خرید یک کالای خواب مطمئن

mr modavari
2 دسامبر, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

خرید یک کالای خواب مطمئن

خرید یک کالای خواب مطمئن، یکی از مهم‌ترین عناصر اتاق خواب کالای خواب است. کالای خواب شامل رو تختی، بالشت، تشک و… می‌شود. در دنیای پرمشغله افراد برای رفع خستگی به کالای خوب نیاز دارند که تمام خستگی روزمره خود را از بین ببرند.

در این مقاله دانستنی هایی در مورد کالای خواب و آنچه که باید در مورد کالای خواب بدانید پرداخته می‌شود خالی از لطف نیست با فروشگاه اینترنتی مدآوری همراه باشید.

خرید یک کالای خواب مطمئن

معرفی کالای خواب

در دنیای متنوع و جذاب کالای خواب آشنایی با انواع کالای خواب و ویژگی‌های آن بسیار مهم است و شما به راحتی می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید یک کالای خواب مطمئن از مدآوری!

  • رو تشکی: رو تشکی ملحفه ای است که رویه تشک را می‌پوشاند و این رو تشکی بهتر است از جنس کتان باشد. اطراف این رو تشکی با کش دوخته شده است. در هنگام خرید حتما به ضخامت تشک دقت داشته باشید.
  • رو تختی: یکی از کالاهایی که برای پوشاندن رویه تخت استفاده می‌شود رو تختی است. رنگ رو تختی در حال حاضر در انواع رنگ‌ها و طرح مختلف دوخته می‌شود. جنس پارچه های رو تختی از جنس ابریشم و کتان است.
  • پتو: از دیگر کالاهای خواب که بسیار پرمصرف است و در انواع تک نفره و دو نفره تولید می‌شود پتو است. پتوها از الیاف پلی استر، پشم و… تولید می‌شود و به‌عنوان یک رو انداز عالی استفاده می‌شود.
  • لحاف: لحاف نوعی رو انداز است که از پتو ضخامتش بیشتر است و در فصل زمستان بیشتر استفاده می‌شود و گرمای بیشتری دارد.
  • تشک: یکی از مهمترین و اصلی ترین کالاها در مجموعه اتاق خواب تشک است که می‌توان به جرات گفت رکن اصلی و اساسی یک اتاق خواب تشک است. تشک باید نه زیاد سفت و نه زیاد نرم باشد و هیچگونه آسیبی به ستون فقرات وارد نکند و راحتی کاملی در هنگام استراحت داشته باشیم.
  • بالشت: بالشت یا بالش یکی از کالاهای پرمصرف اتاق خواب است. بیشتر چهارگوش و شبیه به مستطیل است. این کالا را با منسوجاتی اغلب از جنس الیاف و اسفنج پر می‌کنند. ولی بعضی افراد حتما باید از بالشت نوع پر یا پنبه استفاده کنند و بالش در سه سایزکوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد.
  • کوسن: کوسن یکی از کالاهای تزیینی خواب است، کوسن‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارد. کوسن‌ها متناسب با رو تختی و لحاف انتخاب می‌شود.
  • رو بالشتی: روبالشتی هم مانند بالشت یکی از پرکاربردترین و پر استفاده ترین لوازم خواب است. و به‌عنوان یک کاور بالشت روی لایه اصلی قرار می گیرد. مهم‌ترین نکته در انتخاب رو بالشتی جنس رو بالشتی است، چون نسبت به سایر کالای خواب بیشتر شسته می‌شود.

خرید یک کالای خواب مطمئن

آشنایی با ویژگی‌های کالای خواب

بعد از معرفی کالای خواب، اکنون نوبت به معرفی و آشنایی با ویژگی‌های مخصوص هر کالا آشنا شوید تا بتوانید به‌راحتی یک کالای عالی و با کیفیت انتخاب کنید. خرید یک کالای خواب مطمئن از مدآوری.

ویژگی های یک تشک عالی

  • جنس: تشک استاندارد دارای ویژگی های خاصی است و معمولا با یک لایه نازک از جنس ابریشم، پلی استر و یا کتان است و داخل تشک از پنبه، فوم، پرزهای صنعتی فرش و… تشکیل شده است.
  • فضا: فضایی که یک تشک اشغال می‌کند بسیار مهم است سعی کنید تشک را بر اساس قد و فضای اتاقتان تهیه کنید چون اگر تشک استاندارد نباشد، آرامش را از شما سلب خواهد کرد.
  • راحتی: یک تشک استاندارد و عالی نباید زیاد سفت باشد. که انحناء کمر از بین برود و یا خیلی نرم که کمر دچار انحناء بشود. پس یک تشک عالی و خوب باید دارای راحتی مناسب باشد تا احساس راحتی در آن داشته باشید.
  • دوام: برای اینکه یک تشک خوب و با کیفیت داشته باشید باید هزینه بالاتری خرج کنید. تشکی که در آن مواد با کیفیت به‌کار رفته است دارای دوام و کیفیت بیشتری است.

خرید یک کالای خواب مطمئن

ویژگی‌های بالش استاندارد

انتخاب یک بالش مناسب و استاندارد بسیار حائز اهمیت است و در سلامتی بدن نقش موثری دارد. بی‌دقتی در انتخاب بالش می‌تواند موجب بروز بیماری و مشکلات جدی برای افراد گردد. خرید یک کالای خواب مطمئن از مدآوری.

نکاتی که باید در انتخاب یک بالشت به آن دقت داشته باشید:

  • شکل: شکل ظاهری بالشت باید طوری باشد که گودی گردن و کتف و شانه را پوشش دهد و در هنگام استراحت احساس راحتی داشته باشید.
  • محتوا: محتوای داخل بالشت باید نرم و قابل انعطاف باشد، مرغوب ترین و عالی‌ترین محتوا برای یک بالشت پنبه و پر می‌باشد. بهترین عامل برای تشخیص یک بالشت خوب فرو رفتن گردن در آن است.
  • ارتفاع: ارتفاع یک بالشت ایده آل معمولا بین 10 تا 15 سانتی متر است و بهترین زمان برای تعویض یک بالشت آخر هر سال می‌باشد و حتما هرسال یک‌بار بالشت خود را تعویض کنید تا دچار بیماری‌های عفونی و قارچی نشوید.

خرید یک کالای خواب مطمئن

معرفی بهترین جنس کالای خواب

بعد از معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد یک کالای خوب نوبت به انتخاب جنس پارچه کالای خواب می‌رسد، جنس کالای خواب یکی از مهم ترین نکته‌ها در انتخاب کالای خواب است، به‌علت بروز حساسیت بعضی از افراد به جنس های مختلف پارچه

  • پنبه: پنبه یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای کالای خواب پارچه با جنس پنبه است. پنبه از نظر دوام نسبت به پارچه‌های دیگر بادوام تر و از بروز حساسیت جلوگیری می‌کند.
  • ابریشم: ابریشم یک از پارچه‌های لوکس و گران قیمت است که از پیله کرم ابریشم به دست می‌آید. لطافت استفاده از پارچه ابریشم در استفاده از رو بالشتی وصف ناشدنی است.
  • کتان: پارچه‌های کتان یکی از پارچه های است که نسبت به دیگر پارچه ها زود چروک می‌شود اما اگر این نقص پارچه کتن را نادیده بگیریم. پارچه کتان مناسب فصل تابستان است و گرمای بدن را دفع می‌کند.
  • پارچه های ترکیبی: پارچه‌های ترکیبی پارچه های هستند که ازترکیب نخ‌های پنبه‌ای و پلی‌استر تهیه می‌شود. وجود پلی‌استر در این پارچه‌ها باعث می‌شود پارچه چروک نشود. و وجود پنبه باعث خنک نگه‌داشتن پارچه می‌شود. ویژگی منحصر به‌فرد پارچه‌های ترکیبی نسبت به پارچه‌های دیگر دوام آنها می‌باشد.

کالای خواب چیست؟

کالای خواب از مهم ترین اجزای مورد استفاده در اتاق خواب محسوب می‌شود. برای داشتن یک خواب راحت و آرام باید آگاهی کامل نسبت به کالاهای خواب استاندارد داشته باشیم که بدانیم از چه نوع کالای خواب با چه جنس و ویژگی استفاده کنیم.

خرید یک کالای خواب مطمئن

ویژگی های تشک استاندارد

هنگام استراحت تشک باید استاندارد و راحت باشد که بتواند در رفع خستگی فرد موثر باشد. معمولا یک لایه نازک از جنس ابریشم، کتان و یا پلی استر است و داخل تشک از پنبه، فوم، پرزهای صنعتی فرش و… تشکیل شده است. باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام استراحت و دراز کشیدن فشاری بر ستون فقرات بدن متمرکز نشود. چند عدد از ویژگی‌های تشک استاندارد به شرح زیر می‌باشد.

  • راحتی: یک تشک استاندارد نباید زیاد سفت باشد که انحنای کمر از بین برود ویا خیلی نرم باشد که انحنای کمر بر روی تشک بیشتر باشد. یک تشک استاندارد باید به گونه ای باشد که ستون مهره‌ها و کمر دچار آسیب نشوند. به‌گونه ای باشد که احساس راحتی در آن داشته باشید.
  • فضا: تشک را براساس قد و فضای اتاق خواب تهیه کنید. یک تشک استاندارد دارای فضای استاندارد می‌باشد. اگر تشک خیلی کوچک باشد آزادی و آرامش شما را می‌گیرد پس بهتر است از تشکی با فضای مناسب استفاده کنید تا یک خواب آرام و راحت داشته باشید.
  • دوام: یک تشک استاندارد به موادی که در آن به‌کاررفته بستگی دارد. اگر می‌خواهید یک تشک بادوام و با کیفیت بالا بخرید پس نیاز به پراخت هزینه بالاتری خواهید داشت. مطمئن باشید که این هزینه ارزش آن را دارد.
  • جنس: یک تشک استاندارد معمولا دارای یک لایه نرم از جنس پنبه یا پشم است.

خرید یک کالای خواب مطمئن

ویژگی‌های بالش استاندارد

انتخاب یک بالش استاندارد معمولا از اهمیت بالایی برخوردار است که در سلامت گردن و ستون مهره‌ها بسیار مهم است. بی دقتی در انتخاب بالش باعث بروز بیماری و مشکلات جدی برای فرد می‌گردد.

نکاتی که باید در انتخاب یک بالشت به آن دقت نمود:

  • شکل: شکل ظاهری بالش باید به گونه‌ای باشد که گودی گردن و کتف و شانه را در بر گیرد.
  • محتوا: محتوای یک بالش استاندارد و مناسب کاملا نرم و قابل انعطاف است. مرغوب‌ترین محتوا برای یک بالش پنبه و پر می‌باشد. بعضی از انواع پنبه ها که به لطافت و نرمی پر هستند می‌توانند جایگزین مناسبی برای پر باشند. بهترین راه برای تشخیص یک بالش خوب فرو رفتن گردن در آن است.
  • ارتفاع: ارتفاع یک بالش استاندارد معمولا بین 10 تا 15 سانتیمتر است. برای رعایت بهداشت فردی باید هر ساله بالش خود را عوض کنید تا دچار بیماری های عفونی و قارچی نشوید.

انواع پارچه های کالای خواب

پارچه و جنس پارچه‌های مربوط به کالای خواب ارتباط مستقیمی با پوست دارند و به همین علت بروز حساسیت برخی افراد به جنس‌های مختلف پارچه بستگی دارد. خرید یک کالای خواب مطمئن از مدآوری!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.