راهنمای خرید لباس کودک

modavar
30 ژانویه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای خرید لباس کودک

با راهنمای خرید لباس کودک در فروشگاه اینترنتی مدآوری با ما همراه باشید. بی شک یکی از شیرین ترین اتفاقات در زندگی هر انسان تولد یک نوزاد می باشد که سبب تکمیل شدن  خوشبختی در انسان می گردد. خرید لباس کودک یکی از لذت بخش های ترین کارها برای پدر و مادران است. زمانی که هنوز نوزاد به دنیا نیامده است پدر و مادران از خرید لباس آن قافل هستند. اما با نزدیک شدن به زمان زایمان والدین کم کم به فکر خرید لباس کودک می افتند در حالی که اطلاعی در این باره ندارند.

با راهنمای خرید لباس کودک می توانید از کلیه جزئیات و کلیات خرید لباس کودک بطور کامل مطلع شوید و با خیال راحت خرید کنید. خرید لباس کودک یک امر بسیار مهم است زیرا در صورت عدم انتخاب صحیح ممکن است صدمات جبران ناپذیری به کودکتان وارد کنید. لباس یک کودک باید به گونه ای باشد که بتواند در برابر سرما و گرما از بدن وی محافظت کند. از طرفی باید به قیمت بالای لباس کودکانه باید اشاره کرد. قیمت لباس کودکان نسبت به لباس بزرگسالان بیشتر است و رشد سریع کودک باعث شده تا مدت کمی بتواند از یک لباس استفاده کند. پس نکات مهم و ضروی که در این صفحه گفته می شود را به خاطر بسپارید.

راهنمای خرید لباس کودک

راهنمای خرید لباس کودک

نکات طلایی هنگام خرید لباس کودک

در این بخش از راهنمای خرید لباس کودک به شما نکات طلایی در حین خرید را می گوییم. تنوع فراوانی که در میان لباس های بچگانه وجود دارد موجب گیج شدن والدین در حین خرید می شود. با رعایت این نکات شما می توانید در زمان خرید بهترین و مناسب ترین خرید را برای فرزند دلبندتان انجام دهید. اگر در زمان خرید به نکاتی که در این بخش می گوییم توجه نکنید حتما در زمان پوشیدن و شستن لباس دچار مشکل خواهید شد.

لطفا قبل از هر چیزی این باور را که هر چه پول بیشتری دهید آش بیشتری می خورید را از ذهن تان بیرون بریزید. چون لزوما با پرداخت پول بیشتر شما نمی توانید لباس خوبی را خرید کنید. بلکه تنها پول خود را هدر داده اید. بنابراین این بخش را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب درستی را برای فرزندتان داشته باشید.

جنس لباس

فکر کنید که یک موجود کوچولو قرار است به اضای خانواده شما اضافه شود. اولین فکر خرید لباس های رنگارنگ و زیبا برای آن می باشد.
اما بعضی مواقع این لباسهای جذاب باعث خارش و ناراحتی‌های پوستی برای کودک شما میشود و اکثرا پارچه لباس مقصر این قضیه است. کودکان به ویژه نوزادان دارای پوست بسیار حساسی هستند که باید در هنگام خرید لباس نوزادی به پارچه لباس دقت شود. بیشتر والدین به خرید لباسهایی از جنس پنبه تمایل دارند در صورتی که گزینه‌های دیگری همچون پارچه‌های مبتنی بر الیاف سویا و ابریشم نیز برای بچه‌ها مناسب هستند.

ما توصیه میکنیم پارچه‌هایی از جنس پنبه (به خصوص پنبه آلی)، آرلون از سویا و ریون از بامبو را فراموش نکنید. چرا که این پارچه‌ها از منابع طبیعی ساخته شده‌اند و ویژگی‌های خوبی دارند که آنها را برای لباس نوزادی مناسب میسازد.
از انتخاب لباسهایی که از جنس نایلون و پلی استر هستند اجتناب کنید چرا که به دلیل ناتوانی در جذب رطوبت و تنظیم دمای بدن، باعث حساسیت و ناراحتی پوستی میشوند. همچنین از رنگ‌های روشن دوری کنید چرا که ممکن است حاوی عوامل فلورسنت باشند.

جنس پارچه از مهمترین عوامل در خرید لباس کودک است. هنگام خرید لباس بچه به ضخامت پارچه لباس توجه کنید. پارچه را به سمت نور بگیرید و اگر پارچه نازک بود و به آسانی می‌شد طرف دیگر آن را دید درباره خریدش بیشتر فکر کنید؛ چون احتمالا با چند بار شسته شدن کیفیتش را از دست خواهد داد.

حال که راهنمای خرید لباس کودک را با دقت خوانید می دانید که نوزاد پوستی بسیار نازک و حساس دارد. بنابراین بهتر است خرید لباس‌هایی با پارچه‌های زبر و خشن را فراموش کنید. لباس‌های نرم و لطیف بهترین گزینه برای لباس نوزاد هستند. بهتر است که جنس اصلی این لباس‌ها از نخ و پنبه بوده و از پلاستیک در آن‌ها استفاده نشده باشد. پارچه‌های پلاستیکی باعث عرق‌سوز شدن یا ایجاد حساسیت در نوزاد می‌شوند و به پوست لطیف و حساس او آسیب می‌رسانند.

راهنمای خرید لباس کودک

راهنمای خرید لباس کودک

سایز لباس

حال که با راهنمای خرید لباس کودک آشنا شدید باید بدانید که لباس نوزاد را متناسب با فصل خریداری نمایید. در هر فصلی که کودک دلبندتان متولد می گردد باید متناسب با همان فصل برای آن لباس تهیه کنید. البته این نکته را بدانید که اگر فرزندتان در فصل تابستان متولد می شود نباید لباس های نازک خریداری نمایید.

البته که در فصل تابستان نوزاد به لباس کمتری نیاز دارد. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که در این فصل معمولا کولر روشن می‌شود و دمایی که برای شما دلپذیر است، برای نوزاد پایین است و ممکن است باعث سرما خوردن او شود. لباس‌های نخی و خنک بهترین گزینه برای این فصل است.

در فصل زمستانه نیز نباید نوزاد را خیلی بپوشانید. بهتر است در این فصل او را در جایی دور از درب خانه قرار دهید تا با باز شدن درب شوک دمایی به او وارد نشود. همچنین زمانی که نوزاد در خانه است، در حد متعادل لباس به تن او بکنید. چراکه دمای خانه متناسب است. در فصل زمستان از خرید لباس‌های کاموایی و کرکی برای نوزادان خودداری کنید. چراکه این لباس‌ها باعث ایجاد حساسیت در نوزاد می‌شوند و او را آزار می‌دهند. در بیرون از خانه نیز سینه و سر نوزاد را به‌خوبی بپوشانید و با استفاده از یک پتوی مناسب بدن او را گرم نگه دارید.

راهنمای خرید لباس کودک

راهنمای خرید لباس کودک

رنگ لباس

رنگ یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در خرید لباس کودکانه است. حتما لباس‌های رنگ روشن برای نوزاد تهیه کنید و از خرید لباس‌های مشکی، سورمه‌ای یا قهوه‌ای برای او خودداری کنید. استفاده از این رنگ‌ها در روحیه نوزاد تاثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر درصورتی‌که از لباس‌هایی با رنگ‌های شاد استفاده کنید، خیلی زود متوجه کثیفی لباس می‌شوید و نوزاد شما همواره تمیز و پاکیزه خواهد بود.

انتخاب لباس متناسب با آب و هوای منطقه

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.