انواع کفش‌های زنانه و کاربردهای آنها

mr modavari
23 آگوست, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

انواع کفش‌های زنانه و کاربردهای آنها

انواع کفش‌های زنانه و کاربردهای آنها، یکی از جذاب ترین اکسسوری در استایل زنانه انتخاب کفش مناسب است. یک کفش خوش‌دوخت، زیبا و با‌کیفیت علاوه بر این که استایل‌تان را متمایز و جذاب می‌کند در سلامتی شما هم نقش مهمی را ایفا می‌کند، چرا که پا قلب دوم انسان است و پوشیدن کفش‌های نامناسب ممکن است در بلند‌مدت به پاها و ستون فقرات‌تان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.
کفش از جمله اجناسی است که همواره استفاده زیادی داشته است. به طور کلی وقتی حرف از انواع کفش زنانه به میان می‌آید، با تنوع بسیار زیادی از کفش روبرو می‌شویم. کفش‌های زنانه نه تنها از نظر جنس با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، بلکه تفاوت در طرح و شکل آن‌ها نیز سبب تنوع بیشتر آن‌ها شده است.

انواع کفش مجلسی زنانه

کفش های امروزی

پای ما انسان ها دارای استخوان های بیشتری نسبت به تمام اعضای بدن ما می باشد که خطرات فراوانی آن ها را دنبال می کند برای مثال سنگ های تیز و یا زمین داغ آسیب های مختلف به پای ما می‌توانند وارد کنند از این جهت طراحی کفش در طول زمان تغییرات بسیاری پیدا کرده است که در اصل به کارکرد آن بستگی دارد.
ریشه کلمه کفش کفش واژه ای فارسی می باشد که در پارسی میانه به همین صورت گفته شده است به سازنده و تعمیر کننده کفش کفاش میگویند کفاش به قیاس کلمه عربی ساخته شده است و در منابع کهن تر فارسی نظیر شاهنامه لفظ کفش‌گر به کار رفته است.
کفش های امروزی با توجه به طرح های مختلف و البته پیچیدگی های مختلف در طراحی هزینه های متفاوتی دارند امروزه در طراحی کفش ها از آراستگی بسیار استفاده می‌شود تا کفشی شکیل و زیبا تولید شود تا با سلیقه همگان جور باشد. مدل کفش زنانه اداری بسیار متنوع است و خانم‌های کارمند و شاغل می‌توانند از انواع کفش‌های طبی زنانه، کفش‌های اسنیکر، کفش‌های پاشنه دار و بدون پاشنه برای سر کار استفاده کنند و خوش‌پوش باشند.

انواع کفش مجلسی زنانه

اما چه کفش‌هایی برای چه استایل‌ها و موقعیت‌هایی مناسب هستند؟

چطور کفش مناسب را انتخاب و آن‌ را با استایل‌های مختلف ست کنیم‌؟ در این مقاله با مدآوری همراه باشید تا چند مدل کاربردی کفش زنانه را به شما معرفی کنیم؛ کفش‌هایی که بهتر است آن‌ها را در کمد لباس‌تان داشته باشید تا بتوانید برای تمامی موقعیت‌ها، استایل مناسبی را انتخاب کنید.
کفش زنانه غیر رسمی در ابتدا بهتر است با مفهوم کفش زنانه غیر رسمی بیشتر آشنا شوید. کفش زنانه غیر رسمی به آن دسته از کفش‌های زنانه‌ای گفته می‌شود که متناسب برای استفاده روزانه هستند. این کفش‌ها گزینه مناسبی به منظور ست کردن با لباس‌های راحتی بوده و یک استایل ساده و شیک را به شما می‌بخشند. لازم به توضیح است که تنها کفش‌های راحتی در تقسیم‌بندی کفش غیر رسمی قرار نمی‌گیرند.

انواع کفش مجلسی زنانه

از انواع کفش مجلسی زنانه نیز می‌توان به عنوان کفش غیر رسمی یاد کرد. ناگفته نماند که این تقسیم‌بندی بیشتر شامل کفش‌هایی می‌شود که لژ دار بوده و پاشنه آن‌ها خیلی بلند ندارند، این دسته از کفش‌های مجلسی راحت‌تر بوده به همین دلیل در دسته‌بندی کفش‌های راحتی یا همان کفش‌های غیر رسمی قرار می‌گیرند.
کفش های طبی زنانه معمولاً استفاده از کفش طبی در افرادی که دچار مشکلات مرتبط با پا و مچ هستند و استخوان‌های این ناحیه تناسب خوبی با هم ندارند و در هنگام راه رفتن دچار درد و ناراحتی می‌شوند توصیه می‌گردد. مخصوصا افرادی که در طول روز بیشتر مواقع سرپا هستند،در دنیا مد و فشن کفش طبی زنانه در سبک‌های متنوعی طراحی شده و انتخاب یک جفت کفش طبی بسیار آسان است.

  • کفش طبی بهتر از کمی پاشنه هرچند کوتاه را داشته باشد تا کمر در هنگام ایستادن یا راه رفتن درد کمتری را احساس کند،مهم‌ترین متریال برای تولید کفش طبی باکیفیت، چرم طبیعی بوده و دقیقاً به خاطر این نوع مواد اولیه در زمان تولید نباید کفش را شست. عدم شستن کفش طبی، یکی از راه‌های اصلی جهت بالا بردن عمر کفش طبی است.

 

انواع کفش پاشنه بلند زنانه؛ هر پاشنه‌ای مناسب چه موقعیتی است؟

بسیاری از خانم‌ها، حتی قدبلندترین آنها، همیشه یک جفت کفش پاشنه‌بلند در کمدشان دارند. پوشیدن کفش پاشنه‌بلند مخصوصا در مهمانی‌ها و مجالس اهمیت زیادی دارد. ازآنجاکه انتخاب نوع مناسب پاشنه‌بلند برای موقعیت‌های مختلف کمی دشوار است، در اینجا به مبحث کلی کفش پاشنه بلند میپردازیم.
قبل از هر چیز یادتان باشد کفش پاشنه‌بلند به کفش‌هایی می‌گویند که پاشنه آنها بیشتر از ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) باشد. ابتدا خود پاشنه‌ها را بشناسید و ببینید هرکدام به چه شکل هستند، بعد درباره کفش‌های پاشنه‌بلند صحبت می‌کنیم.

پاشنه کفش

پاشنه بلاک پاشنه بلاک بسیار شیک است. پاشنه‌ای بزرگ و پهن که نسبت به پاشنه‌های نازک، وزن بدن بهتر روی آن توزیع می‌شود،به همین خاطر فشار کمتری روی سینه پا احساس می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید بایستید.این پاشنه جزو کاربردی‌ترین پاشنه‌هاست و بسته به اینکه مربعی باشد یا استوانه‌ای، برای محیط کار یا بیرون‌رفتن مناسب است.
پاشنه مخروطی این پاشنه پایه‌ای ضخیم و محکم دارد و از بالا به‌سمت پایین باریک می‌شود. این پاشنه در بیشتر کفش‌ها کاربرد دارد و با ارتفاع‌های مختلفی آن را می‌سازند. جزو پاشنه‌های همیشه مد است، می‌توانید در تمام روز و برای محیط کار آن را بپوشید. این پاشنه در هنگام راه‌رفتن به حفظ تعادل شما کمک می‌کند و نگران افتادن یا لغزش پاهایتان نخواهید بود.
پاشنه دکوراتیواین پاشنه‌ها تزئینی هستند بسیار نازک و حساس،معمولا روی آنها طرح‌های خلاقانه‌ای به کار میرود، برای مجالس شیک و مهمانی‌هایی مانند عروسی ،تولد و…مناسب است.
پاشنه فرانسوی این پاشنه که به آن پاشنه لویی یا پامپادور هم می‌گویند، شبیه قرقره است. می‌توان آن را شبیه ساعت‌شنی هم دانست. قسمت بالایی این پاشنه‌ها پهن است، وسط آنها باریک است و در قسمت پایین هم با خمیدگی پهن می‌شوند.

انواع پاشنه کفش های زنانه

پاشنه میخی پاشنه‌های میخی بسیار باریک‌اند و انتخابی جذاب برای مهمانی شب یا مجالس عروسی هستند. این پاشنه‌ها از نظر بصری پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهند. راه‌رفتن با آنها تمرین می‌خواهد ولی اگر مهارت پیدا کنید، سبک راه‌رفتنتان زیبا و باوقار خواهد بود.
پاشنه پلتفرم و گوه‌ای پلتفرم از لحاظ فنی پاشنه به حساب نمی‌آید و بخشی از زیره خود کفش است. بااین‌حال همان کاری را انجام می‌دهد که پاشنه‌ها برایتان انجام می‌دهند؛ یعنی به شما کمک می‌کند چند سانتی‌متر بلندتر به نظر برسید. به کفش‌هایی که پاشنه پلتفرم یا گوه‌ای دارند کفش لژدار می‌گویند.
تفاوت پاشنه‌های پلتفرم با گوه‌ای در این است که در پلتفرم‌ها پاشنه از قسمت کف پا جداست و پاشنه ای مستطیل شکل را دارد،وشکل پاشنه کاملا مشخص است در حالی که در مدل گوه‌ای، پاشنه به‌صورت یکپارچه از ابتدا تا انتهای زیره کفش را دربرمی‌گیردو اصولا پشت پا کاملا بسته است.
کفش زنانه‌ی پامپ این کفش‌ها کلاسیک‌ترین نوع کفش زنانه در جهان هستند و اغلب خانم‌ها حداقل یکی از آن‌ها را در کمد لباس خود دارند. اگرچه در حال حاضر کفش‌های پامپ تنها مختص زنان است اما جالب است بدانید که آقایان در گذشته از کفش‌های پامپ برای سوارکاری استفاده میکردند.
این کفش‌های پاشنه‌بلند ساده هستند و احتمالا هر خانمی یک جفت از آن را دارد. قسمت پنجه آنها کوتاه است و در همه رنگی یافت می‌شود. رنگ مشکی آن با هر لباسی و هر سبکی از رسمی گرفته تا کژوال مناسب است. هم با لباس مجلسی جوردرمی‌آید و هم می‌توانید با شلوار جین آن را بپوشید.

کفش‌های پامپ

کفش‌های پامپ به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ پامپ‌های کلاسیک که فاقد بند یا سگک واغلب پاشنه‌هایی ساده دارند، اما پامپ‌های دیگر که جزو کفش‌های پامپ غیر‌کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند ممکن است، بند، سگک یا… داشته باشند اما وجه مشترک تمامی کفش‌های پامپ این است که جلو بسته هستند و یا تنها قسمت کوچکی از پنجه در بخش جلویی کفش قسمت انگشت بزرگ و انگشت دوم باز است. کفش‌های پامپ اغلب از چرم‌های طبیعی و مصنوعی، نبوک، جیر و یا با روکش مخمل تهیه میشوند.
کفش پاشنه های خنجری این کفش‌ها برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ مد شدند، ودر زبان انگلیسی به‌معنای دشنه است. از آنجا که این کفش‌ها پاشنه‌ای بلند، باریک و تیز دارند به این نام پاشنه های خنجری معروف شده‌اند. راه‌رفتن با آنها کار هرکسی نیست و به مهارت نیاز دارد.

کفش‌های پاشنه‌گربه‌ای

کفش‌های پاشنه‌گربه‌ای هم جزو استیلتو به شمار می‌روند؛ با این تفاوت که پاشنه آنها کمی کوتاه‌تر و نهایتا ۵ سانتی‌متری هستند. این کفش‌ها در ابتدا برای دختران جوانی طراحی شده بودند که تازه می‌خواهند راه‌رفتن با کفش پاشنه‌بلند را یاد بگیرند؛ اما بعدها بین خانم‌ها با هر سنی محبوب شدند.
کفش لژدار؛ راحت‌ترازسایر پاشنه‌بلندها این کفش‌ها پاشنه‌های پلتفرمی یا گوه‌ای دارند. پاشنه این کفش‌ها به‌شکل یکسره از ابتدا تا انتهای کفش را دربرمی‌گیرد و چون قسمت پنجه تقریبا هم‌سطح پاشنه قرار می‌گیرد، طوری به نظر می‌رسد انگار کفشی با پاشنه تخت پوشیده‌اید؛ به همین دلیل راه‌رفتن با آنها خیلی راحت‌تر از کفش‌های پاشنه‌بلند دیگر است. کفش‌های لژدار با دامن‌های ماکسی یا لباس‌های لغزنده عالی می‌شوند.مناسب ترین صندل برای فصل تابستان است.

اسلینگ‌بک

اسلینگ‌بک؛ مدل پشت بند دار کفش‌های اسلینگ‌بک واقعا زیبا هستند. در این کفش‌ها یک بند در قسمت پشت کفش قرار دارد که پاشنه پایتان را محکم نگه می‌دارد. معمولا پاشنه آن نازک است. ازآنجاکه پشت پا بندی ندارد، باعث می‌شود پاهایتان کشیده‌تر و لاغرتر به نظر برسد.
صندل‌های بنددار دور مچ پا؛ مدل سگک‌دار و روبانی همان طور که از نام آن مشخص است این صندل‌ها بندی دارند که دور مچ پا بسته می‌شود. ازآنجاکه این سبک معمولا پاشنه باریک و بلندی دارد، این بند باعث می‌شود صندل در پایتان محکم بماند تا خطر لغزیدن و افتادن کاهش یابد.
این صندل‌ها را به دو مدل درست می‌کنند، یکی دارای بند سگک‌دار است و دیگری بندی روبانی که دور مچ پا پاپیون می‌شود. مدل روبانی خودش دو مدل گلادیاتوری و بالرین دارد که اولی قدرتمند و مسحورکننده است و دومی ظرافت و زیبایی زنانه را به نمایش می‌گذارد.
نمایشی زیبا از قوس کف پا با کفش های دورسی این کفش‌ها هم جزو کفش‌هایی هستند که همیشه در بازار کفش‌های مجلسی یافت می‌شوند. برای مهمانی و عروسی مناسب‌اند. کفش دورسی دو بریدگی بزرگ در دو طرف پا دارد که قوس کف پا را به‌زیبایی به نمایش می‌گذارد.

  • پاشنه‌های ۵سانت اگر راه‌رفتن با پاشنه‌های خیلی بلند برایتان سخت است، از کفش‌هایی با پاشنه ۵سانت استفاده کنید. کفش‌هایی با پاشنه بچه‌گربه‌ای جزو پاشنه‌های ۵سانتی‌متری هستند. البته می‌توانید پاشنه بلاک ۵ سانتی هم بپوشید. این کفش‌ها راحت‌تر هستند و قدتان را به اندازه کافی بلند نشان می‌دهند. با پاشنه ۵ سانت سینه پا و کمرتان درد نمی‌گیرد.
  • پاشنه ۱۰ سانت؛ رایج‌ترین پاشنه‌بلند برای مهمانی
    کفش‌های پاشنه ۱۰ سانت بیشتر برای مهمانی و عروسی مناسب‌اند؛ اما اگر عادت دارید می‌توانید از آنها برای بیرون‌رفتن هم استفاده کنید. کفش‌های استیلتو، لژدار، پلتفرم و نظایر آنها در این دسته قرار می‌گیرند. هرچه پاشنه ضخیم‌تر باشد، راه‌رفتن با آن راحت‌تر است و تعادل بیشتری خواهید داشت.
    اگر در راه‌رفتن با پاشنه‌بلند مهارت کافی دارید، استیلتو ۱۰ سانت انتخاب کنید. با لباس شب ظاهری بی‌نظیر به شما می‌دهد. اگر قرار است در مهمانی شرکت کنید و می‌خواهید پاشنه ۱۰ سانت مخصوصا استیلتو بپوشید، حتما از قبل کمی با آن راه بروید و تمرین کنید. مخصوصا اگر همیشه عادت دارید کفش‌های اسپرت بپوشید.

کفش های اسنیکر

اسنیکرها را معمولا به‌عنوان نوعی کفش ورزشی می‌شناسیم؛ بااین‌حال، امروزه دیگر کاربرد آن صرفا به ورزش محدود نمی‌شود و بسیاری از افراد روزانه آن را می‌پوشند. در این مطلب می‌خواهیم درباره تاریخچه کفش اسنیکر و علل محبوبیت آن صحبت کنیم و یاد بگیریم چطور باید آن را با لباس‌هایمان ست کنیم.
این مدل کفش ها برای ورزش طراحی نشده اند اما زمانی که به آنها نگاه می کنید مانند کفش های ورزشی هستند کفش های آل استار یکی از انواع این کفش ها هستند محبوبیت این کفشها را مدیون ستاره های موسیقی پاپ آمریکایی در دهه هفتاد میلادی هستیم، امروزه اسپیکرها تقریباً برای همه فعالیت ها استفاده می شود برای مثال در فعالیت های رسمی و غیر رسمی مورد و همچنین رفتن به پارک و یا شرکت در یک جلسه کاری استفاده قرار می گیرد.
خرید کفش یک مقوله ی بسیار مهم است اما شاید بسیاری از افراد به آن توجه نکنند. یکی از مهم ترین موضوعات در زمان خرید کفش، توجه به سلامت پا است.، مطمئنا یک کفش غیر استاندارد می تواند مشکلات جدی برای پا مثل درد پا، زدگی پا و حتی قرمز شدن پوست و تاول پا به وجود آورد.
که در دراز مدت، این مشکلات، منجر به عارضه های جدی تری مثل کمر درد، پا درد، زانو درد و مشکل در ستون فقرات می شود. بر این اساس، کفش های اسنیکر بهترین گزینه خصوصا برای استفاده ی روزانه می باشند،از مهم ترین ویژگی های این کفش ها می توان به راحتی و انعطافپذیری بالا، داشتن رویه ی پارچه ای نرم و پوشیدن و قدم زدن راحت و داشتن زیره و کف انعطاف پذیر که سبب می شود قدم زدن و دویدن راحت تر باشد، اشاره نمود.

انواع کفش اسنیکر

اسنیکر ساق کوتاه اسنیکر ساق کوتاه یا معمولی، متنوع ترین اسنیکر موجود در بازار است. این کفش ها به دلیل تنوع زیاد دارای طرفداران زیادی هستند و بسیار پرفروش می باشند. این نوع اسنکیرها همان کتانی هایی هستند که در پای همه ی ما دیده می شود.
اسنیکر ساق بلند رویه ی این اسنیکرها بلندتر از مدل ساق کوتاه است. به گونه ای که تا بالای مچ ها را می پوشاند. این کفش ها نیز ظاهر شیکی دارند و بسیار پرطرفدار می باشند. این کفشها به دلیل اینکه تا ساق پا را می پوشانند برای فصل سرما بسیار مناسب می باشند.
اسنیکر مید تاپ ارتفاع رویه ی این اسنیکرها چیزی بین مدل های ساق کوتاه و ساق بلند است. این کفش ها عموما از جنس پارچه هستند تا مچ پا را می پوشانند. با این اسنیکرها بدون اینکه فشاری به زانو و یا سایر قسمت های بدن وارد شود می توان در فواصل طولانی دوید.
اسنیکر لژ دار با این اسنیکرها بدون اینکه فشاری به زانو و یا سایر قسمت های بدن وارد شود می توان در فواصل طولانی دوید، آگرونومی ساخت این اسنیکرها متفاوت از اسنیکرهای پیاده روی است. زیرهی این کفش ها در مقابل ضربه بسیار مقاوم است.

کفش های آکسفورد

کفش های مدل آکسفورد در شهر آکسفورد انگلستان به وجود آمدند که در ابتدا یک نوع بوت مردانه کوتاه بودند که که بند داشتند. این کفش ها در قرن ۱۷ میلادی بین دانشجویان پسر آکسفورد معروف شدند از آن زمان این کفش ها را با آن نام می شناسیم آنها معمولاً رسمی هستند و چرم در تولید آنها نقش اساسی دارد این کفش ها برش ها و دوخت های ظریفی تولید می شوند کفشهای آکسفورد مدل های زنانه نیز دارند که از اوایل قرن ۱۹ میلادی وارد دنیای فشن شدند.
جنس کفش آکسفورد کفش های آکسفورد ساخته شده از چرم چند تکه هستند که در جلو سوراخ هایی دارد و با بند بسته می شود. معمولا کفش های کتانی را نیز در دسته اکسفورد طبقه بندی می کنند. انواع زنانه کفش آکسفورد مدل های پاشنه بلند نیز دارد. جنس و مواد آن نیز به هر چیزی می‌خورد و قابل تطبیق است. کفش آکسفورد از چرم، جیر یا کرباس ساخته می‌شود. بسیاری مواقع سازندگان کفش، کفی کفش را در رنگ‌های روشن‌تری می‌سازند تا ویژگی خاصی به آن ببخشند.

  • کفش آکسفورد را با چی بپوشیم کفش های آکسفورد زنانه به دو دسته کلی رسمی و راحتی تقسیم می شوند. مدل های رسمی با لباس های با استایل مردانه تر مثل شلوار پارچه ای و لباس اداری هماهنگ می شوند. مدل های راحتی مدام در حال تغییرند و می توان آن ها را با لباس های ساده و راحت روزمره مثل شلوار جین پوشید.
    آکسفورد کفش محکم و سخت جانی است. کفش آکسفورد را می‌توانید از صبح تا شب، در محل کار و مراسم رسمی بپوشید. کفش آکسفورد پنجه گرد بسیار موزون و متعادل است. گرچه یک کفش رسمی محسوب نمی‌شود اما اگر رنگ و طرح مناسبی داشته باشد، می‌تواند در هر موقعیت رسمی نیز استفاده شود.
    کفش‌های با پنجه گرد از اصلی‌ترین مدل‌های کفش آکسفورد است. این باعث شده یک قطعه چرم اضافی روی پنجه داشته باشد که همین ویژگی سوراخ‌های رویه کفش را بیشتر نشان می‌دهد. کفش‌های آکسفورد پنجه گرد برای کارکرد اداری مناسب است اما برای مناسبت‌های رسمی چندان مناسب نیست.

معرفی بهترین کفشهای کتانی و ویژگی آنها

تعریف کفش کتانی برای تعریف و توصیف کتونی می‌توان گفت که کفش کتانی، کفشی است برای لباس‌های ورزشی یا روزمره طراحی شده است. کفش های کتانی معمولاً یک زیره لاستیکی و رویه پارچه‌ای یا چرمی دارند که روی پا را می‌پوشانند. این کفش‌ها سبک و انعطاف‌پذیر بوده و برای طیف وسیعی از فعالیت‌های بدنی مانند دویدن، پیاده‌روی و پریدن مناسب‌اند.
آنها چون با لباس‌های غیررسمی، ست می‌شوند بسیار محبوب هستند.، و می‌توانند با انواع لباس‌ها از شلوار جین و تیشرت گرفته تا پیراهن یا دامن استفاده شوند. کفش کتونی دارای طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها است و توسط برندها و تولیدکنندگان مختلف در رنج قیمتی گسترده‌ای از ارزان تا گران تولید می‌شود.
کتونی‌ها باید حمایت کافی از پاها و مچ پاها را فراهم کنند. اگر کف پای صافی دارید، به کفش‌های ورزشی نیاز دارید که قوس کف پا را به‌خوبی پشتیبانی کنند. اگر پای شما قوس‌دار است، به کفش‌هایی نیاز دارید که زیره میانی نرم‌تری برای جذب ضربه داشته باشند. اگر پاهای پهن دارید، به مدلی از کفش کتانی نیاز دارید که قسمت پنجه پهن‌تری داشته باشند.

کتانی اسپورت کلاسیک

کتانی اسپورت کلاسیک کفش های کژوال همان روزمره ها هستند و برای ورزش و نرمش خاصی استفاده نمی شوند. چیزی هستند میان کفش های فرمال یا رسمی و کفش های اسپورت. اغلب افرادی سراغشان می روند که هم نمی خواهند به جدیت رسمی پوش باشند و هم خیلی دنبال تیپ راحت و ورزشی نیستند اما می خواهند پا، در طول روز راحت باشد.
این کفش های روزانه، خودشان دسته بندی مختلف دارند که شامل بندی ها، چسبی ها و ساق دارها میباشند و با عناوین، (مناسب، تمرینات ورزشی سبک)، مدرن، کلاسیک و بیسیک میتوان تهیه و استفاده کرد.
کتانی چسب دارو ساق دار مناسب کسانی است که حال و حوصله بستن بند را ندارند، اما اگر به حضور بند در کفش هم علاقه ویژه دارید، می توانید از کفش هایی که ظاهرشان بندی است اما عملا نیازی به باز و بسته شدن ندارند استفاده کنید.

کفش های ساق دار

کفش های ساق دار هم نوعی کلاسیک دارند،ساق دارها معمولا برای فصول سرد سال انتخاب می شوند. هم مچ پا را گرم نگه می دارند و هم آن را حمایت می کنند و سفت در برش میگیرند تا از پیچ خوردگی پا جلوگیری کنند.
کتانی بیرون شهری به دلیل سرسختی که دارند مناسب سفرهای بیرون از شهرهستند، طوری که می توانید با خیال راحت آنها را در سطوح سخت بپوشید. در کوهنوردی، دشت و صحراپیمایی با خیال راحت بپوشید.،این کفش زیره های بسیار سختی دارند و دوامشان عالی است.

کتانی واکینگ یا مناسب برای پیاده روی برای استفاده طولانی مدت در طول روز به کار می آیند. می توانید کل روز را با آن این طرف و آن طرف بروید و حتی اگر دلتان خواست نرمش کنید، بدون ذره ای احساس اذیت شدن پا، همچنین این کفش یه گزینه بسیار خوب براب پیاده روی است.

کتانی ورزشی اگر می خواهید بیشتر از آنکه از کفشتان برای استفاده روزمره استفاده کنید، در ورزش به کار بگیریدش، بهتر است سراغ یکی از مدل های این ژانر بروید. دسته بندی گوناگونی دارند، این کتانی جز کتانی هایی است که بی بند و چسبی ندارد،همه بند دارند چون این کفش مناسب ورزش است و برای ورزش خریداری می شوند.، پس باید پا را سفت بگیرد.

کتانی های ورزشی

ساختار این کتانی ها بسیار نرم است و برای ورزش مناسب می باشد،اکثر ورزشکاران این کتانی ها را برای ورزش ترجیح می دهد اما این به آن معنا نیست که فقط ورزشکاران این نوع کتانی ها را می پوشندحتی آدمهای معمولی هم نیز از این کتانی ها برای زندگی روزمره خود استفاده می کنند.
اگر شما هم به دنبال استایل اسپرت هستید کتانی های ورزشی می توانند یکی از جذابیت های استایل های اسپرت باشند کتانی های ورزشی را می توانید در طول سفر ، پیاده روی ، گردش های دوستانه ، طبیعت گردی و غیره استفاده کنید این کتانی ها علاوه بر زیبایی خاص پای شما را نیز کمتر خسته می کنند.
نوع فرم و ساختارشان از نظر موادی که در آن استفاده می شود کاملا با دیگر کفش ها متفاوتندحتی زیره های کفش با هم فرق می کند. برای طراحی این کفش ها از پای تعداد زیادی ورزشکار و افراد عادی اسکن شده تا به طراحی ای برسند که به کار همه می آید. این زیره ها، نچرال موشن است؛ یعنی متناسب با حرکت طبیعی پا طراحی و ساخته می شوند و با کفش معمولی فرق دارند.
کفش کتانی چرمی این کفش کتانی بسیار ترند وداغ شده در دنیای کفش های کتانی در حال حاضر،این کفش های کتانی جذابیت خود را به این راحتی از دست نمی دهند. از آنجایی که آنها با مواد گران قیمت ساخته شده اند، این کفش های کتانی به بهترین وجه با لباس های رسمی و تجاری ست می شوند.
کتانی بسکتبال یا ساق بلند کتانی های ساق بلند یکی از کتانی هایی هستند که افراد خاص از آنها استفاده می کنند یعنی اینکه کسانی ها با استایل های خاصی ست می شوند و افراد خاصی علاقه به این استایل ها دارند. این کتانی ها که کتانی های بسکتبالی نیز معروف هستند از انواع کتانی هایی هستند که می توان آنها را با استایل های خیابانی ست کرد.
این کتانی ها با لباسهای ساده و اسپرت ست میشوند، بعضی افراد پوشیدن این نوع کتانی ها را برای روزمره خود دوست دارند.
کتانی پلتفرم اگر دوست دارید قد شما مقداری از خط واقعیت آن بلندتر دیده شود بهتر است از کتانی های پلتفرم استفاده کنید این کتانی ها با داشتن مقدار کمی پاشنه یکی از بهترین انتخاب ها برای این کار است.
کتانی های پلتفرم با وجود راحتی یکی از خوش استایل ترین کتانی های موجود هستند که می توانند استایل شما را چند برابر جذاب کند این کتانی ها را می توانید با انواع لباس های اسپرت و بعضی از لباس های نیمه کلاسیک ست کنید این کتانی ها مناسب مهمانی های خودمونی دورهمی ها کافه و رستوران گردی ها می باشد.
کتانی های پلتفرم یکی از انواع کتانی ها هستند که بخش جدایی ناپذیر از کمد لباس دختران اند این کفش ها به دلیل داشتن کفی بلند و یا همان پاشنه که در بلند قدتر دیده شدن افراد کمک زیادی می‌کند از همین جهت این کسانی ها بسیار در بین دختران محبوب است.
کتانی های تزیین شده همانطور که از نام این کتانی ها پیداست یکی از انواع کتانی هایی هستند که تزیین شده اند این کتانی ها از جمله کتانی هستند که می توانند به شما راحتی را هدیه بدهند همچنین به دلیل تزییناتی که روی این کتانی ها وجود دارد می توانند استایل شما را بسیار جذاب کنند.
کتانی های تزیین شده یکی از انواع کتانی هایی هستند که آنها را می توانید با انواع لباس های اسپرت خود ست کنید، این کتانی ها در استفاده های طولانی مدت می تواند بسیار راحت باشد از این کتونی ها نیز می توانید در دورهمی ها و حتی قرار های دوستانه استفاده کنید.،همچنین شما خود نیز می توانید با کمی خلاقیت کتانی های ساده را به کتانی تززیین شده تبدیل کنید، وکتانی تزئین شده ای را با مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

کفش های کالج

مشخصات کفش های کالج و معرفی بهترین انواع کفش کالج کفشی که هم رسمی باشد هم راحت همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. کفشی که کلاسیک و رسمی هست و در محیط کار می‌توان از آن استفاده کرد و آن قدر هم راحت است که فعالیت‌های روزمره خودتان را می‌توانید به‌سادگی انجام دهید.
تفاوت کفش لوفر و کالج اینکه در ایران برای اولین بار چه کسی به کفش لوفر،کفش کالج گفت معلوم نیست. این اصطلاح غلط بین مردم پخش شده است و همه آن را قبول کرده اند. اگر به یک مغازه کفش فروشی بروید و بگویید کفش لوفر می خواهم. شاید منظور شما را ندانند. چنانچه بگویید کفش کالج می خواهم فورا یکی از مدل های کفش لوفر را به شما نشان می دهند.
قصد داریم شما را در انتخاب کفش کالج چرمی یا کتان راهنمایی کنیم بهترین نوع کفش های کالج جنس های چرمی هستند زیرا جذابیت خاصی دارند همچنین بعد از کثیف شدن با یک دستمال مرطوب می توانید آنها را به سرعت تمیز کنید و از دیگر مزایای جنس چرم این است که می توانید آن را در انواع موقعیت های رسمی و غیررسمی بپوشید و همچنین جنس چرمی با انواع لباسهای پارچه‌ای و لباسهای جین به راحتی ست میشود.
کفش کالج در معنای لغوی به معنای کفش دانشگاه هست؛ اما استفاده از آن به محیط دانشگاه محدود نمی‌شود. این نام‌گذاری به‌این‌علت است که سال‌ها پیش در دانشگاه کلمبیا دانشجوها باید در پوشش رسمی دانشگاه از کفش‌های خاصی استفاده می‌کردند که این کفش‌ها ظاهر ساده‌ای داشتند و بسیار راحت بودند در نتیجه کفش‌هایی با همین طرح و سبک را «کفش کالج» نامیدند.
درست است که این کفش‌ها رسمی هستند و برای محیط‌های کاری طراحی شدند؛ اما شما می‌توانید برای فعالیت‌های روزمره هم از آن‌ها استفاده کنید؛ چون راحتی و انعطاف‌پذیری بالایی دارد در کل کفش‌های کالج مناسب افرادی است که به دنبال ترکیبی از راحتی و شیک‌بودن هستند.
پوشیدن کفش کالج؛ با جوراب یا بدون جوراب این سؤالی هست که طراحان فشن و طرف‌داران کفش‌های کالج همچنان درگیر آن هستند. معمولاً کفش‌های کالج را بدون جوراب می‌پوشند؛ اما جوراب پوشیدن یا نپوشیدن به محیطی که در آن هستید و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
اگر می‌خواهید بدون جوراب بپوشید باید به این توجه کنید که شلوار شما کاملاً اندازه‌تان باشد یا حتی کمی کوتاه‌تر باشد.اگر می‌خواهید با جوراب بپوشید هم دقت کنید رنگ جوراب با کفش و شلوار شما همخوانی داشته باشد،همچنین می‌‌توانید از پاپوش یا جوراب‌های کالجی جوراب‌هایی که زیره کامل دارند؛ اما رویه آن به‌قدری کوتاه است که از کفش‌های کالج بیرون‌زده نمی‌شوداستفاده کنید.

برخی از جنس‌های کفش‌های کالج

چرم محبوب‌ترین جنس برای تولید کفش‌های کالج چرم است، چرا که چرم هم مقاومت زیادی دارد هم ظاهری کلاسیک و جذاب. افرادی که از کفش‌های کالج برای استایل رسمی خود استفاده می‌کنند، چرم اولین انتخاب آن‌ها است، مخمل مخمل یکی از جنس‌های نرم و لطیف است که در برخی از کفش‌های کالج استفاده می‌شود و به دلیل ظاهر خاص و جذابی که دارد و بین آقایان هم محبوب است و رنگ‌های تیره آن طرف‌داران بیشتری دارد.
به دلیل راحت‌تر و سبک‌تر کردن کفش‌های کالج برخی از آن‌ها را با پارچه درست می‌کنند که برای فصل‌های گرم سال یک انتخاب بی‌نظیر است،چرم مصنوعی برای ارزان‌تر کردن کفش‌های کالج از چرم‌های مصنوعی در تولید آن استفاده می‌کنند. این جنس ظاهری شبیه به چرم‌های طبیعی دارد؛ اما هرگز مقاومت آن‌ها را ندارد؛ اما برای افرادی که می‌خواهند کمتر هزینه کنند گزینه خوبی است.
ست‌کردن شلوار با کالج این کفش‌ها بسیار کاربردی هستند و با اکثر استایل‌ها ست می‌شوند شاید همین ویژگی کالج باعث شده که در بین همه دنیا محبوب باشد. این کفش‌ها را می‌توانید با استایل‌های رسمی یا نیمه‌رسمی ست کنید و از آن در محیط کار یا ملاقات‌های رسمی استفاده کنید یا با لباس‌های روزمره خود ست کنید و از آن در محیط‌های غیررسمی و ملاقات‌ها خودمانی استفاده کنید. برای اینکه با استفاده از این کفش‌ها جذابیت استایل خود را چندبرابر کنید اول باید اصول ست‌کردن آن‌ها را بدانید.
ست کردن کالج با تیپ اداری برای ست کردن کفش های کالج با تیپ اداری خود فقط کافیست یک جفت کالج چرم ای تیره جذاب بخرید سپس میتوانید این کفش را با انواع لباسهای اداری ست کنید توجه کنید کفش های تیره تر برای لباس های اداری بهتر هستند زیرا ظاهر رسمی تری دارند.
شلوار جین یکبار پوشیدن کفش کالج با کفش جین ممکن است برای همیشه شما را طرف‌دار این ترکیب کند. از این ترکیب می‌توانید در محیط کار و فعالیت‌های روزانه استفاده کنید؛ زیرا هم نیمه‌رسمی،هم دوستانه است.
شلوار کتان شلوارهای کتان انعطاف زیادی در ست‌شدن دارند دقیقاً همان ویژگی که کفش‌های کالج هم دارند پس با خیال راحت این دو آیتم را با هم ست کند و بدانید که ایده‌آل خواهد شد.
شلوار پارچه‌ای بهترین گزینه برای فصل گرما پوشیدن شلوار پارچه‌ای با کالج است. در مکان‌هایی که می‌خواهید شیک و منحصربه‌فرد به نظر برسید این ترکیب به کمک شما خواهد آمد. این کفش معمولا روی شلوار های زنانه دمپا کوتاه و پاچه تنگ پوشیده می شود.

تفاوت کفش لوفر و کالج

تفاوت کفش لوفر و کالج اینکه در ایران برای اولین بار چه کسی به کفش لوفر،کفش کالج گفت معلوم نیست. این اصطلاح غلط بین مردم پخش شده است و همه آن را قبول کرده اند. اگر به یک مغازه کفش فروشی بروید و بگویید کفش لوفر می خواهم. شاید منظور شما را ندانند. چنانچه بگویید کفش کالج می خواهم فورا یکی از مدل های کفش لوفر را به شما نشان می دهند.
کالج زنانه قایقی بر روی این مدل کفش های کالج تزئیناتی شبیه ریش ریش قرار دارد که یک زنگوله ای نیز به همان قسمت متصل شده است. دوخت سرتاسری که زیبایی خاصی به این کفش بخشیده است نیز یکی از ویژگی های منحصربه فرد این نوع کالج های زنانه است. کالج قایقی بیشتر مخصوص هوای گرم است و معمولاً بدون استفاده از جوراب آن را می پوشند. این نوع به لحاظ وزنی نیز سبک است و انعطاف خوبی برای قدم زدن دارد.
سایز و اندازه کالج هنگام خرید کفش کالج نیز مانند دیگر کفش ها، اطلاع از سایز پا بسیار پر اهمیت است. جهت خرید کالج غروب به بازار و کفش فروشی ها مراجعه کنند؛ زیرا پا ها در این ساعت از روز بیشترین ورم را دارند. کفش کالج دخترانه و زنانه، دقیقاً باید اندازه سایز پا باشد؛ کوچک تر یا بزرگ تر بودن آن سبب ایجاد تاول و میخچه خواهد شد.
جنس کفی کفش کالج مهم ترین قسمت یک کفش کفی آن می باشد. در واقع کفی کفش تمام ضربات ناشی از زمین به کف پا را خنثی می کند. پس اگر به دنبال یک کفش راحتی هستید که پای شما را اذیت نکند، باید کفی مناسبی داشته باشد، اگر همیشه مسافت زیادی را پیاده روی می کنید، بهتر است، کفش های دارای کفی نازک را خریداری نکنید، زیرا هنگام راه رفتن فشار بیشتری را به پای شما وارد می کنند و همین امر باعث می شود، شما کمتر احساس کمردرد و پا درد کنید.

سخن پایانی

قطعا شما در کمد لباس‌تان کفش‌های متنوع و زیادی دارید،هدف مدآوری از این مقاله این بود تا بتواند به شما کمک کند که در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید؛ مجالس و میهمانی‌ها، خرید، پیاده‌روی روزانه، سفر، قرار عصرانه در یک کافه، قرار رسمی و محل کار هر یک موقعیت‌هایی هستند که باید برایشان کفش‌های مناسب داشته باشید. بعضی از انواع کفش‌های زنانه این قابلیت را دارند که در موقعیت‌های مختلفی استفاده شوند و برخی کفش‌ها تنها مخصوص موقعیت‌های خاصی هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.