ابزارآلات مورد نیاز در منزل

mr modavari
30 دسامبر, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

ابزارآلات مورد نیاز در منزل

ابزارآلات مورد نیاز در منزل چه ابزارهایی هستند؟ ابزار آلات را می‌توان جزء ضروری ترین ابزار هر خانه ای دانست. امروزه با داشتن چند ابزار مناسب در منزلتان، می‌توانید بسیاری از امور تعمیرات و نگهداری خانه را به تنهایی انجام دهید و بسیاری از امور خود را سریع تر پیش ببرید. اما تنوع ابزارهای موجود در بازار موجب می‌شود انتخاب لوازم مورد نیاز چندان هم ساده نباشد.

ابزارآلات مورد نیاز در منزل

بهترین و ضروری ترین ابزارآلات مورد نیاز منزل

در این مقاله قصد داریم، بهترین و ضروری‌ ترین ابزارآلات مورد نیاز منزل را به شما معرفی کنیم تا با کمترین هزینه بتوانید تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید. اگر قصد خرید ابزار آلات دارید تا انتهای این مقاله با مدآوری همراه باشید.

امروزه به دلیل بالا رفتن هزینه های تعمیرات و خدمات فنی افراد ترجیح می‌دهند تا خودشان کارهای فنی را در منزل یا محل کار انجام بدهند. به همین دلیل این افراد باید به دنبال ابزارهای دستی مهم و مورد نیاز برای مصارف خانگی باشند. ابزارهای خانگی به ما کمک می‌کنند تا با صرفه جویی در هزینه، کارهای فنی خانه را انجام دهیم.

ابزارها با توجه به کارایی که دارند به انواع و دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند. ابزارها اکثرا داخل یک کیف یا جعبه ابزار قرار می‌گیرند تا دسترسی به آنها سریع‌تر باشد. از ابزارهای خانگی می‌توان در مواردی نظیر، باز و بسته کردن پیچ ها، نصب تابلو و آینه به دیوار، تعمیر کولر، شستشو و نظافت سطوح، تعمیر شیر آلات و… استفاده کرد.

فرقی نمی‌کند شما یک تازه کار باشید یا یک فرد فنی و حرفه ای، اگر ابزار نداشته باشید ساده ترین کارها را هم نمی‌توانید انجام دهید. از عوض کردن تهویه تا تعویض واشر ساده ی یک شیر، از گرفتن پنچری دوچرخه تا میخ زدن به دیوار برای نصب یک قاب عکس ساده. بدون ابزار هیچ کاری انجام نمیشود.

جعبه ابزارآلات مورد نیاز در منزل

برای هر خانه داشتن یک جعبه ابزار ضروری می‌باشد. هر ابزاری بر اساس نیاز در شرایط خاصی لازم می‌شود. لذا داشتن جعبه ابزار کامل برای هر خانه ای نیاز واجب است. می‌دانیم که ابزارها وسایلی هستند که برای استفاده طولانی مدت و گاهی مادام العمر،از این رو بهتر است هنگام خرید به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشیم.

جعبه ابزار در گذشته فقط از چوب ساخته می‌شده است و تنوع و مدل‌های امروزی را نداشت اما امروزه این وسیله‌ی کاربردی از جنس‌ومتریال مختلفی با توجه به کاربردی که دارند، ساخته می‌شود. از جمله‌ی این متریال می‌توانیم به فلز، پلاستیک و برزنت اشاره کنیم.

ابزارآلات مورد نیاز در منزل

جعبه ابزار به خاطر محفوظ نگهداشتن ابزارها و نظم دادن به آن ها باعث می‌شود که استفاده از ابزارها، همچنین در سرعت پیدا کردن و همین طور در وقت صرفه جویی شود. لزوم داشتن جعبه ابزار را هنگامی با تمام وجود حس می کنیم که بعد از جستجوی فراوان به دنبال یک پیچ گوشتی یا آچار فرانسه و یا چند عدد میخ و پیچ، تمام فضای اتاق و کارگاه خود را بگردیم و ابزار مورد نظر خود را پیدا نکنیم.

از طرفی دیگر یک فرد متخصص و فنی باید در هنگام کار خود، به تمامی ابزار آلات مورد نیازش دسترسی کامل داشته باشد تا کار تعمیرات را با سرعت و کیفیت بیشتر و بالاتری انجام دهد. همه‌ این موارد با وجود یک جعبه ابزار کامل به وقوع می‌پیوندد.

سه معیار برای انتخاب جعبه ابزارآلات متناسب با نیازهای شما

خرید بر اساس نیاز: بهتر است این نکته را بدانید که برای مصرف شخصی نیازی به آچار و پیچ گوشتی ها در سایز مختلف ندارید. شما با داشتن پیچ گوشتی هایی که از قابلیت تعویض سری برخوردار هستند و یک آچار فرانسه می‌توانید نیاز های معمول خود را مرتفع کنید و از شلوغ کردن جعبه ابزار خود و پرداخت هزینه بالا برای خرید ابزارهای مختلف رهایی بیابید.

خرید بر اساس مهارت: در حین خرید ابزار بهتر است به میزان تجربه و مهارت خود ابزارهای متناسبی را که عملکرد مورد انتظارتان را می‌توانند تامین کنند را خریداری نمایید. اگر شما یک فرد آماتور و غیر حرفه‌ای هستید ،بهتر است از خرید ابزار های حرفه ای و بسیار پیچیده که حتی نحوه کار کردن با آنها را هم بلد نیستید اجتناب کنید. چرا که فقط بهای سنگین هزینه را پرداخت می نمایید.

خرید بر اساس استفاده ای که می‌کنید: اگر شما فردی هستید که به طور روزانه از ابزار استفاده نمی‌کنید،نیاز نیست آچارها و پیچ گوشتی ها را بر اساس شماره تهیه کنید. می‌توانید با در دسترس داشتن ابزار اولیه یک جعبه ابزار کوچک داشته باشید. که در این مقاله به تک تک آنها اشاره خواهیم داشت .توجه داشته باشین کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است.

در هر جعبه ابزاری باید تعدادی ابزارهای اولیه و ضروری وجود داشته باشد. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در هر جعبه ابزار چه ابزارهایی لازم و ضروری است و به کار ما می آید؟ مدآوری قصد دارد در ادامه‌ی این مقاله ابزارهایی که باید در یک جعبه ابزار وجود داشته باشد ،را برای شما جهت آگاهی بیشتر بیان کند.

بررسی جعبه ابزارآلات مورد نیاز در منزل

چکش اولین ابزاری که برای جعبه ابزار خانگی مورد نیاز است. استفاده از چکش در خانه برای ضربه به میخ می باشد. پیشنهاد مدآوری به شما چکشی نرم و سبک است. یک چکش با سایز و وزن متناسب در جعبه ابزار خود داشته باشید.

پیچ گوشتی ابزاری دستی با قابلیت باز و بسته کردن انواع پیچ ها است. پیچ گوشتی های دستی از دسته ای راحت با فرم دست شما و سری های مختلف چون (دو سو، چهار سو و …) در امتداد دسته تشکیل شده اند. بهتر است پیچ گوشتی قابلیت تعویض سری می باشد.

انبردست این ابزار دستی زمانی به کار ما می‌آید که بخواهیم قطعات و اشیای مختلف را نگه داریم یا ابزارهای اتصال مانند پیچ و میخ را بیرون بکشیم. به طور کلی انبردست برای خم کردن، نگه‌داشتن و فشردن اشیایی که به نیرویی بیشتر از دست انسان نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارآلات مورد نیاز در منزل

دریل یکی دیگر از ابزار آلات خانگی مهم دریل است. اگر می‌خواهید قفسه‌ای را روی دیوار نصب کنید یا آینه، قاب و یا حتی فقط یک چوب لباسی را آویزان کنید حتما به دریل برقی احتیاج پیدا می‌کنید. دریل‌ها نوع شارژی نیز دارند که کار کردن با آن کمی ساده‌تر بوده و دیگر نیاز نیست در زمان استفاده به دنبال پریز برق بگردید.

انواع آچار یکی از 10 ابزاری که درخانه بسیار ضروری است آچارها هستند آچارها انواع مختلفی دارند وجود هریک از آنها برای منزل لازم است. آچارها در انواع آچار فرانسه، شلاقی و کلاغی است که اهمیت هر یک از آنها هنگامی که پیچ درب کابینت شل می شود یا پریز برق دچار لق زدگی شود، مشخص می شود.

تراز ترازها کمک میکنند تا هر وسیله ای که میخواهید در سطحی صاف قرار دهید؛ برای مثال اگر لباسشویی تان بعد از جا به جایی صدا می دهد، با استفاده از وسیله تراز به راحتی می توانید ناصافی آن را درست کنید.

متر زمانی که نیاز به اندازه‌گیری پنجره‌ها برای پرده و یا اندازه گیری کف برای فرش داشته باشید به متر نیاز دارید. مترهای بزرگ معمولا داخل یک بسته کوچک جمع می‌شوند. متر نواری یک آیتم مفید است که باید در لیست ما از پرکاربردترین ابزار کاربردی در منزل قرار بگیرد. مترها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن متر لیزری به شمار می‌آید.

سیم چین ها و یا قیچی های سیم بر از جمله ابزار مناسب منزل هستند که برای هر خانه ای لازم و ضروری است و به منظور بریدن و قطع کردن سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند. وجود این وسیله در خانه موجب میشود تا بتوانید اموری مانند کوتاه کردن سیم لامپ، عوض کردن دو شاخه یک وسیله برقی و یا کارهایی از این قبیل را به سادگی انجام دهید.

فازمتر از مهم‌ترین ابزارهای خانگی است. فازمترها بیشتر به شکل پیچ گوشتی ساخته می شوند و علاوه بر باز و بسته کردن پیچ، برای تشخیص سیم فاز از سیم نول نیز بکار میروند. هر گاه نوک فازمتر را داخل یکی از خانه های پریز یا روی سر سیمی که برق در آن جریان دارد بگذاریم و انگشت دست را روی پیچ انتهایی دسته آن قرار دهیم، اگر لامپ فازمتر روشن شود آن سیم فاز است.

علاوه بر تشخیص جریان، این محصول جهت حفظ ایمنی کاربر تولید شده است تا سیم های بدون روکش را ابتدا قبل از کار بررسی نمایند تا برق نداشته باشند چرا که برق یک منبع انرژی خیلی مفید، ولی بسیار خطرناک است.

چراغ قوه هیچ وقت اهمیت یک چراغ قوه خوب را دست کم نگیرید؛ درست است که این روزها اگر برق برود، جایگزین‌های متنوعی برایش وجود دارند؛ اما همچنان چراغ قوه با اختلاف در صدر این جایگزین‌ها قرار می‌گیرد. یک چراغ قوه سبک با برد بالا تهیه کنید که کم‌مصرف باشد. آن را کنار سایر ابزار ضروری قرار دهید و ببینید چطور زمانی که لازمش داشته باشید، به خوبی کمکتان می‌کند.

نوارچسب داکت ممکن است لوله‌ای ترک خورده باشد و تا رسیدن تعمیرکار نیاز به تعمیر موقت داشته باشد؛ در این صورت استفاده از نوارهای ضخیم داکت انتخاب مناسبی برای تعمیر سریع و موقت خرابی‌ها خواهد بود.

نکات تکمیلی

  • هنگام استفاده از ابزارآلات، حتما دستکش ایمنی بپوشید و عینک ایمنی بزنید.
  • داشتن جعبه‌ای امن برای نگهداری ابزارآلات ضروری است.
  • هنگام استفاده از ابزار، صبر و حوصله به خرج دهید و با عجله خودتان را در معرض خطر قرار ندهید.
  • ابزار را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • در‌صورتی‌که کارکرد ابزاری را نمی‌دانستید، سراغ متخصص تعمیرکار بروید.
  • هنگام کار با برق حتما کنتورها را قطع کنید.

ابزارآلات مورد نیاز در منزل

سخن پایانی

در این مقاله با ارائه یک راهنمای جامع و کامل برای خرید ابزار مورد نیاز منزل سعی کردیم تا به کاربران کمک کنیم تا بتوانند ابزارهای ضروری که برای انجام یک سری کارهای تعمیری در منزل احتیاج دارند را شناسایی کنند، و با خرید آنها در هزینه‌های تعمیر و نگهداری منازل خود صرفه جویی به عمل بیاورند.

علاوه بر این با معرفی یک سری ابزار های کاربردی و رایجی که میزان استفاده از آنها در کارهای تعمیری منزل بیشتر است سعی کردیم تا کاربران را در این زمینه بیشتر آگاه کنیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.