های موجود مخصوص دویدن از قسمت سینه و یا وسط خم می شوند. اما بعضی از طرح ها از قسمت پنجه خم می شوند. همچنین کفش هایی که از همه نقاط خم می شوند هم به هیچ وجه مناسب نیستند. متاسفانه، بسیاری از کفش ها به عنوان کفش های پیاده روی به فروش می رسند که در همه جا انعطاف پذیرند.

راحتی 27

استحکام کفش

هیچ کس طرفدار کفشی نیست که بعد از دو هفته استفاده، تنها یک کفه سالم از آن باقی بماند! کفش راحتی باید از متریالی ساخته شود که نه تنها موجب انعطاف و نرمی زیره آن شود، بلکه عمر کفش را نیز افزایش دهد مانند کفش زرد مردانه.
کفش ماندگار و بادوام، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • اولین مورد این است که کفش بادوام، باید به گونه ای طراحی شده باشد که از انعطاف لازم برخوردار باشد. با استفاده از این کفش ها، پا می‌تواند حرکات طبیعی خود را به سادگی انجام دهد و در راحت ترین حالت خود قرار گیرد.
    • حتماً در خرید کفش راحتی، به کف آن توجه کنید. کفشی مستحکم است و چندین سال برای شما کارایی دارد که دارای عاج هایی در قسمت خارجی و کف کفش باشد.
    این عاج ها نه تنها موجب دوام کفش می شوند، بلکه با ناهمواری هایی که در کف کفش ایجاد می کنند، موجب اصطکاک شده و از لیز خوردن افراد حین راه رفتن، جلوگیری می کند.
    • درست است که همه قسمت های کفش، باید به مستحکم ترین شکل ممکن ساخته شوند، اما ناحیه پاشنه و انگشتان پا چون که بیشترین میزان فشار وارده بر پا را تحمل می کنند و به نوعی حفظ تعادل بدن هنگام راه رفتن با این دو قسمت است، اهمیت بیشتری دارند؛ در نتیجه سازندگان باید در ساخت این قسمت ها ظرافت و دقت بیشتری به خرج دهند.
    مشکل خیلی از افراد با کفش های روزمره و راحتیشان این است که بعد از چند ماه استفاده، متوجه سایش و پارگی کفش در ناحیه پاشنه و یا انگشتان پا می شوند!
    • اگر به دنبال کفش مستحکمی می گردید، حتماً به چیزهایی که موجب اتصال و چفت شدن پا درون آن می شود نیز دقت کنید.
  • بند، زیپ، چسب همه این ها موجب می شود تا پا کاملاً محکم و درست در قالب استاندارد کفش باقی بماند؛ پس اگر این نوع اتصالات از استحکام بالایی برخوردار نباشند، پا به راحتی از کفش خارج شده و مانع از حرکت شما می‌شود.

راحتی کفش

کفش های روزمره معمولاً دارای بافتی نرم و بالشتی در قسمت داخلیشان هستند تا پا در راحت ترین حالت ممکن قرار گیرد. این بالشتک ها، از تاول، زخم، اگزما و سایر بیماری‌های مربوط به پا جلوگیری می کند. در کنار این موارد، با حالت ارتجاعی که در کفش ایجاد می کنند، بخش زیادی از وزن وارده بر پا را حذف می کنند.

البته باید حواستان باشد که این بالشتک های درون کفش، نباید در حدی حجیم باشند که مانع از حرکات طبیعی پا در درون کفش شوند. توجه به نکاتی مانند خرید کفش در انتهای روز نیز می تواند کمک کند که متناسب ترین کفش را با فرم پاهای خود پیدا کنید.

کفش راحتی مناسب برای بانوان

در دنیای مد و فشن، کفش های زنانه دارای تنوع فراوانی هستند. در واقع بانوان برای حضور در هر محل و محفلی، کفشی متناسب با آن را رو می کنند! اما خیلی مواقع با دردها و آسیب های وحشتناکی در ناحیه پاهایشان، به دلیل استفاده از کفش های نامناسب مواجه می شوند. در ادامه ویژگی‌های کفش راحتی زنانه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کفش راحتی

مواد سازنده کفش

بهترین متریالی که می توان برای ساخت قالب بیرونی کفش استفاده کرد، چرم است. این ماده نه تنها کاملاً با قالب پای شما منطبق می شود، بلکه هیچ‌گاه حالت خود را از دست نداده و ماندگاری بالایی دارد. پس با خرید کفش راحتی چرم نه تنها کفش نرم و زیبایی خریده اید، بلکه تا سال های سال نیاز به خرید کفش راحتی ندارید!

کفی کفش

به پایین فضای داخلی یک کفش می گویند که با کف پا تماس دارد. زیره کفش یکی از مهمترین قسمت های کفش است. که وظیفه آن جذب شک می باشد کفه کفش باید در عین سفتی و دوام مناسب، انعطاف و نرمی لازم را در حفظ بیومکانیک صحیح پا داشته باشد.

جنس کفی کفش از کلیدی ترین ویژگیهای کفش مناسب به حساب می آید.زیره کفش انواع جنس های مختلفی دارد که هرکدام ویژگی هایی دارند و برای شرایط یا فصلی مناسب هستند. به عنوان مثال در کفش های ورزشی، کفه کفش به جهت افزایش اصطکاک بیشتر، ضربه گیری و کاهش نیروهای وارده معمولا از جنس لاستیک می باشد.

برخی از کفش ها، دارای کفی های پلاستیکی هستند. این نوع کفی ها به دلیل جنسی که دارند، بسیار عرق کرده و موجب بوی بد پا می‌شوند. بهترین نوع کفی، کفی های چرمی است. این کفی ها نه‌تنها بسیار نرم و راحت هستند، بلکه مانع از رطوبت پا و انتشار بوی بد آن می شوند؛ پس دیگر با این کفی ها از بوی نامطبوع پایتان رنج نمی برید!

به هنگام خرید کفش باید به این نکته نیز دقت کرد که کف زیره نباید صاف باشد بلکه باید آج دار باشد تا از لیزخوردن جلوگیری کند. سعی کنید کفشی بخرید که کفی Insole قابل عوض کردن داشته باشد. با این کار می توان با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش را کم و زیاد کرد تا وقتی پا ورم کرد، بتوان جا برای آن باز کرد و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کرد.

راحتی 2

پاشنه کوتاه

درست است که همه خانم ها عاشق کفش های پاشنه بلند هستند و آن را با تمامی استایل هایشان ست می کنند، اما باید این حقیقت تلخ را پذیرفت که بیشترین مشکلات و آسیب هایی که در پا ایجاد می شود، ناشی از همین پاشنه های غیراستاندارد و غیرمعمول است!

یکی از ویژگیهای کفش مناسب که باید بسیار به آن توجه داشت، پاشنه کفش می باشد. پاشنه پهن و با ارتفاع کم، ثبات را زیاد می کند و فشار وارد بر پاها را کاهش می دهد ولی افزایش ارتفاع پاشنه باعث کاهش ثبات و افزایش تنش های وارد بر جلوی پا می شود.

کفش‌های پاشنه بلند اگر بیش از ۳ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد باعث می‌شود مفاصل مچ پا و مفصل ران در حین ایستادن و نیز راه رفتن در حالت طبیعی خودش نباشد و در نتیجه سوخت و انرژی بدن را بالا برده و عضلات بیش از حد مورد حرکت بوده و انرژی مفاصل افزایش یابد به مردان توصیه می‌شود قالب پاشنه کفششان ۲ سانتی متر و زنان ۳ سانتی متر باشد.

کفش های تخت، کفش های بالرین و یا کفش هایی که دارای پاشنه های دو تا سه سانت قطور هستند، بهترین و راحت ترین انتخاب برای کفش روزمره زنانه اند.

پشتی کفش

پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می گیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش، با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت، پشتی محکمی دارد.

 

راحتی 3

زیره مستحکم

قسمت خارجی کفش، دارای اهمیت بالایی است. این قسمت باید دارای استحکام مطلوبی باشد تا از پا در برابر گرما و سرما و اجسام خارجی خطرناک محافظت کند.

تشخیص زیره مناسب و مستحکم کار من و شما نیست و متخصصان می توانند با نگاهی کلی دوام آن را تشخیص دهند، اما می توان با خرید کفش راحتی از فروشگاهی معتبر و یا خرید کفش های مارکی که از مرغوبیت آن ها اطمینان داریم، این مشکل را نیز حل کرد.

اگر به دنبال خرید کفش روزمره با زیره مستحکم هستید می توانید به سراغ کفش های کتانی و کژوال بروید چرا که کفش های کتانی از جمله با دوام ترین مدل های کفش راحتی زنانه و مردانه هستند.

راحتی 50
بهترین کفش‌ های روزمره

با توجه به تمام مطالبی که عنوان کردیم، مدآوری سه مورد از بهترین و استانداردترین کفش های روزمره را به شما معرفی می کند.

1-کفش‌ های Gravity

  • کفش های گرویتی یا جاذبه، کفش هایی اند که بر اساس شرایط پای افراد ساخته می شوند و یکی از انواع کفش های کتانی به حساب می آیند.
  • این نوع کفش ها برای انواع پاها مثل: کف پای صاف، قوس پای متوسط، قوس پای بلند، خار پاشنه، میخچه، آشیل تاندونیت، آرتروز، انگشتان چکشی و هر نوع آسیب مرتبط به این عضو حیاتی ساخته شده‌اند.
  • این کفش ها بسیار سبک بوده و از فوم های خاصی درونشان برای ایجاد حالت بالشتکی آن ها استفاده‌ شده است.
  • کفش های گرویتی، در واقع دارای نوعی طراحی پزشکی اند، اما طبی به‌حساب نمی آیند؛ زیرا از تنوع و جذابیت بالایی برخوردارند.
  • این کفش روزمره را می توانید با هر نوع استایل مجلسی و رسمی ست کرده و پیاده روی سالم و لذت بخشی داشته باشید.

2-کفش Leanne

  • این کفش راحتی ساخته چرم و جیر بوده و مقاومت بالایی دارد.
  • قالب این کفش به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده که تمامی قوس پای شما را پوشانده و پا را در راحت ترین حالت آن قرار داده است.
  • زیره این کفش راحتی لینه بسیار منعطف و سبک بوده و با خرید آن، می‌توانید در بهترین ترین حالت ممکن، حرکت کنید!

3-کفش The Star

  • اگر به دنبال کفش روزمره و کژوالی می گردید، کفش All star به شما پیشنهاد می شود. این کفش، از جیر نرم و چرم ساخته شده و دوام بالایی دارد. کفی حباب دار آن، موجب حرکت راحت تر پا هنگام پیاده روی شده به نوعی با فرود پا بر روی زمین، آن را به سمت بالا هل می‌دهد؛ همین امر موجب کاهش وزنی می شود که پا باید تحمل کند.
  • ظاهر این کفش نیز مانند اسمش پرستاره و درخشان بوده، به صورتی که لایه ای اکریلیک بر روی آن می بینید که در مقابل نور، درخشنده می شود. با خرید کفش راحتی استار، می توانید مایل ها پیش بروید، بدون آن که خستگی را در قسمت پا و کمرتان حس کنید!

راحتی 22

چه نوع کفش هایی برای سلامتی پاهایتان مناسب نیستند؟

کفش هایی با پاشنه ی خیلی بلند:

از ویژگیهای کفش مناسب اندازه ی پاشنه ی آن می باشد. به طور کلی پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث درد شدید در ناحیه ی پشت پاشنه ی پا می شود و قسمت سفت پاشنه روی استخوان فشار می آورد. این فشار باعث تاول و ورم و آماس و درد تاندون آشیل می شود. یکی از متخصصین می گوید پوشیدن کفش هایی با پاشنه ی خیلی بلند باعث بسیاری از مشکلات از جمله رگ به رگ شدن قوزک پا و دردهای مزمن می شود،اگر قوزک پا رگ به رگ شود باید پا را بست و ممکن است به معالجات فیزیکی برای درمان کامل نیاز باشد. رگ به رگ شدن شدید یا شکستگی قوزک پا خطر ورم استخوان ها را بالا می برد.

کفش های پاشنه تخت باله:

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از مهم ترین ویژگیهای کفش مناسب، کفی آن است. به همین منظور برخی متخصصان پوشیدن کفش های پاشنه تخت باله را مثل راه رفتن روی یک مقوای باریک می دانند. در این نوع کف ها از قوس پا محافظت نمی شود به همین دلیل عملکرد پاها درست و بهینه نیست و باعث مشکلات کمر و زانو و پهلو می شود. کفش هایی که قوس ندارند باعث نوعی پادرد که به آن فاشیای پلانتار می گویند می شوند.

کفش های نوک تیز:

اگرچه که این نوع کفش ها مد هستند ولی به ناحیه ی جلوی پا فشار زیادی وارد می کنند و بعد از مدتی باعث درد اعصاب پا –پینه ی پا-تاول و چکشی شکل شدن انگشتان پا می شوید .در برخی خانم ها ممکن است در اثر فشار این نوع کفش ها در زیر ناخن ها کبودی ایجاد شود.

کفش نامناسب چه بلایی بر سرتان می آورد!

بونیون و خارپاشنه، تنها دو تا از مشکلاتیه که اگر به کفشتون اهمیت ندید ممکنه که در آینده باهاشون روبرو بشید. ‌همچنین، کفش نامناسب ممکنه باعث ایجاد کمردرد، زانودرد، درد مفاصل، کوتاهی آشیل، چکشی شدن انگشتان پا، پیچ خوردن مچ پا، مورتون نوروما، آسیب ناخنهای پا، میخچه، التهاب پوست پا و … بشه.

بطور خلاصه، پوشیدن کفش مناسب خیلی مهمه و باید کفشی رو انتخاب کنید که اول از همه از پاهاتون محافظت کنه و به پاهاتون فشار نیاره یا خیلی شل نباشه. یه انتخاب درست به معنی پیشگیری از مشکلات آینده‌ است.

راحتی 11

از ویژگی های کفش مناسب چه می دانید؟

  • کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌ مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.
  • هنگام انتخاب کفش‌ در نظر داشته‌ باشید انگشتان پاهای تان دچار تغییر حالت نشوند و یا کناره‌های پاهای تان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرند.
  • سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته ‌باشد، بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌های زمین باشد.
  • به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.
  • در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخاب تان را محدود کند، ولی در نهایت با آگاهی از بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح خواهید داشت.
  • در دوران بارداری کفش‌هایی بپوشید که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت شما وارد نکند، مثل کفش‌های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهید داشت که با توجه به این تغییر، باید کفشی مناسب انتخاب کنید.
  • اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌ حتما با دقت بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید، زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد هستند.
  • اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌های تخت و راحت به شما توصیه‌ می‌شود. راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند برای کسانی‌ که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل می‌شود.

راحتی

  • قبل از خرید کفش حتما چند بار آن را امتحان کنید و مطمئن شوید به پایتان فشار نمی‌آورد.
  • بهترین زمان برای خرید کفش، پایان روز است. در طول روز پاهای شما دما، فشار و استرس زیادی را تحمل می کنند و برای انتخابی آگاهانه و شناسایی سایز دقیق و مناسب، وقت مناسب‌تری است.
  • هنگام خرید کفش‌ بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد.
  • خانم‌هایی که قدی متوسط یا کوتاه همراه با اندامی متوسط و چاق دارند، بهتر است از کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کنند که پاشنه‌هایش ضخیم و بلند است.
    استفاده از این کفش‌ها، باعث زیباتر شدن حرکات و برقراری تعادل بیشتر هنگام راه ‌رفتن می‌شود. ولی استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار سوزنی برای این خانم‌ها مناسب نیست.
  • بهترین کفش‌ها برای پیاده‌روی، کفش‌هایی هستند که به خوبی پاها را در بر‌گیرند و هنگام پیاده‌روی به عنوان محافظی برای پا عمل کنند. همچنین انعطاف‌پذیر باشند و پا در آن خسته نشود. کفش‌های پیاده‌روی باید بسیار سبک باشند به نحوی که اصلا احساس نکنید کفشی به پا دارید.
  • اگر به صورت حرفه‌ای و مداوم پیاده‌روی می‌کنید بهتر است کفش‌های ساق دار را انتخاب کنید که در پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت به ساق پایتان آسیبی نرسد.
  • اگر با کفش پاشنه‌دار مشکل دارید بهترین راه حل این است که، آن را به پا کنید و چندین بار در مقابل آینه‌های بزرگ قدم بزنید. یادتان باشد اول بر ‌روی فرش آنها را امتحان کنید و از زوایای مختلف، حرکات و قدم زدن خودتان را در آینه ببینید. با انجام این کار، با تسلط و اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید این کفش‌ها را بپوشید.

کفش راحتی 4

خلاصه

کفش، در ابتدا به عنوان پاپوش استفاده می شد. این پوشاک کاربردی برای اولین بار در مصر باستان ابداع شد. کفش هایی که امروزه ما از آن‌ها استفاده می کنیم، بسیار متفاوت از کفش های آن زمان بوده و به حدی از تنوع رسیده که انتخاب مناسب ترین آن ها، کاری سخت برای ماست!

یکی از کفش هایی که همه ما برای زندگی در اجتماع به آن ها نیاز داریم، کفش روزمره است. این کفش همانطور که از اسمش پیداست، برای کارهایی که در زندگی روزمره انجام می دهیم، مثل: خرید، پیک‌نیک، پیاده روی، حضور در محل کار و … بسیار مناسب است.

برای خرید کفش راحتی باید به ویژگی هایی مثل: تهویه مناسب، استحکام، انعطاف پذیری و از همه مهم تر راحتی توجه کنیم.
به دلیل این که تنوع موجود در میان کفش های بانوان بسیار بیشتر از کفش های مردانه است، انتخاب و خرید کفش راحتی زنانه، بسیار سخت تر از خرید کفش مردانه است. برای خرید آن ها در کنار توجه به سلیقه، رنگ و… باید به مواردی مثل: قالب و کفی چرم، پاشنه مناسب و راحت و استحکام بالای آن ها نیز توجه کرد.

در نهایت با اشاره به تمامی مؤلفه هایی که برای خرید کفش راحتی به آن ها نیاز داریم، مدآوری سه مورد از انواع  کفش راحتی های فوق‌العاده را به شما پیشنهاد می کند.

ابتدا به کفش گرویتی یا همان جاذبه اشاره کردیم که مهم ترین ویژگی آن، طراحی متناسبش با شکل و قالب پای هر شخص بود. حتی افرادی که از بیماری های مرتبط با پا مثل: صافی کف پا، قوس بلند پا، میخچه، خار پاشنه و… رنج می برند، می‌توانند با خیال راحت از این کفش استفاده کنند. پیشنهاد دوم ما کفش لینه بود. این کفش مانع از عرق و بوی بد پا شده و از انعطاف بالایی نیز برخوردار است.

آخرین پیشنهاد ما برای خرید کفش راحتی، کفش استار بود. این کفش با طراحی پر ستاره اش، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید کفش روزمره باشد. مهم ترین ویژگی این کفش، حالت حبابی است که کف آن دارد. این حالت موجب می‌شود تا پا وزن کمتری را تحمل کند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.