مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

modavar
15 فوریه, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ امری طبیعی در هنگام خرید موبایل می باشد. شاید این سوال برای شما هم هنگام خرید گوشی موبایل پیش آمده باشد که گوشی موبایل آیفون بهتر است یا سامسونگ؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه آیفون با سامسونگ بپردازیم. پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی مدآوری همراه باشید.

گوشی موبایل آیفون یا سامسونگ؟

گوشی موبایل آیفون یا سامسونگ؟ شرکت اپل و سامسونگ را باید به عنوان دو غول در صنعت جهانی گوشی‌های هوشمند معرفی کرد که با معرفی هر دستگاه، طرفداران و مطبوعات به صورت یکسان سعی می‌کنند مدل‌های جدید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

این دو کمپانی کامل‌ترین و یکپارچه‌ ترین اکو سیستم‌ ها را ارائه می‌کنند، اما اگر بخواهید یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید، لازم است موارد  مختلفی را مدنظر قرار دهید تا نتیجه‌ گیری خوبی داشته باشید. در این مطلب به مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ پرداختیم. آیفون بخریم یا سامسونگ؟ حال در اینجا متوجه خواهید شد که هنگام خرید گوشی موبایل کدام گزینه برای شما انتخاب درستی می باشد.

بزرگترین کلکسیون گوشی سامسونگ سری گلکسی می باشد. مدل‌ های نوت و سری S از بهترین گوشی‌های سامسونگ هستند. این گوشی‌ها به چندین دوربین خوب مجهز هستند و می‌توانند به ‌راحتی برنامه‌ ها و بازی‌ های سنگین را اجرا کنند. از دیگر مدل های گوشی رده پایین سامسونگ می توان به سری A اشاره کرد.

گوشی های موبایل ایفون بر اساس عدد پشت گوشی شناخته می شوند. هرچه این عدد بزرگتر باشد مدل گوشی نیز بالاتر است. به‌عنوان‌مثال، آیفون 8 قدیمی‌تر از آیفون 13 است. البته تنها استثناء این قانون، آیفون SE است که گوشی‌ میا‌ن‌رده این شرکت محسوب می‌شود.

گوشی های موبایل آیفون به ‌صورت مینی، معمولی و پلاس یا مکس ارائه می‌شوند و اغلب به‌جز در اندازه، تفاوت دیگری باهم ندارند. در ادامه این مطلب، به مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ را در بخش‌های مختلف می پردازیم. پس در اینجا با ما همراه باشید.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر طراحی

گوشی موبایل آیفون برای اولین بار در سال 2007 وارد بازار شد. اولین گوشی که آیفون وارد بازار کرد گرد با پشت پلاستیکی بود. در سال های اخیر تحولات بسیاری بروی ظاهر این گوشی موبایل صورت گرفته است. حالا مدل‌ های جدید تر آیفون، با طراحی خیره‌کننده‌ای از شیشه و فولاد ضدزنگ، طوری ساخته‌شده‌ اند، که انگار تنها هدفشان، چشمگیر بودن است. یکی از ویژگی‌های متمایز در آیفون‌، «بریدگی» قسمت جلوی آن‌ است، جایی که دوربین جلو و سنسور تشخیص چهره، قرارگرفته است، ویژگی‌ای که باب سلیقه همه نیست.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

اولین گوشی موبایل سامسونگ نیز همانند آیفون دارای پشت پلاستیکی بود. S6 Edge اولین مدلی بود که در سال 2015 از صفحه‌نمایش جدید خود رونمایی کرد. این طراحی به‌ مرور بهبود یافت و نمایشگرها بزرگ‌ تر و ظریف‌ تر شدند. گوشی سامسونگ از دوربین‌ جلوی ظریف‌ تری استفاده می‌کند که در آن لنز دوربین، به‌جای بریدگی در یک سوراخ کوچک قرارگرفته ‌است.

تغییری که به زیباتر شدن  این گوشی‌ها بسیار کمک کرده است. مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر طراحی نشان می‌دهد که هر دو گوشی، استانداردهای بسیار ظریفی را در ساختار خود جای‌داده‌اند، درنتیجه سلیقه افراد در تعیین بهترین، مهم‌ترین نقش را دارد.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

دوربین یکی از اصلی ترین عناصر تاثیر گذار در خرید گوشی موبایل می باشد. به کارگیری سنسورهای متفاوت و رزولوشن بالا، یکی از سیاست های جذابی است. اغلب گوشی های جدید از دوربین بالایی برخوردار می باشد.

در مقایسه دوربین های گوشی موبایل باید گفته شود که وشی های ایفون از کیفیت دوربین بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می توانید کلیه امور عکاسی خود را با گوشی موبایل انجام دهید.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

گوشی آیفون 12 پرومکس به یک ماژول دوربین چهارگانه مجهز است که به سه لنز 12 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق مجهز بوده که امکان عکاسی حرفه ای از سوژه را فراهم ساخته است.

گوشی های سامسونگ نیز از نظر دوربین، همواره در برترین ها قرار داشته اند و نسخه های پرچمدار آن در بین بهترین گوشی ها از نظر دوربین، از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. گوشی سامسونگ S21 Ultra که جدیدترین نسخه از گوشی های پرچمدار سامسونگ می باشد، به خوبی می توان عملکرد فوق العاده سامسونگ را در این گوشی بالا رده و در بخش دوربین ها مشاهده کرد.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

گوشی های موبایل سامسونگ رده بالا خود را به یک دوربین چهارگانه مجهز کرده که لنز اصلی آن از رزولوشن 108 مگاپیکسل، دو لنز پریسکوپ و لنز تله فوتو 10 مگاپیکسل در کنار لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید برخوردار است که این لنزها در کنار یک دیگر می توانند کیفیت بینظیری را در عکاسی از سوژه ها فراهم آورند.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

مقایسه گوشی موبایل آیفون با سامسونگ از نظر باتری

باتری یکی دیگر از بخش های مهم گوشی به حساب می آید که ظرفیت و ماندگاری آن می تواند مؤلفه ای بسیار مهم در انتخاب و خرید گوشی ها باشد.

متاسفانه شرکت اپل در ساخت باتری گوشی موبایل ضعیف است. بطوری که این شرکت در مقابل مشتری های خود برای قدرت کم باتری مورد انتقاد قرار می گیرد.. گوشی های آیفون برخلاف عملکرد فوق العاده ای که در سایر بخش های گوشی دارند، در بخش باتری که یکی از مهم ترین رکن ها برای انتخاب و خرید گوشی به شمار می آید، عملکرد نسبتا ضعیف تری را به نسبت رقبا و سایر بخش های خود گوشی ارائه کرده است.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

از این رو می توان یکی از نقاط ضعف گوشی های آیفون را باتری های آنها عنوان کرد که با گذشت و ارائه چندین نسخه، روند طراحی ظرفیت باتری ها بهبود پیدا نکرده است. یکی از نکات بسیار جالب و قابل توجه ای که در گوشی آیفون 12 پرومکس در مقایسه با نسخه پیشین خود یعنی آیفون 11 پرومکس به چشم می خورد، کاهش ظرفیت باتری می باشد که از 3969 میلی آمپر به 3687 میلی آمپر کاهش پیدا کرده است.

اما از آن طرف، گوشی های سامسونگ همیشه در بخش باتری گوشی ها عملکرد خوب و قابل قبولی را داشته است و البته باید اشاره کرد که یکی از دلایل محبوبیت بسیار بالای گوشی های میان رده سامسونگ، همین باتری های ظرفیت بالا هستند .

گوشی S21 اولترا نیز از یک باتری 5000 میلی آمپر بدون تعویض با قابلیت شارژ سریع 25 وات برخوردار است که امکان استفاده از گوشی را به مدت بیش از 24 ساعت فراهم می سازد.

مقایسه از نظر سیستم‌عامل

همانطور که می دانید برقراری ارتباط میان دستگاه و کاربر توسط سیستم عامل صورت می گیرد. سیستم عامل، در برقراری تعامل کاربران با گوشی بسیار کاربردی است و برای افراد بزرگسال مهم ترین مؤلفه برای خرید و انتخاب یک گوشی به حساب می آید چرا که در صورت پیچیده بودن عملکرد گوشی، مخاطب در استفاده از گوشی دچار مشکل خواهد شد.

سیستم عامل خاص گوشی ایفون سبب تمایز میان این گوشی موبایل و دیگر گوشی ها شده است. اپل با ایجاد سیستم عامل اختصاصی IOS موفق شد در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، تعداد بسیاری از کاربران را به سمت خود بکشاند و آنها را به استفاده از گوشی های خود علاقمند کند.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

یکی از مهمترین ویژگی های سیستم عامل IOS امنیت بسیار بالای اطلاعات شخصی مخاطبان است که با جلوگیری از ورود بد افزارها به داخل گوشی، این سطح از امنیت را که در دنیای گوشی زبانزد است، توانسته ایجاد کند. گوشی آیفون 12 پرومکس نیز به جدیدترین نسخه آن که IOS 14 می باشد مجهز شده است.

یکی دیگر از سیستم عامل های کاربر پسند سیستم عامل اندروید بدون شک بزرگترین رابط کاربری ساخته شده برای گوشی ها در جهان به شمار می رود که امروزه بیش از نیمی از گوشی های جهان به این سیستم عامل محبوب مجهز هستند. گوشی های سامسونگ نیز با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، رابط کاربری ساده و البته پر کاربرد را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است به طوریکه دسترسی به هر آنچه که به آن فکر می کنید آسان خواهد بود.

از ویژگی های بسیار مهم در سیستم عامل اندروید، دسترسی نامحدود به نرم افزارها، دانلود آسان محتوا، اشتراک گذاری آسان برنامه ها با گوشی های اندرویدی و سایر ویژگی های دیگر است که استفاده و کارایی از گوشی را بیشتر کرده است.

مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ

مقایسه از نظر قیمت

حال که با مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ و بخش های مختلف تشکیل دهنده گوشی موبایل آشنا شدید پس می دانید که انتخاب کدام گوشی موبایل متناسب با نیاز شما مناسب تر است. حال در این بخش می خواهیم نگاه کوتاهی به قیمت خرید گوشی ایفون و سامسونگ نیز داشته باشیم.

سامسونگ از این نظر به مراتب بودجه کمتری را برای خرید گوشی می طلبد و از طرفی نیز به سبب تعداد بسیار بالای مدل های سامسونگ، حق انتخاب در گوشی های سامسونگ به مراتب بیشتر خواهد بود. اما گوشی های آیفون به سبب منحصربفرد بودن و برندسازی شرکت اپل، از نظر قیمت نمی توان آن را به مخاطبانی که به دنبال گوشی های باکیفیت و قیمت پایین هستند پیشنهاد داد چرا که خرید گوشی آیفون نیاز به صرف هزینه نسبتا بالایی دارد.

مدآوری پارسگان جم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.