آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه

mr modavari
23 آگوست, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه

آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه، در سال‌های اخیر استفاده از انواع کیف توسط آقایان رو به افزایش بوده است. خصوصا در زمینه مُد و فشن، به‌کار بردن انواع کیف‌های مردانه مطابق با ترند روز رونق خاصی پیدا کرده است. کیف‌های چرم مردانه‌ کلاسیک علاوه بر زیبایی ظاهری دارای دوام قابل توجهی نیز می‌باشند.
ویژگی دیگر کیف‌های چرم، به دلیل بسیار سبک بودن وزن آن ها امکان جابجایی کیف راحتر است. امروزه با کمی جستجو در بازار می‌توانید انواع کیف مردانه چرم متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کیف مردانه و کاربرد انها بپردازیم.

آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه

کیف‌های چرم مردانه‌ کلاسیک

همانطور که می‌دانید، کیف‌های چرم مردانه‌ کلاسیک علاوه بر زیبایی ظاهری دارای دوام قابل توجهی نیز می‌باشند. ویژگی دیگر کیف‌های چرم، وزن بسیار سبک آن ها می‌باشد که سهولت جابجایی آن را امکان‌پذیر می‌کند.با کیفیت‌ترین ماده جهت ساخت انواع کیف مردانه، چرم است.
در واقع مرغوب‌ترین انواع کیف مردانه آنهایی هستند که از چرم ساخته شده­‌اند. هر چند مدل‌های کیف‌ مردانه و زنانه با هم متفاوت است، اما برخی از کیف‌ها هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل استفاده است و کاربرد بیشتری دارند.

تشخیص چرم طبیعی

تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است. چرم طبیعی بسیار گران‌تر از چرم مصنوعی است. کیف‌های چرمی اگر با چرم اصل تولید شده باشند، معمولاً دارای شناسنامه بوده که اطلاعات مربوط به کالا در آنها درج شده است. در مورد کیف‌های چرمی اگر امکانش وجود داشته باشد، به قسمت‌های برش‌خورده آن‌ها نگاه کنید، اگر در آن بخش‌ها نشانه‌ای از حالت پلاستیکی و نرم مشاهده کردید چرم طبیعی نیست.

چرم را لمس کنید. چرم طبیعی بسیار نرم و منعطف است. چرم را بو کنید. چرم طبیعی بوی مشخص و خاص دارد که هرگز نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرد. به بافت چرم نگاه کنید اگر گره‌ها، خلل و فرجهای آن طبق الگویی قابل شناسایی باشد، چرم مصنوعی است.
چرم طبیعی و مصنوعی را از پشت آنها نیز می‌توان از هم تشخیص داد. چرم مصنوعی دارای پوششی در قسمت پشت است که هنگام برش آسیب می‌بیند و کاملاً مشخص است. با تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی می‌توانید با توجه به طرح مورد نظر کیف ایده‌آل خود را انتخاب کنید.
کیف اداری مردانه یکی از انواع کیف مردانه چرم، کیف اداری می‌باشد. کیف اداری مردانه یک نیاز برای اکثر آقایان است که بتوانند وسایل را همراه خود داشته باشند. برای مثال برای اینکه به محل کار یا ادارات مختلف بروند باید پرونده های زیادی حمل کنند.

آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه

کیف های اداری مردانه

مناسب ترین کیف برای شیک به چشم آمدن و استایل رسمی داشتن استفاده از کیف های اداری مردانه هستند، که با توجه به رنگ لباس و کفشتان می توانید رنگ کیف را انتخاب کنید. بنابراین داشتن یک کیف اداری به شما خیلی کمک می کند.کیف اداری مردانه برای استفاده در مکان‌های رسمی مانند محل کار بسیار مناسب است و دارای مدل‌های مختلفی است.
نوعی کیف اداری مردانه است که از چرم طبیعی یا مصنوعی و دیگر جنس ها ساخته می شود، کیف های اداری جزء کیف هایی هستند که به دلیل ابعاد بزرگ و فضای کافی، برای نگهداری وسایل همراه روزانه، وسایل کاری، وسایل دانشگاهی و … بسیار مناسب و کاربردی هستند.
کیف های اداری بعلت محفظه های بزرگ و جیب هایی داخلی و خارجی به این نوع کیف کمک می کند تمامی وسایل کوچک و بزرگ افراد را ساماندهی کنند. نوع حمل دستی و دوشی آن نیز بر محبوبیت کارهای اداری افزوده است. این کاربردهای زیاد باعث شده به طور معمول هر فردی معمولاً یک یا چند مورد کیف اداری شخصی داشته باش

کیف اداری مردانه را با نام‌های دیگری چون کیف مردانه کلاسیک، کیف مردانه رسمی، کیف دانشجویی پسرانه، کیف مهندسی مردانه، کیف وکالت مردانه و … نیز می‌شناسند. کیف‌های اداری مردانه معمولا به صورت رودوشی هستند و افراد بیشتر تمایل به استفاده از این مدل را دارند. کیف اداری رودوشی به دلیل اینکه دارای محفظه‌های داخلی و خارجی مختلفی است می‌تواند برای حمل اسناد و مدارک برای کارهای اداری انتخاب خوبی باشد.
در برخی از مدل‌های کیف اداری مردانه، محلی برای قرار دادن لپ تاپ تعیینشده است،و معمولا به این مدل از کیف‌های اداری، کیف لپتاپی نیز گفته میشود. در میان رنگ‌های مختلف کیف اداری مردانه، برخی رنگ‌های آن از جمله مشکی، قهوه‌ای و عسلی نسبت به سایر رنگ­‌ها محبوبیت بیشتری دارند.
فولدرهای مردانه اندکی از کیف اداری کوچکتر بوده و برای نگهداری و حمل مدارک سبک و کوچک مناسب هستند. با کیفیت‌­ترین کیف‌های فولدر مردانه از جنس چرم طبیعی و اصل ساخته می‌شوند و به همین دلیل ممکن است قیمت بالاتری نسبت سایر فولدرها داشته باشند. به‌طورکلی فولدرها برای افرادی که قصد دارند یک مجموعه مدارک کم حجم و سبک را با خود حمل کنند، بسیار کاربردی است.

آشنایی با انواع کیف و کفش چرم مردانه

کیف دوشی مردانه

کیف دوشی مردانه کیف دوشی مردانه گاهی با نام کیف هیکلی یا کیف کراس بادی مردانه نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این کیف برای استفاده روزمره هم استفاده کنید و ضمنا استایل شیک‌تری برای خود ایجاد کنید. بهترین کیف مردانه اداری و رودوشی هستند.
کیف‌های اداری مردانه معمولا به صورت رودوشی هستند و افراد بیشتر تمایل به استفاده از این مدل را دارند. کیف اداری رودوشی به دلیل اینکه دارای محفظه‌های داخلی و خارجی مختلفی است می‌تواند برای حمل اسناد و مدارک برای کارهای اداری انتخاب خوبی باشد.
کیف پاسپورتی مردانه یکی از انواع کیف مردانه که بیشتر برای نگهداری مدارکی مانند گذرنامه، شناسنامه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیف پاسپورتی مردانه است. کیف پاسپورتی مردانه اگر از جنس چرم ساخته شده باشد، کیفیت بسیار بالایی به همراه خواهد داشت و می‌توانید با خیال راحت از آنها برای نگهداری مدارک مهم خود استفاده نمایید. کیف پاسپورتی مردانه را گاهی کیف دستی مردانه نیز می‌نامند.
کوله پشتی مردانه کوله‌پشتی نوعی کیف برای حمل وسایل مختلف بوده که توسط دو بند روی شانه فرد قرار می‌گیرد و به این ترتیب دست‌ها برای انجام فعالیت‌های دیگر آزاد هستند. کوله پشتی چرم را با نام‌های دیگری چون کیف کوله چرم و یا به‌طور خلاصه‌تر کوله چرم نیز می‌شناسند.

 

کوله پشتی مردانه

کوله پشتی مردانه یا پسرانه عموما در استایل اسپرت کاربرد دارد. به همین جهت توصیه می‌کنیم که آقایان در صورت استفاده از کوله پشتی چرم، آن را با یک جفت کفش اسپرت همرنگ ست کنند.
کیف کمری مردانه یکی دیگر از انواع کیف مردانه که نزد آقایان نیز بسیار محبوب است، کیف کمری می‌­باشد. کیف کمری یک کیف کوچک است که توسط بندی دور کمر قرار می‌گیرد. کیف کمری را گاهی کیف شکمی یا کیف کمربندی نیز می‌نامند. در تصویر زیر یک کیف کمری چرم را مشاهده می­‌کنید.
کیف گردنی مردانه کیف گردنی که گاهی با عنوان کیف گردنی مسافرتی نیز شناخته می‌شود، نوعی کیف کوچک و کاربردی است که توسط یک بند از گردن شخص آویزان می‌شود. شما می‌توانید اشیای گرانبها و ارزشمند خود را از جمله پول نقد، کارت­های اعتباری و گذرنامه را درون کیف گردنی قرار داده و با خود حمل کنید.
به دلیل نوع طراحی و کاربرد کیف گردنی، دزدیده شدن اشیای درون این کیف تقریبا غیرممکن بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم کیف گردنی یک اکسوری زیبا است که امنیت و دسترسی راحت به اشیاء را فراهم می‌کند.

کیف پول مردانه

کیف پول مردانه کیف پول مردانه یکی از انواع کیف مردانه است که توسط آقایان برای نگهداری پول و کارت‌های اعتباری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین و با کیفیت‌ترین نوع کیف پول مردانه، از چرم طبیعی و اصل ساخته شده است. محبوب­‌ترین رنگ‌های کیف پول مورد استفاده نزد آقایان، کیف پول مشکی، کیف پول قهوه‌ای و کیف پول عسلی می‌باشند.
برخی از انواع کیف پول مردانه کوچک و برخی از آنها اندکی بزرگتر و مستطیل شکل می‌باشند که مدل اول را کیف پول جیبی مردانه و مدل دوم را کیف پول کتی مردانه می‌نامند.

کیف پول کتی مردانه کیف پول کتی مردانه یا به‌طور خلاصه کیف کتی مردانه، نوعی کیف کوچک مستطیل شکل است که بیشتر برای نگهداری اسکناس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل کاربرد زیاد این کیف، در حال حاضر رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی از کیف پول کتی مردانه در بازار موجود است.
در گذشته این کیف فقط به منظور نگهداری از اسکناس‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه کیف پول کتی مردانه یک بخش جدایی‌ناپذیر در زیبایی استایل آقایان می‌‎باشد.
کیف پول جیبی مردانه یکی دیگر از مدل‌های کیف پول مردانه، کیف پول جیبی می­‌باشد. کیف جیبی کوچکتر از کیف کتی است و برای حمل و نگهداری پول نقد و کارت‌های اعتباری مورد استفاده قرار می­‌گیرد.
ست هدیه کیف پول و کمربند مردانه امروزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب هدیه، ست کیف پول و کمربند چرم طبیعی می­باشد. این ست هدیه معمولا در یک جعبه مخصوص به فروش می‌رسد و به همین دلیل اگر به عنوان کادو برای آقایان انتخاب شود، بسته‌بندی محصول نیز بسیار شیک خواهد بود.

نگهداری و مراقبت از کیف چرم مردانه

نگهداری و مراقبت از کیف چرم مردانه تولید یک کیف مردانه چرم نتیجه سال­ها تجربه صنعتگران ماهر در زمینه ساخت کیف چرم است. پس مسلما چگونگی استفاده و نحوه نگهداری از آن حائز اهمیت است. به‌کار بردن راهکارهای زیر کمک می‌کند که کیف چرم شما دوام بیشتری داشته باشد و به‌سادگی ظاهر اولیه خود را از دست ندهد.
برای اینکه کیف چرم حالت اولیه خود را حفظ کند، بهتر است در صورت عدم استفاده طولانی مدت، کیف چرم را با پلاستیک­های حباب دار یا کاغذ پوستی پر کنید. همچنین برای جلوگیری از کپک زدن کیف چرم، حتما محصول چرمی را در معرض جریان هوا قرار دهید.
از خیس شدن و رسیدن آب به چرم خودداری کنید. اگر کیف چرم شما به هر دلیلی خیس شد در اسرع وقت آب اضافی را از روی آن پاک نموده و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. برای خشک کردن کیف چرم از وسایلی مانند سشوار، شوفاژ، اتو و… استفاده نکنید.
برای تمیز کردن کیف چرم از محصولات پاک کننده حاوی الکل استفاده نکنید. استفاده از الکل برای تمیز کردن کیف چرم منجر به خشک شدن چرم و احتمالا باعث تغییر رنگ کیف چرم می‌شود.

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم برای تمیز کردن کیف چرم ابتدا از تمیز بودن دستان خود اطمینان حاصل کنید. آن را یک روز در میان و با کمک یک دستمال خشک یا اندکی مرطوب تمیز نمایید. تمیزکردن کیف‌های چرم مهم‌ترین عامل در ماندگاری و دوام آن‌ها می‌باشد.

آسان‌ترین راه، پاک‌کردن کیف چرم با پارچه‌ی چیت آغشته به آب و چند قطره صابون محلول در آن است. برای پاک کردن کیف با این پارچه می‌بایست پارچه را به آرامی و در راستای بافت چرم به روی آن کشید تا تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های موجود پاک شود. همچنین توصیه می‌شود برای تمیز کردن کیف چرم، یک یا دو بار در سال نیز از پاک کننده‌های مخصوص چرم استفاده نمایید.
استفاده از نرم کننده چرم را فراموش نکنید. بدون استفاده از نرم­‌کننده چرم، در طولانی مدت چرمِ کیف خشک می‌شود. به همین دلیل لازم است با توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت حود، حداقل دو بار در سال و حداکثر ماهی یکبار برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و چروک شدن چرمِ کیف خود از نرم کننده‌های چرم استفاده نمایید.

انواع کفش مردانه

کفش مردانه انواع مختلفی دارد که شاید گاهی انتخاب از میان آن‌ها سخت شود مداوری قصد دارد با شناخت بهتر کفش ها آشنا کند تا تصمیم بهتری برای خرید یک کفش مناسب داشته باشید.
آکسفورد این مدل کفش، یکی از انواع رسمی کفش مردانه به شمار می‌آید که برای استایل کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است. این برند کفش‌های آکسفورد خود را در رنگ‌بندی متنوع و مدل‌های مختلف مانند سگک‌دار و هشترک طراحی و تولید می‌کند. از این کفش می توان به عنوان رسمی ترین مدل کفش مردانه نام برد که بسیار محبوب و شیک می باشد.

  • اغلب مردان حداقل یک جفت از این مدل را دارند که همراه کت و شلوار در مراسم رسمی مثل عروسی ها می پوشند. منشا کفش آکسفورد کشورهای اسکاتلند و ایرلند می باشند.علاوه بر آن، مواد اولیه با بالاترین کیفیت در ساخت این کفش‌ها استفاده شده است؛ در رویه کفش‌های آکسفورد، چرم یا جیر100 درصد طبیعی، آستر داخلی تمام چرم و زیره سبک بکار رفته است.
  • کفش دربی کفش بند دار همانند آکسفورد می باشد با این تفاوت که وصله ی بند (ابرو) آن آزاد می باشد، این کفش مردانه دارای سر باریک و پنجه کشیده بوده و جنس آن معمولا چرم یا کتان می باشد، کفش دربی را می توان با شلوار جین و شلوار کوتاه پوشید اما با کت و شلوار پیشنهاد نمی شود.
    کفش سکگ دار همانطور که از نام آن مشخص است نشانه بارز این کفش، سگک آن است، کفشی بدون بند و دارای یک یا دو سگک و تسمه که مدل تک سگک آن کمی رسمی تر از دیگری است. این کفش نسبتا رسمی بوده و طبق بررسی های ما میزان رسمی بودن آن از کفش آکسفورد کمتر و از کفش دربی بیشتر است. از رنگ و حتی طرح سگک این کفش می توانید در ست کردن سگک کمربند، ساعت مچی و دکمه سر آستین استفاده کنید.
  • کفش موکازین کفش موکازینتقریبا شبیه به کفش کالج بوده اما راحت تر و کاملا غیر رسمی می باشد، تفاوت اصلی موکازین با کالج در ساخت آن می باشد. در ساخت موکازین از یک تکه چرم که در بالای کفش بهم دوخته شده، استفاده می شود اما کالج را با چندین تکه چرم می دوزند. همچنین کفش موکازین نرم تر و انعطاف پذیرتر از کفش کالج می باشد.

کفش اسپرت مردانه

کفش اسپرت مردانه از انواع کفش مردانه، جز کفش‌های راحت برای آقایان در استفاده روزمره و محیط‌های اداری است. این کفش‌ها اصولاً طوری طراحی شده‌اند که پا راحت باشد و برای استفاده در ساعات طولانی مناسب باشد، انواع مدل کفش مردانه اسپرت برای روزمره و اداری مناسب هستند.

کفش هشترک مردانه یکی از مدل های ویژه کفش کلاسیک، کفش هشترک میباشد. کفش هشترک نوعی کفش پاشنه کوتاه است که روی آن و در امتداد لبه‌­ها، سوراخ های تزئینی وجود دارد. کفش هشترک ابتدا در ایرلند و برای مناطق بارانی ساخته شد. سوراخ های موجود در کفش هشترک، باعث می‌شد که آب باران از کفش خارج شود. با گذشت زمان کم‌­کم سوراخ‌­های موجود در کفش هشترک به مدل اختصاصی کفش مبدل شد و امروزه این مدل کفش را با نام کفش هشترک می شناسیم.
اسنیکر کفش اسنیکر تکمیل‌کننده استایل روزمره و اسپرت است. ویژگی کفش‌های اسنیکر سبک و راحت بودن آن‌هاست؛ همچنین راحتی، کیفیت بالا و استفاده از مواد صددرصد طبیعی، اسنیکر را به یک انتخاب مناسب برای استفاده روزانه و پیاده‌روی‌های طولانی مدت تبدیل کرده است.

کفش کالج

کفش کالج، یکی از محبوب‌ترین انواع کفش مردانه است که با پاشنه پهن و طراحی زیبا در انواع مختلف منگوله‌دار، بندی و سگک‌دار ساخته می‌شود. این مدل در بین جوانان محبوبیت بسیاری دارد. کفش‌های کالج در دو نوع چرم و جیر در رنگ‌بندی‌های متنوع و مدل‌های گوناگون طراحی شده‌اند.
یکی از جدیدترین مد‌ل‌های کفش مردانه که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده، کفش کالج می­‌باشد. اگر کفش کالج مردانه از چرم ساخته شده باشد، مطمئنا دارای کیفیت بالایی است و زمانی که آن را بپوشید احساس خوبی خواهید داشت.این کفش را معمولا بدون جوراب یا همراه با جوراب‌هایی بسیار کوتاه می‌پوشند. به دلیل زیبایی ظاهر، راحتی و تنوع مدل‌های کالج، برای انواع استایل، از جمله استایل‌های رسمی و اسپرت مناسب است.
کفش شبرو شبرو نام نوع خاصی از چرم می‌باشد و به این ترتیب به کفش‌هایی که از این نوع چرم ساخته شده باشند، کفش شبرو می‌گویند. چرم شبرو، چرمی بسیار با کیفیت بوده و به همین جهت کفشی که از این نوع چرم تهیه شده نیز بسیار مرغوب و با کیفیت می­‌باشد. کفش شبرو علاوه بر کیفیت بالا، دارای سطحی لطیف و اندکی براق است.
استایل ست کفش کلاسیک پیشنهاد مداوری این است برای یه استایل جذاب کفش کلاسیک مردانه را با یک کیف اداری هم رنگ یا کیف دستی و کمربند ست کنید. این سبک استایل کلاسیک می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیبا و برازنده به شما هدیه بدهد.

کفش اسپرت مردانه چرم

جالب بدانید که کفش اسپرت مردانه چرم دارای مدل کلاسیک نیز می باشد و به آن کفش اسپرت کلاسیک گفته می­‌شود. کفش مردانه چرم مدل اسپرت برای رفتن به کار، محیط دانشگاه، پیاده‌روی و … مناسب است. ست کردن کفش اسپرت مردانه با کیف دوشی یا کراس بادی و کمربند همرنگ می‌تواند زیبایی استایل شما را دو چندان کند. این سبک از استایل امروزه میان جوانان بسیار محبوب است. همچنین برای داشتن یک استایل اسپرت مردانه می‌توانید کفش اسپرت مردانه را با کیف کوله‌ پشتی یا کیف کراس بادی ست کنید.
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب کفش‌ مردانه باید در نظر گرفت، نوع فعالیتی است که از آن‌ها استفاده خواهید کرد. این کفش‌ها معمولاً وزن سبکی دارند و دارای مواد تنفسی هستند تا پاهای شما را خنک و راحت نگه دارند.هنگام انتخاب کفش اسپرت مردانه از انواع کفش مردانه، توجه به تناسب، ساپورت و نرمی کفش بسیار مهم است. توجه به اینکه پاهای شما به‌درستی حمایت می‌شوند و کفش در حین فعالیت لیز نمی‌خورد یا ساییده نمی‌شوند، ضروری است.

کفش طبی مردانه

کفش طبی مردانه به طور تخصصی طراحی شده‌اند و برای ارائه راحتی و پشتیبانی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که ساعت‌های طولانی را روی پاهای خود می‌ایستند، مناسب‌اند. این کفش‌ها به طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده‌اند که به کفش‌های محکم و حمایتی نیاز دارند که بتواند در برابر خواسته‌های شغلی خود مقاومت کند.

کفش مردانه روزمره کفش‌های روزمره مردانه جزء اصلی هر کمد لباسی هستند. این دسته از انواع کفش مردانه، کفش‌هایی همه‌کاره، راحت و کاربردی‌اند که برای استفاده روزانه مناسب هستند. کفش‌های روزمره در انواع مختلفی از سبک‌ها، مواد و رنگ‌ها عرضه می‌شوند که این اطمینان را می‌دهد که یک جفت مناسب برای هر سلیقه و موقعیتی وجود دارد.

انواع کفش‌های روزمره برای آقایان

یکی از محبوب‌ترین انواع کفش‌های روزمره برای آقایان، کفش کتانی است. کفش‌های کتانی راحت و کاربردی هستند و آن‌ها را برای دویدن، پیاده‌روی یا رفتن به باشگاه ایده‌آل می‌کند. آنها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و سبک‌ها، از بوم‌های کلاسیک تا طرح‌های مدرن و مینیمالیستی در دسترس هستند.

انواع مدل کفش مردانه طبی برای سلامت کمروپاها هدف اصلی کفش‌های طبی ارائه راحتی و حمایت از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است که زمان قابل‌توجهی را صرف ایستادن و راه‌رفتن روی سطوح سخت می‌کنند. این کفش‌ها معمولاً با مواد باکیفیت ساخته می‌شوند که بالشتک، پشتیبانی از قوس و ضربه‌گیری عالی را ارائه می‌کنند. کف این کفش‌ها اغلب از لاستیک یا سایر مواد مقاوم در برابر لغزش ساخته می‌شوند تا از لغزش و افتادن روی سطوح مرطوب جلوگیری کنند که در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است.
کفش‌های طبی علاوه بر ایجاد راحتی و پشتیبانی، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمیزکردن و نگهداری آنها آسان باشد. آنها اغلب از موادی ساخته می‌شوند کهمی‌توانندد در معرض قرارگرفتن مکرر در برابر مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده مقاومت کنند و آنها را برای محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی که در آن رعایت بهداشت بسیار مهم است، ایده‌آل می‌کند.

بوت و نیم بوت

بوت و نیم بوت این کفش‌ها مناسب فصول سرد سال هستند و برای تکمیل یک استایل پاییزی یا زمستانی گزینه جذابی محسوب می‌شوند. بوت و نیم بوت‌ها دارای ساختاری محکم هستند که در زمستان برای راه رفتن بر روی سطوح یخ‌بسته و خیس بسیار مناسب است.
بوت و نیم‌بوت‌ها نه تنها در روز‌های سرد پاهای شما را گرم نگه می‌دارند، بلکه با توجه به استاندارد‌های روز دنیا طراحی شده‌اند و راحتی را نیز برای شما به همراه دارند.برای شناخت انواع بوت و کاربرد هر کدام به صورت مختصری در زیر توضیحاتی داده شده با مدآوری همراه باشید.

انواع بوت مردانه

انواع بوت مردانه بوت یا نیم بوت آقایان مدت‌هاست که از انواع بوت استفاده می‌کنند اما نه به عنوان کفش یا چکمه‌ای صرفا کاربردی، امروزه استفاده از بوت‌ها برای ساخت استایلی منحصر به فرد، به شکل روز افزونی در حال توسعه است. نیم‌بوت، نوعی کفش است که معمولا پا و مچ را می پوشاند.
در حالی که بوت مجموعه‌ای وسیع‌تر را شامل شده، ساق پا و معمولا تا زیر زانو را پوشش می‌دهد. به استثنای مدل‌های خاص برای مصارف خاص، اکثر پوتین‌های مردانه از نوع نیم‌بوت هستند. انواع مختلفی از بوت‌های مردانه در بازار کفش‌های مردانه موجود است که هر کدام سبک و هدف خاص خود را دارند.
به‌عنوان‌مثال، بوت‌های مناسب محل کار برای کسانی که کار فیزیکی انجام می‌دهند و یا افرادی که به کفش‌های محکم و بادوام نیاز دارند، انتخابی محبوب است. این نوع کفش مردانه اغلب از چرم باکیفیت بالا ساخته می‌شود و دارای کفی ضخیم و انگشتان تقویت شده برای محافظت بیشتر است.

بوت‌های مجلسی

بوت‌های مجلسی از جیر یا چرم جلا ساخته میشوند، و طوری طراحی شده اند که ظریف و شیک باشند.،آن‌ها برای موقعیت‌های رسمی یا برای افزودن کمی پیچیدگی به لباس‌های غیررسمی‌تر ایده‌آل هستند. نیم‌بوت‌ها انطباق‌پذیرترین نوع پوتین برای استایل‌های متفاوت هستند به گونه‌ای که با طیف وسیعی از استایل‌ها از کژوال تا نیمه‌رسمی و گاها حتی رسمی ست می‌شوند.
انواع بوت مردانه بوت کار بوتی قدرتمند، دیرینه و آن‌قدر جذاب که در اکثر روزهای سرد سال جزئی از استایلتان باشد، بوت کار، اولین و پرکاربرد‌ترین بوت برای آقایان لقب گرفته‌است. این کفش بر خلاف نامش، منحصر به محل کار نیست، بلکه مانند دیگر اجزای فشن، از نسل‌های بعدی و تعالی یافته‌ی نوع اولیه خود که نوعی کفش مخصوص کار بوده است.
بوت کار مردانه می‌تواند بهترین کاربرد خود را در استایل‌های خیابانی داشته‌باشد، و نیرومندی و مردانگی را در ظاهر شما به بهترین شکل به تصویر بکشد. اگرچه رنگ قهوه‌ای این پوتین، محبوب‌ترین رنگ آن است، اما رنگ مشکی می‌تواند برای افرادی که لباس‌های مشکی، سفید یا خاکستری زیادی دارند، مناسب‌تر باشد.
بوت کار چکمه‌ای نیمه رسمی است که به شکل فوق العاده‌ای با شلوار جین ست می‌شود و اگر درست عمل کنید، با شلوارهای دیگر نیز ترکیبی چشم‌نواز خواهید داشت.بهتر است از این نوع بوت در مراسم رسمی استفاده نشود.

بوت چلسی

بوت چلسی را میتوان به عنوان انعطاف پذیرترین و راحت‌ترین بوت مردانه معرفی کرد. این مدل بوت، می‌تواند به جای بوت کار یا بوت کویر استفاده شود و اگر رنگ آن مشکی یا قهوه‌ای تیره باشد، حتی می‌تواند در موقعیت‌های بیش‌تری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
چلسی یک بوت مردانه چرم اسلیم فیت و ساده است که معمولا با مواد اولیه با دوامی ساخته می‌شود. این امر موجب می‌شود بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید. نیم‌بوت‌های چلسی گزینه‌های ساده و کلاسیکی هستند که به خوبی با شلوار پارچه‌ای، کتان یا جین ست می‌شوند.
این چکمه‌ها استفاده زیادی دارند به طوری که بسیار دیده می‌شود که حتی با کت و شلوار نیز ست شده‌اند. پس اگر در یک شرکت رسمی کار می‌کنید و در عین حال به فشن و جزئیات استایلتان اهمیت می‌دهید، یک بوت چلسی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از آنجایی که بوت چلسی به جای بند، زیپ یا کِش دارد، از راحتی فوق العاده‌ای برای پوشیدن برخوردار است.

بوت ۸ ترک

بوت ۸ ترک لقب رسمی ترین بوت مردانه به بوت ۸ ترک تعلق می گیرد. اگر طرفدار کفش های ۸ ترک هستید و از آن‌ها برای استایل‌دهی به کت و شلوارتان استفاده می کنید، برای خرید این مدل از انواع بوت، شک نکنید که جز بهترین انتخاب هاست، با احتیاط و با یک استایل‌سازی حرفه‌ای، رنگ‌های روشن‌تر این بوت که کمی از حالت رسمی فاصله می‌گیرند، با شلوارهای جین قابل ترکیب هستند.
کفش مردانه جیر کفش‌های جیر مردانه نوعی کفش شیک و همه‌کاره هستند که می‌توان آنها را برای موقعیت‌های مختلف پوشید. این کفش‌ها که از چرم جیر باکیفیت ساخته شده‌اند، ظاهر و حسی منحصربه‌فرد و خاص دارند که با سایر انواع چرم متفاوت است.

  • این کفش دارای طراحی کلاسیک با پنجه گرد و زیره کرپ است که آن را به گزینه‌ای راحت و غیررسمی برای پوشیدن روزمره تبدیل می‌کند، امروزه کفش‌های مردانه که از جیر ساخته می‌شوند محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند چرا که به هر لباس رسمی یا نیمه‌رسمی زیبایی منحصربه‌فرد و شیکی را ارائه می‌دهند.
    برای مراقبت از این نوع کفش‌های جیر از انواع کفش مردانه، باید به‌خاطر داشت که جیر ظریف‌تر از سایر انواع چرم است. استفاده از اسپری محافظ جیر برای کمک به دفع آب و لکه و برس زدن مرتب کفش‌ها برای ازبین‌بردن کثیفی و حفظ بافت جیر توصیه می‌شود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.