بهترین رنگ های مبل

mr modavari
3 سپتامبر, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بهترین رنگ های مبل

بهترین رنگ های مبل، انتخاب رنگ مناسب برای کاناپه شما یک تصمیم مهم است. زیرا این رنگ نقطه مرکزی قسمت نشیمنگاه شما است. کاناپه ها به طور معمول بزرگترین قطعه مبلمان در یک اتاق هستند. و اغلب به طور قابل توجهی بر ظاهر و سبک کلی منزل تأثیر بسیاری می گذارند. رنگ مبل شما می تواند تمام عناصر دکوراسیون داخلی خانه را از رنگ دیوار گرفته تا نوع کفپوش و کاغذ دیواری و کوسن ها را به هم گره بزند.

رنگ مبل شما همچنین می تواند حس هماهنگی و تعادل را در خانه شما ایجاد کند. همچنین به ایجاد یک فضای منسجم در سراسر فضای زندگی شما کمک کند. در نهایت، انتخاب رنگ مناسب برای مبل می تواند به شما کمک کند تا به تعادل عالی از سبک و عملکرد در خانه خود برسید. در حالی که تنها یک رنگ مبل “عالی” برای همه وجود ندارد. ما لیستی از گزینه های مورد تایید متخصصان دکوراسیون داخلی را برای شما فراهم کرده ایم. که همه اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. تا انتخاب مناسبی برای بهترین رنگ مبل داشته باشید.

 

رنگ های مبل

خاکستری

خاکستری یک رنگ آرامش بخش است. برای افرادی که به دنبال یک رنگ خنثی و آرامش بخش برای خاص کردن فضای خود هستند. این رنگ به یک انتخاب محبوب تبدیل می شود. شینا مورفی، طراح دکوراسیون، می گوید: ” استفاده از رنگ های خنثی و ملایم به آرامش بدن و ذهن کمک می کند. و از استرس و سرعت زندگی در شهر رهایی می یابد.” ایشان همچنان افزودند که کاناپه ها مکانی برای استراحت پس از یک روز طولانی، معاشرت با خانواده یا حتی برای یک چرت کوتاه هستند. یک کاناپه خاکستری به احساس آرامش در خانه می افزاید.

با این حال، خاکستری فقط یک رنگ آرامش بخش نیست . همچنین تقریباً با هر چیزی ست می شود. و منزل را بسیار خاص تر می کند. و بیشتر از رنگ‌های دیگر هر رنگی را تکمیل می‌کند. بالش‌های سفید و پتوهای پرتقالی کوسن مشکی، و رنگ های آبی و سرمه‌ای یا شرابی در تضاد با یک مبل خاکستری عالی به نظر می‌رسند. این رنگ همچنین به راحتی با کفپوش های چوبی، کاشی های روشن یا تیره یا بسیاری از رنگ های یک فرش کلاسیک مانند رنگ بژ به خوبی ترکیب می شود. اگر یک کاناپه راحت می خواهید که تقریباً با هر طرحی به خوبی کنار بیاید، رنگ خاکستری را برای مبل تان انتخاب کنید.

 

رنگ های مبل 5

صورتی

مبلمان صورتی  می‌تواند برای کسانی که به دنبال اضافه کردن حس بازیگوشی به خانه‌هایشان هستند. یک گزینه جذاب باشد. طراح داخلی رابرت نووگراتز به فوربس می گوید : “صورتی در نهایت یک رنگی خنثی است.” از آنجایی که صورتی با رنگ های مختلف بسیار خوب کار می کند. به سرعت به عنوان رنگ مورد علاقه برای کاناپه ها تبدیل می شود. نووگراتز ادامه داد: “رنگ صورتی روشن با همه چیز کنار می آید. ما آن را سفید رنگارنگ تری می دانیم! مبل صورتی می تواند عجیب، کلاسیک، آرامش بخش یا نقطه کانونی یک اتاق باشد.”

رنگ سفید به همه چیز می آید و صورتی هم  اگر به خوبی ست شود به رنگی عالی تبدیل می گردد. اگر کفپوش چوبی و بالش کرم دارید؟ یک کاناپه صورتی روشن، رنگ ظریفی را ارائه می دهد. آیا فرش و دیوارهای تیره در سایه قوی و عمیق دارید؟ این رنگ شدت آن را کاهش می دهد و یک واحه نرمی را در اتاق ایجاد می کند. در حالی که رنگ صورتی به عنوان رنگی کودکانه یا دخترانه دیده می شد. طراحان مدرن ترجیح می دهند که آن را به حس بازیگوشی در بزرگسالی متمایل کنند.

رنگ های مبل 6

رنگ‌های ترکیبی برای مبل: راه راه، گل‌دار

گاهی اوقات بهترین رنگ برای مبل بیش از یک رنگ است. یک کاناپه طرح دار که از نظر بصری شلوغ است می تواند شخصیت سرگرم کننده ای را به اتاق نشیمن شما اضافه کند. فرقی نمی‌کند که طرح‌های گلدار و برجسته را انتخاب کنید یا طرح‌های کلاسیک چوبی ، یک کاناپه طرح‌دار می‌تواند انرژی و هیجان را به فضای شما بیاورد. کاناپه‌ها با رنگ‌های ترکیبی مطمئناً به یک قطعه ای لوکس در منزل تان تبدیل می شوند.

از نظر طراحان داخلی، طرح‌های گلدار می‌توانند حسی زنانه و رمانتیک به اتاق نشیمن شما اضافه کنند. آنها می توانند به ویژه در فضایی با نور طبیعی بسیار مؤثر باشند. زیرا گل ها می توانند تأثیر متقابل زیبایی از نور و سایه را ایجاد کنند. گزینه های کلاسیک و متناسب دیگری هستند که در فضاهای رسمی تر به خوبی کار می کنند. به طور خاص این نوع سبک می‌تواند حسی از پیچیدگی و ظرافت را به اتاق شما بیافزاید. در حالی که خطوط نواری می‌توانند حس ساختار و نظم را ایجاد کنند.

یکی دیگر از مزایای مبل طرح دار، تطبیق پذیری آن است. در حالی که کاناپه های تک رنگ می توانند از نظر هماهنگی با سایر قطعات اتاق محدود کننده باشند. کار کردن با مبل های طرح دار آسان تر است. از آنجایی که الگوها اغلب چندین رنگ را در خود جای می دهند. پیدا کردن قطعات مکمل مانند صندلی، فرش و کوسن ها آسان تر است. به‌علاوه، یک کاناپه طرح‌دار می‌تواند از نظر بعضی ها خاص تر از یک مبل تک رنگ باشد. زیرا می‌تواند لکه‌ها و سایش و پارگی را به طور مؤثرتری پنهان کند.

رنگ های مبل 7

مبل بژ

این یک اتاق نشیمن با سبکی کلاسیک است. این رنگ برای مدت طولانی به دلایل زیادی بهترین انتخاب برای کاناپه ها بوده است. اول اینکه بژ رنگی گرم و جذاب است که فضایی دنج را در اتاق نشیمن شما ایجاد می کند. از آنجایی که مبل ها برای استراحت هستند، پس این رنگ یک گزینه مناسب است. رنگ بژ نیز بسیار متنوع است و تقریباً با همه چیز هماهنگ است. شما به راحتی می توانید اکسسوری های متفاوت و رنگ ها یا طرح های متفاوتی را با این رنگ مبل ترکیب کنید. به علاوه، اگر تصمیم به طراحی مجدد اتاق نشیمن خود دارید، یک کاناپه بژ می‌تواند به عنوان شروعی عالی عمل کند.

علاوه بر تطبیق پذیری زیاد، رنگ بژ یکی از بهترین رنگ ها برای مبل است زیرا یک انتخاب کاربردی است. از آنجایی که این رنگ بسیار سبک است. می‌تواند به روشن‌تر کردن اتاق کمک کند و فضای آن را بزرگ‌تر کند. همچنین بهتر از یک کاناپه سفید به پنهان کردن لکه ها کمک می کند. و به شما این امکان را می دهد که در هنگام استراحت، خوشحال تر باشید.

رنگ های مبل 8

با مبل سبز زمردی خاص شوید.

مبل سبز زمردی گزینه ای هیجان انگیز برای هر خانه ای است. طراحی دکوراسیون منزل تان با مبل سبز بازیگوش، جسورانه و مجلل به نظر می رسد. رنگ سبز زمردی می تواند جلوه ای زرق و برق دار و لوکس را به هر اتاق نشیمن اضافه کند. این رنگ به عنوان یک رنگ جواهر پر جنب و جوش به حساب می آید. سبز رنگی است که توجه را جلب می کند. و تجمل را به نمایش می گذارد. همچنین این رنگ یک انتخاب کلاسیک است که به این زودی ها قدیمی به نظر نمی رسد. اما بلومفیلد، طراح داخلی می گوید: «رنگ سبز زمردی مبل یک گزینه کلاسیک برای طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه ای است . درست مانند جواهراتی که می‌پوشیم. سبز زمردی برای مبل رنگ‌ی جاودانه و ظریفی است. که برای خاص کردن فضا گزینه عالی به حساب می آید.»

یکی از مزایای کلیدی مبل سبز زمردی توانایی آن در ایجاد حس درام در اتاق است. زیرا این رنگ ذاتاً توجه را به خود جلب می کند. این رنگ ها معمولاً در پارچه های خاصی وجود دارد تا به جذابیت آنها بیافزاید. بلومفیلد در این باره گفت: «هنگامی که رنگ سبز زمردی با پارچه‌ای مجلل مانند مخمل ترکیب می‌شود. مبل سبز زمردی حس زیبایی به فضا می‌دهد.

رنگ های مبل 9

مبل قرمز یاقوتی

قرمز یک رنگ جسورانه و سرگرم کننده برای کاناپه است. برای کسانی که سعی می کنند فضای زندگی خود را با یک قطعه همیشه شاد نگه دارند. مبل قرمز به خوبی به کارشان می آیند. کاناپه قرمز به عنوان یک رنگ روشن و پر جنب و جوش، می تواند بلافاصله انرژی و هیجان را به اتاق تزریق کند. هنگام طراحی یک مبل قرمز، بهتر است اجازه دهید رنگ های کمتری کنار یک دیگر ست شوند. یعنی سعی نکنید با رنگ های دیگر بر آن غلبه کنید. در عوض، اجازه دهید این رنگ برجسته تر شود. همچنین می توانید آن را با گزینه های آرام تر همراه کنید. این رنگ بدون هیچ تلاشی بر فضا غلبه می کند. و به کانون تمرکز اتاق نشیمن منزل تان می شود.

می‌توانید آن رنگ را با یک پالت رنگی از گزینه‌های خنثی مانند سیاه، سفید و خاکستری ترکیب کنید. که می‌تواند به متعادل کردن فضا و جسارت رنگ مبل قرمز کمک کند. دیگر رنگ‌ها می توانند به‌عنوان کوسن، میز قهوه‌خوری و حتی رنگ دیوارهای اطراف مبل عمل می‌کنند. اگر ترجیح می دهید همه چیز را رنگارنگ نگه دارید، اما نمی خواهید مبل شما اتاق نشیمن شما را تحت الشعاع قرار دهد. به رنگ های کم رنگ تر مانند نارنجی و زرد فکر کنید. رنگ های سردتر مانند آبی سرمه ای با کاناپه های قرمز یاقوتی نیز ست می شوند.

رنگ های مبل 10

سفید یک گزینه براق و کلاسیک است.

مبل های سفید یک انتخاب کلاسیک و شیک هستند. ارین کورن، طراح داخلی به Livingetc گفت: «یک مبل سفید می تواند حال و هوای تازه، مدرن و ظریفی را در اتاق ایجاد کند . ” مبل سفید می تواند ظرافت و تمیزی را به فضا بیافزاید. و در عین حال حس آرامش و لوکس بودن را نیز ایجاد کند. یک مبل سفید همچنین می تواند راهی را برای بسیاری از طرح های رنگی باز کند. و به دیگر عناصر دکور اجازه برجسته شدن بدهد.” فرقی نمی‌کند به دنبال خانه‌های مزرعه‌ای شیک، آپارتمانی مدرن در سبک معاصر یا حتی یک فضای هنری پر زرق و برق باشید. یک کاناپه سفید یک گزینه عالی برای شروع است.

نکته کوچکی که هنگام خرید مبل سفید باید مراقب آن بود این است که گاهی اوقات ممکن است در اتاق هایی که رفت و آمد زیاد دارند، کثیف به نظر برسند. این امر مخصوصاً اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی زیادی دارید سخت است. سرمایه گذاری روی چند روکش مبل قابل شستشو یک راه عالی برای جلوگیری از کثیف شدن مبل سفید شما است. به این ترتیب، اگر چیزی ریخته شد، می‌توانید آن‌ها را سریعا تمیز کنید. و مبل سفید  شما مثل روز اول نو به نظر برسد. برخی از تولید کنندگان پارچه مقاوم در برابر لکه و با کارایی بالا را نیز ارائه می دهند. هنگام خرید، اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، حتماً در مورد این گزینه ها سؤال کنید.

رنگ های مبل 11

مبل آبی سرمه ایی

مبل سرمه ای یک رنگ کلاسیکی است که به این زودی ها از مد نمی افتد. این رنگ برای دهه ها مد بوده است. بنابراین اگر نمی خواهید در آینده ای نزدیک برای یک کاناپه دیگر هزینه کنید. مبل سرمه ایی برای شما یک گزینه عالی خواهد بود. اگر بچه‌های خردسالی در خانه دارید یا حیوانات خانگی زیادی دارید. رنگ سرمه‌ای یک رنگ کاربردی است که می‌تواند لکه‌ها و ساییدگی را بهتر از دیگر رنگ ها پنهان کند.

کاناپه آبی یا مبل سرمه ای از نظر ما یک رنگ خنثی نیست، اما یک رنگ کارآمدی است. که با بسیاری از طرح‌ها و پالت‌های رنگی مختلف، مانند پرده‌های سفید، کوسن های بژ، و حتی رنگ خاکستری، کرم و سایر سایه‌های رنگ آبی ماهرانه عمل می‌کند. اگر به دنبال ظاهری جسورتر هستید، می توانید مبل سرمه ای خود را با رنگ های روشن تری مانند صورتی مرجانی، زرد خردلی یا حتی سبز زمردی ست کنید.

رنگ های مبل 12

مبل چرم مشکی

مبل چرمی مشکی یک انتخاب کلاسیک است. این مبلمان شیک، مدرن و جاودانه از دهه 1950 در فضاهای خانگی و اداری ظاهر شد و به این زودی ها از مد نخواهد رفت. اما چرا مبل های چرمی اینقدر محبوب هستند؟ اول اینکه رنگ مشکی همه کاره و منحصر به فرد است. این یک رنگ خنثی به تمام معنا است. که می تواند در هر سبک طراحی داخلی از معاصر گرفته تا مدرن و کلاسیک جای گیرد. دوم اینکه چرم یک ماده بادوام و مجلل است که با گذشت زمان به خوبی پیر می شود.

مبل چرمی مشکی شما به راحتی نگهداری و تمیز می شود. برخلاف مبلمان روکش شده، می‌توانید کثیفی و گرد و غبار را راحت تمیز کنید. می توانیذ از آن با طراوت‌ بیشتر و طولانی‌تری نگه داری کنید. چرم مشکی به راحتی و همیشه جلا و ظاهر جدیدی دارد. اگر ظاهر شیک و خاص یک مبل چرمی مشکی را دوست دارید اما نمی‌خواهید چرم بخرید، می‌توانید یک مبل چرم مصنوعی مشکی  یا چرم گیاهی مشکی را نیز خریداری کنید.

رنگ های مبل 13

آبی کبود

آیا از اتاق نشیمن خود خسته شده اید؟ به دنبال راهی برای تزریق رنگ برجسته و چشم نواز به فضای خود هستید؟ یک کاناپه آبی کبود راهی عالی برای اضافه کردن رنگ و احساس در هر اتاقی است. حال و هوای کلی یک کاناپه آبی کبود بسته به سبکی که به آن می دهید به میزان قابل توجهی تغییر می کند. بسته به تم اتاق، رنگ می تواند روشن و جلب توجه کند. یا آرامش بخش و تسکین دهنده باشد. برای داشتن ظاهری کلاسیک و جاودانه، آن را با دیوارهای سفید شفاف و چوب طبیعی ست کنید. این کار باعث برجسته شدن رنگ آبی کبود می شود. یا برای داشتن حال و هوای امروزی‌تر، سعی کنید آن را با الگوهای جسورانه، هندسی و لهجه‌های فلزی ترکیب کنید.

اگر می‌خواهید در دکوراسیون منزل خود ظاهری جسورانه داشته باشید. یک کاناپه آبی کبود با رنگ‌های دیگر جواهرات مانند سبز زمردی، قرمز یاقوتی و بنفش آمتیستی نیز عالی به نظر می‌رسد. و اگر واقعاً جسارت دارید، حتی می توانید آن را با رنگ های روشن دیگری مانند صورتی تند یا زرد ست کنید.

رنگ های مبل 14

مبل سبز زیتونی

سبز زیتونی رنگ مبل بسیار خوبی است زیرا پررنگ و آشنا است. سو وادن به The Denver Post گفت: “من دوست دارم رنگ های سبز زیتونی را با صورتی چرک و آبی سرمه ای ست کنم . ” “از آنجایی که سبز زیتونی یک رنگ خوراکی اساسی است. مردم از ارتباط مثبتی با این رنگ به خصوص در آشپزخانه لذت می برند. رنگ سبز زیتونی برای کابینت ها و مبلمان عالی هستند.” برخلاف رنگ‌های مد روز که ممکن است پس از چند سال از مد بیفتند، سبز زیتونی یک انتخاب کلاسیک باقی می‌ماند که برای سال‌های آینده نیز عالی به نظر می‌رسد.

در حالی که مجبور نیستید اتاق نشیمن خود را رنگ آمیزی کنید تا تغیرات اساس ایجاد شود. لایه بندی سایه های مختلف سبز نیز می تواند یک انتخاب طراحی فوق العاده باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که در محل زندگی خود گیاهان زیادی داشته باشید. کاناپه زیتونی می تواند یک قطعه عالی برای یک اتاق نشیمن باشد که خیلی خاص به نظر می رسد.

رنگ های مبل 15

مبل زرد

رنگ غیر منتظره برای کاناپه، زرد می تواند رنگی سرگرم کننده باشد که برای هنرمندان و دوستداران هنر در خانه های خود گنجانده شود. این رنگ که گاهی اوقات زرد خردلی یا حتی گل همیشه بهار نامیده می شود. اگر به دنبال ظاهری غیرعادی یا سبک التقاطی در خانه خود هستید. این رنگ به خوبی کار می کند. این رنگ کاملاً با رنگ‌های تند دیگر مانند آبی یا بنفش ست می‌شود. و می‌تواند حس عجیبی را به دکوراسیون شما اضافه کند. اگر سلیقه شما این نیست. با رنگ های خنثی مانند خاکستری، سفید و بژ نیز به خوبی کار می کند. این رنگ یک گزینه عالی برای اضافه کردن مقداری رنگ به یک فضای خنثی است. بدون اینکه اتاق را تحت تأثیر قرار دهد است.

مبل زرد رنگی است که با شادی، مثبت بودن و انرژی مرتبط است. مثل این است که آفتاب شخصی خود را در اتاق نشیمن بتابانید. افزودن این رنگ به فضای شما می تواند به تقویت خلق و خوی شما کمک کند. و فضای نشاط آورتری ایجاد کند که برای استراحت، دور هم جمع شدن و حتی معاشرت کردن مناسب است.

رنگ های مبل 16

مبل قهوه ای

قهوه ای تیره را بهترین دوست قابل اعتماد رنگ مبلمان در نظر بگیرید. هرگز از مد نمی افتد و روشی جادویی برای تطبیق با هر گرایش طراحی دکوراسیون دارد. چه به دنبال یک ظاهری شیک و مدرن باشید و چه یک ویلای روستایی، این رنگ ماندگار یکی از مواردی است که می توانید روی آن حساب کنید. طراحی یک مبل قهوه ای تیره مانند بازی با یک بوم چند منظوره است. شما می توانید با ست کردن آن با دیوارهای خنثی، قطعه های قدیمی و رنگ های خاکی یک ظاهر کلاسیک را در آغوش بگیرید.

اگر واقعاً احساس ماجراجویی می‌کنید، می‌توانید کاناپه قهوه‌ای خود را با طرح‌های برجسته در کوسن، رنگ‌های پر جنب و جوش در پتوها و حتی فرش‌های سرگرم‌کننده تزئین کنید تا فضایی سرزنده و جذاب ایجاد کنید. که پر از عشق و طراوت باشد. می‌توانید ببینید که قهوه‌ای با رنگ‌های خنثی دیگر مانند بژ و کرم به خوبی می‌آید، اما در کنار رنگ‌هایی مانند سبز نعنایی نیز عالی به نظر می‌رسد.

با ما همراه باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.