معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳

modavar
23 ژانویه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

معرفی بهترین گوشی‌های 2023

معرفی بهترین گوشی‌های 2023، در لیست بهترین گوشی ۲۰۲۳ قصد داریم برترین موبایل هایی که به بازار عرضه می‌شود را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با پرچمداران و بهترین گوشی های ۲۰۲۳ آشنا شوید، تا انتها در کنار مدآوری بمانید.

اینکه هر ساله یک یا دو پرچمدار توسط کمپانی‌های مطرح دنیا معرفی می‌شود، موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد، اما هنوز در مورد محصولات بسیاری از این برندها مانند اپل، وان پلاس، موتورولا، لنوو، ایسوس، اینفینکس، ویوو، اوپو، ال جی، سونی و … اطلاعاتی در دست نیست.

به نظر می‌رسد امسال، گوشی های انعطاف پذیر جایگاهی ویژه‌تر از قبل پیدا خواهند کرد و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، موبایل های منعطف خود را به عنوان قویترین و برترین گوشی های سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهند کرد. البته، از آنجایی که این فناوری هنوز نوپاست، احتمالا محصولات مبتنی بر آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

بهترین گوشی های ۲۰۲۳

نباید فراموش کرد که عرضه برخی از موبایل هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، ممکن است به تعویق بیفتد یا حتی این احتمال وجود دارد که سازندگان، برنامه‌های خود را برای عرضه این محصولات تغییر دهند. با این وجود، ما تلاش می‌کنیم سراغ آن دست از بهترین  موبایل های ۲۰۲۳ برویم که احتمال بیشتری در عرضه آنها وجود دارد با مدآوری همراه شوید.

14 پرومکس اپل 1

آیفون ۱۴ پرو مکس اپل

پرچمدار امسال اپل یکی از قشنگترین و راحت‌ترین طراحی‌ها رو داره. تلفن خیلی راحت توی دست میشینه و توی استفاده طولانی دست رو خسته نمی‌کنه. انگشت‌های دست به همه دکمه‌ها و قسمت‌های تلفن دسترسی دارن و تسلط خیلی خوبی روی گوشی دارن. همین طراحی راحت باعث میشه بتونید از تلفن برای مدت طولانی استفاده کنید. از اون گذشته تلفن رتبه IP68 رو داره که نشون میده تلفن بصورت کامل ضد آبه. اپل توی بهترین گوشی خودش از یه نمایشگر 6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED استفاده کرده که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره میبره. صفحه نمایش دقت رنگ خیلی بالایی داره و چون وضوح خیلی بالایی داره، جزئیات زیادی از تصاویر و بازی‌ها رو ارائه میده. روشنایی بالای نمایشگرم اجازه میده از تلفن زیر نور آفتاب استفاده کنید و همه چی رو ببینید.

آیفون 14 پرو مکس از تراشه اپل A16 بیونیک بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که سریعترین، جدیدترین و قوی‌ترین تراشه بازاره. اجرای هر بازی با هر کیفیتی و هر برنامه‌ای با هر امکاناتی برای این مدل از آب خوردن هم راحت‌تره. در مورد دوربین‌ها هم اجازه بدین حرفی نزنم. بهترین دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری بازار رو آیفون‌ها دارن. عکسایی که با لنزهای 48 و 12 مگاپیکسلی پرچمدار جدید اپل گرفتم جزئیات زیادی رو نشون میدن، دقت رنگ بی‌نظیری دارن، همه تصاویر خیلی طبیعی و زنده به نظر میرسن و از همه مهمتر وضوح خیلی بالایی دارن. برای فیلمبرداری هم میتونید تا کیفیت 4K رو با سرعت‌های 24 ،25 ،30 و 60 فریم بر ثانیه رو ضبط کنید. تازه از حالت سینمایی هم بهره میبره.

در حال حاضر بهترین گوشی آیفون که میتونید بخرید، آیفون ۱۴ پرو مکسه.

15 اولترا

گوشی های سری آیفون ۱۵

صحبت در مورد بهترین گوشی جهان 2023 کمی زود است، ولی محصولات سری آیفون 15 و به صورت دقیق‌تر iPhone 15 Plusبتواند این عنوان را یدک بکشد؛ بله! اگر شایعاتی که تا به امروز منتشر شده درست باشند، امسال خبری از نسخه «پرو مکس» نخواهد بود و مدل «اولترا» جایگزین آن خواهد شد.

همانند نسل قبلی، احتمالا اپل، سپتامبر را به عنوان زمان اصلی برای معرفی و عرضه نسل جدید گوشی های هوشمند خود انتخاب خواهد کرد. در کنار نسخه استاندارد و اولترا، احتمالا دو نسخه پلاس و پرو نیز پیش روی علاقه‌مندان خواهد گرفت.

Galaxy S23 گوشی سامسونگ

سامسونگ Galaxy S23 Ultra : بهترین گوشی 2023 سامسونگ

امسال سامسونگ با اضافه کردن تمام قابلیت‌های محصولات سری Galaxy Note به پرچمدار محبوب خود یعنی Galaxy S22 Ultra، نشان داد که دیگری خبری از گوشی های سری نوت نیست و این غول کره‌ای، در عوض قصد دارد روی گوشی های انعطاف‌پذیر سری Galaxy Z کار کند.

حالا نسل جدید این تلفن هوشمند یعنی گلکسی S23 اولترا قرار است با ویژگی‌های بهتر از قبل مانند توان پردازشی بالاتر، دوربین بهتر، باتری قوی‌تر و امکانات بیشتر به دست کاربران برسد. مطابق با اطلاعاتی که در مورد این محصول منتشر شده، سامسونگ S23 Ultra به عنوان بهترین گوشی ۲۰۲۳ سامسونگ قرار است به دوربین پشتی 5 گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی و نمایشگر 6.8 اینچی +2K مجهز شود. به علاوه، قلم هوشمند این موبایل جدید هم امکاناتی به‌مراتب بیشتر از قبل خواهد داشت. کانسپت‌های منتشرشده از گوشی Galaxy S23 Ultra نیز وجود نمایشگر ثانوی روی قاب پشتی را تایید می‌کنند؛ در این صورت، کاربران باید خود را برای عرضه یک محصول تمام‌عیار آماده کنند.

در کنار نسخه اولترا، نسخه‌های استاندارد S23 و +S23 هم در حال توسعه هستند که احتمالا فاقد قلم هوشمند و نمایشگر دوم خواهند بود.

google pixel 7 pro hazel گوشی

سامسونگ Galaxy Z Fold 5

گلکسی Z Fold 4، بهترین موبایل انعطاف‌پذیری بود که سامسونگ در اختیار کاربران قرار داد و به دنبال جاه‌طلبی‌های این شرکت کره‌ای، حالا انتظار می‌رود بتوانیم گلکسی Z Fold 5 را به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۳ مشاهده کنیم. احتمالا این تلفن هوشمند با طراحی باریک‌تر، سرعت شارژ بیشتر و همچنین قلم هوشمند S-Pen در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

huawei p60 گوشی

هواوی +P60 Pro 

بهترین گوشی ۲۰۲۳ هواوی که چند وقتی هست شایعات مختلفی در مورد آن منتشر می‌شود، گوشی P60 پرو پلاس است. اگرچه از زمان تحریم هواوی و عدم امکان استفاده این برند از سیستم عامل اندروید، هواوی با مشکلات بسیاری همراه شده، اما هنوز هم محصولات آن طرفداران زیادی دارد. هواوی P60 پرو نام نسخه ساده‌تر پرچمدار قدرتمند چینی‌هاست که احتمالا با همان دوربین بسیار قوی اما برخی مشخصات پایین‌تر به دست کاربران برسد. احتمالا مهم‌ترین تفاوت این گوشی موبایل ۲۰۲۳ با نسخه پلاس در مواردی مانند نمایشگر، ظرفیت باتری و حجم حافظه خواهد بود.

هواوی همیشه با ارائه امکانات و نوآوری‌های انقلابی شناخته می‌شود؛ نسل جدید این محصولات هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و احتمالا با ویژگی‌های بسیار خوب خود مثل دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند، فناوری شارژ فوق سریع، اسکنر پیشرفته زیر نمایشگر و بدنه باریک و سبک بتواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. دوربین قوی با عملکرد منحصربه‌فرد هم احتمالا مهم‌ترین مشخصه این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

13 پرو

شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی هم چند هفته قبل از پرچم‌داران جدید خود به نام شیائومی 13 و  شیائومی 13 پرو در چین رونمایی کرد. گوشی ۱۳ پرو شیائومی، به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود و انتظار می‌رود با مشخصات فنی بسیار عالی خود بتواند رقابت را برای دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ و هواوی دشوار کند. مطابق با اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده، پرچمدار 2023 شیائومی با سه دوربین 50 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در بخش جلویی همراه خواهد شد. این گوشی همچنین قرار است با تراشه Snapdragon 8 Gen 2، نمایشگر +2K و تراکم بیش از 500 پیکسل در هر اینچ تولید شود. فناوری شارژ فوق سریع هم یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار در مورد این تلفن هوشمند است.

آیا Xiaomi 13 Pro می‌تواند بهترین گوشی 2023 با سیستم عامل اندروید باشد یا سامسونگ پیروز نهایی خواهد بود؟

Galaxy Z Fold 5

گوگل Pixel Fold

گوگل با عرضه گوشی پیکسل ۷ پرو نشان داد که می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای شرکت‌های بزرگ این حوزه یعنی سامسونگ و اپل باشد؛ اما در مورد یک موبایل منعطف از سوی این شرکت چه نظری دارید؟ برخی افراد فکر می‌کردند که پیکسل ۶ همان گوشی انعطاف پذیر گوگل است که سال ۲۰۲۱ عرضه شد، ولی هنوز خبری در این زمینه به گوش نمی‌رسد.

شکی نیست که شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و اپل نیز به‌زودی از یک گوشی انعطاف پذیر رونمایی خواهند کرد، ولی هنوز معلوم نیست که این اتفاق در سال ۲۰۲۳ بیفتد یا نه. به هر صورت، پیکسل فولد، در صورت وجود می‌تواند جایگاهی پررنگ در میان گوشی های ۲۰۲۳ داشته باشد.

motorola moto x30 pro گوشی

موتورولا Moto X30

گوشی Moto X30 که در بازار جهانی با نام Edge 30 به فروش رسید، یکی از بهترین گوشی های سال 2022 و نخستین دستگاهی بود که به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده بود. حالا مالک اصلی این شرکت یعنی «لنوو» در حال کار روی نسل جدید این دستگاه بوده و به نظر می‌رسد قرار است محصول جدیدش را با نام X40 و احتمالا تراشه Snapdragon Gen 2 به عنوان یکی از قویترین تلفن‌های هوشمند روانه بازار کند. موتو X40 همچنین می‌تواند بهترین گوشی 2023 موتورولا نیز باشد.

Dragonfly Find N2

اوپو Dragonfly (Find N2)

تمام علاقه‌مندان به حوزه موبایل و کامپیوتر با کمپانی اوپو آشنا هستند؛ شرکتی که دسامبر سال 2021 با رونمایی گوشی Find N، با قدرتی بالا به دنیای گوشی های منعطف ورود پیدا کرد. حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی این تلفن هوشمند تحت عنوان Find N2 و با اسم رمز «دراگون فلای» قرار است در آینده نزدیک به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2023 رونمایی شود. چیپست Snapdragon 8 Gen 2 و نمایشگر 120 هرتزی، از اصلی‌ترین ویژگی‌های این اسمارت فون خواهند بود.

Galaxy A74 5G

سامسونگ Galaxy A74 5

بهترین گوشی سامسونگ 2023 بین محصولات میان‌رده که البته تفاوت چندانی با پرچمداران ندارد، گلکسی A74 5G است. نسل قبلی این گوشی با امکانات پیشرفته، دوربین قوی و قدرت پردازشی بسیار بالای خود، مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفت. حالا هم کره‌ای‌ها در حال آماده کردن نسل جدید این محصول هستند تا باز هم موفقیت‌های گذشته تکرار شود. دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تلفن هوشمند خواهند بود.

وان پلاس 11 پرو 1

وان پلاس 11

وان‌پلاس مدتی قبل از پرچم‌دار جدید خود یعنی وان پلاس 11 در چین رونمایی کرد ولی این گوشی هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است. به گفته وان‌پلاس قرار است این گوشی از 7 فوریه (18 بهمن) به بازارهای جهانی قدم بگذارد. امسال وان‌پلاس تنها یک گوشی معرفی می‌کند. وان‌پلاس 11 قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 2، نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن 1440p، شارژ 100 وات و دوربین‌های جدید با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار لنز 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 32 مگاپیکسلی تله‌فوتو عرضه شود.

ویوو X90؛ از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

سری ویوو X90

ویوو حضور خیلی پررنگی در بازار کشور ما ندارد ولی پرچم‌داران این برند، به‌خصوص از لحاظ دوربین جزو بهترین گوشی‌ها بودند. ویوو نیز مانند اکثر برندهای چینی از گوشی خود در چین رونمایی کرده و قرار است با اختلاف چند ماهه آن را در اروپا نیز معرفی کند. این سری در چین با 3 مدل ویوو X90، ویوو X90 پرو و ویوو x90 پرو پلاس  معرفی شده است. 2 مدل اول از دیمنسیتی 9200 استفاده می‌کنند و مدل پرو پلاس با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد.

امسال نیز انتظار می‌رود پرچم‌داران ویوو بتوانند در بخش دوربین، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. به‌خصوص ویوو X90 پرو پلاس که از دوربین چهارگانه و سنسور 1 اینچی دوربین اصلی بهره می‌برد و ممکن است از دید DXOMARK تا چندین ماه عنوان بهترین دوربین گوشی در سال 2023 را یدک بکشد.

مجیک Vs

آنر مجیک Vs

یکی از گوشی های جدید سال 2023 قرار است دومین گوشی تاشو آنر یعنی آنر مجیک Vs باشد. این گوشی هم در چین عرضه شده و به گفته آنر قرار است در اوایل سال 2023 وارد بازارهای جهانی شود. آنر مجیک وی اس به گونه‌ای طراحی شده که حتی در هنگام بسته بودن نیز حس یک گوشی هوشمند معمولی و غیرتاشو را به‌شما بدهد. آنر در این گوشی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و دوربین‌های توانمندی استفاده کرده و احتمالا قصد دارد آن را با قیمت ارزان‌تری از گلکسی زد فولد 4 سامسونگ عرضه کند.

فایند X6؛ از بهترین گوشی های 2023

اوپو فایند X6

اوپو فایند ایکس 6 یکی از جدیدترین پرچمداران جهان در سال 2023 خواهد بود. این سری نیز احتمالا در اوایل سال 2023 معرفی می‌شود. اوپو رسما اعلام کرده در حداقل یکی از گوشی‌های این سری از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. دوربین‌های گوشی‌ها قرار است با همکاری با هسلبلد بهینه‌سازی شوند و گفته می‌شود طراحی گوشی نیز بعد از گذشت 2 سال با تغییراتی همراه خواهد بود. انتظار داریم اوپو این گوشی را در یک مدل استاندارد در کنار مدل پرو و لایت وارد بازار کند.

اکسپریا I مارک V؛ بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ سونی

سونی اکسپریا I مارک V

سونی اکسپریا I مارک Vیکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال 2022 بود. به‌خصوص با توجه زوم اپتیکال پیوسته و واقعی که ارائه می‌کرد. قابلیتی که در هیچکدام از گوشی‌های پرچم‌دار آن سال وجود ندارد. اما گوشی‌های سونی در سایر بخش‌ها مثل رابط کاربری و طراحی و البته بازاریابی، چندین سال است که نتوانستند پا به پای رقبا پیش بیایند.

سونی امیدوار است با پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا I مارک V اوضاع را تغییر دهد و یکی از بهترین گوشی های 2023 را عرضه کند. تاکنون در مورد این گوشی اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی انتظار داریم همان ویژگی‌های متفاوت در بخش دوربین را با نمایشگر بسیار عالی و پردازنده پرچم‌دار از این گوشی ببینیم. این گوشی احتمالا در اواسط سال 2023 عرضه می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب با مورد انتظارترین پرچم‌دارانی که قرار است در سال 2023 وارد بازار شوند همراه مدآوری  آشنا شدیم. امسال به‌نظر می‌رسد رقابت میان برندهای مختلف از همیشه نزدیک‌تر باشد. شما بیشتر از همه منتظر عرضه کدام گوشی هستید؟ به‌نظر شما بهترین گوشی دنیا در سال ۲۰۲۳ کدام گوشی خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.